15 Reacties

één jaar geleden

Wat lastig zeg, wat als je moeder bijvoorbeeld bij jullie thuis komt? Wellicht heb je een "probleemloze" bevalling en ben je na een paar uur thuis..(mocht he in het zh willen bevallen) Heb he toch meer zich op wat er gebeurd. Maar misschien is dat al teveel van jullie contact gevraagd?

één jaar geleden

Is misschien een thuisbevalling een optie? Dan kan je kindje als het nacht is gewoon blijven slapen en overdags misschien op het laatste moment even bij de buren ofzo? Heel lastige kwestie ik begrijp dat je hiervan wakker ligt

één jaar geleden

Als een vriendin van mij met dit probleem zou zitten en die woont 2 uren bij mij vandaan, dan zou ik alsnog met alle liefde mijzelf aanbieden als oppas. Heb je desbetreffende vrienden al gevraagd?

één jaar geleden

Wellicht met goede vrienden afspreken dat je graag zou willen dat die bij jou thuis komen oppassen. Dat je hun inlicht zodra het begint ? Meeste mensen bevallen niet in 2uurtjes en anders je moeder even achter de hand voor mocht je toch snel ontsluiten totdat de vrienden er zijn?

één jaar geleden

Ik zou ook vrienden vragen 😌! Zou zelf ook dat willen doen voor vrienden dus lijkt mij een goede optie.

één jaar geleden

Wat lastig! Ik zou samen met je partner nadenken over bij wie jullie dochter zich goed op haar gemak voelt en jullie haar met een gerust hart achter laten. Dat is voor jullie tijdens de bevalling het allerrijkst lijkt me. En nog belangrijker, voor jullie dochter. Dan zou ik daarna kijken op welke manier jullie dat kunnen organiseren. Ik zou zelf bijvoorbeeld als verder weg wonende vriendin heel graag mee willen denken over hoe het tóch kan ondanks de afstand, zeker als ik zou horen dat jullie voorkeur bij oppas door mij zou liggen.

één jaar geleden

Wij hebben de buren gevraagd om even op te passen totdat onze vrienden er zijn. Dat duurt ook ongeveer 2 uur. Die kunnen onze zoon daar aan ophalen, als we hem daar brengen of gewoon bij ons thuis als de buren bij ons thuis komen. We weten nog niet of onze zoon naar hen gaat of zij hier komen, dat hangt denk ik een beetje af van het tijdstip en de situatie.

één jaar geleden

Reactie op Hali16

Wij hebben de buren gevraagd om even op te passen totdat onze vrienden er z ...
Oh en als het een geplande inleiding wordt (over tijd oid) dan brengen we onze zoon een dag van tevoren naar onze vrienden toe.

één jaar geleden

Reactie op Tmaar

Is misschien een thuisbevalling een optie? Dan kan je kindje als het nacht ...
Dan nog moet je wel een noodoplossing hebben. Je kan er nooit vanuit gaan dat je ook daadwerkelijk thuis bevalt. Hoe zijn je schoonouders met de kleine? Zien die het zitten om rond je uitgerekende datum bijv een vakantie in Nederland te plannen?

één jaar geleden

Dan nog moet je wel een noodoplossing hebben. Je kan er nooit vanuit gaan d ...
Nee dat is helemaal waar. In het slechtse geval zou mijn plan B zijn dat mijn vriend bij m'n dochter is en ik alleen beval😜 lijkt me verschikkelijk maarja..

één jaar geleden

Reactie op Lampje88

Wat lastig zeg, wat als je moeder bijvoorbeeld bij jullie thuis komt? Welli ...
Zeker een optie die ik overweeg! Ik merk wel dat ze heel erg graag wil (mijn moeder), ze is inmiddels al op leeftijd dus ik weet nog niet of ik het zie gebeuren dat ze mijn dochter (een stevige peuter) op de arm neemt en veilig de trap af gaat na een slaapje. Onze thuisomgeving is in ieder geval wel kinderproof in vergelijking met de woning waar zij naartoe verhuizen dus heeft dit ook onze voorkeur. Nu nog hopen op een snelle en probleemloze bevalling 😬🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Tmaar

Nee dat is helemaal waar. In het slechtse geval zou mijn plan B zijn dat mi ...
Een thuisbevalling zou fantastisch zijn, ik zie alleen dat ik compleet ben vergeten te vermelden dat ik dit keer verplicht in het ziekenhuis moet bevallen omdat het de eerste keer met een spoedkeizersnede is gebeurd 🫣. Onze dochter er bij hebben lijkt mij prachtig maar misschien wat minder praktisch voor het ziekenhuis personeel en mijn man 🥲 (ik weet overigens ook niet of dat überhaupt wordt toegestaan?) ik zei toevallig gisteren nog tegen hem dat ik het serieus overweeg om alleen te bevallen als ik dan weet dat onze dochter in goede handen is, het zullen vast de hormonen zijn die je mamabeer gevoelens nog sterker maken..

één jaar geleden

Dan nog moet je wel een noodoplossing hebben. Je kan er nooit vanuit gaan d ...
Ik denk dat zij dat zeker zouden overwegen maar het is moeilijk in te schatten hoe dat zou gaan, ze zien elkaar wel wekelijks via facetime maar hebben elkaar al ruim 1.5 jaar niet meer in levende lijve gezien. En dan is het natuurlijk ook nog te hopen dat ik niet plotseling veel te vroeg of juist veel te laat moet bevallen 😅 het is in ieder geval nog niet als optie besproken met mijn man dus ik ga het zeker met hem bespreken!

één jaar geleden

Reactie op Mona1821

Wat lastig! Ik zou samen met je partner nadenken over bij wie jullie dochte ...
Absoluut ook onze prioriteit, dat zij zich op haar gemak voelt bij de persoon die wij laten oppassen. We overwegen zelfs om iemand van het kdv te vragen omdat ze daar 4 dagen per week is als ik werk en zij precies weten wat ze graag doet, eet en hoe ze slaapt maar weet niet of we daar eventuele regels mee overtreden 😅 en ook een flinke gunst om te vragen als het mogelijk midden in de nacht moet gebeuren. Misschien maar tijd om hierover navraag te doen!

één jaar geleden

Ik las ergens dat je tegen betaling misschien de kraamzorg kan vragen. Nu weet ik natuurlijk niet of dat werkelijk zo is en of je daarvoor open zou staan maar je kan het vragen