10 Reacties
9 maanden geleden
dit valt onder calamiteitenverlof. Krijg je gewoon 100% vergoed.
Bij mijn werk krijg ik 1 volledige dag calamiteiten verlof. Daarna zou het overgaan op zorgverlof (iets met het aantal contracturen x ? per jaar in totaal) omdat mijn werk uitgaat van 2 ouders en dat zij alle 2 zorg op zich nemen bij calamiteiten.
Heb 2 of 3 keer gehad dat mijn zoontje ziek was en niet naar de opvang kon en dit valt (de eerste dag) dus onder calamiteit.
je kan je dus gewoon afmelden
9 maanden geleden
Reactie op serap66
Dit had ik vorige week ook. Ze hebben vervanging voor mij geregeld op het w ...
Verschilt wrss per Cao en per werkgever. Ik krijg geen zorgverlof als mijn kind ook door een ander verzorgt kan worden. Zelfs als mijn kind/partner in het ziekenhuis ligt, heb ik geen recht op zorgverlof omdat er dan verpleegkundige zijn die de zorgtaken uit kunnen voeren. Dit resulteert overigens in gewone ziekmeldingen als een kind ziek is.
Calamiteitenverlof bij mij op werk is max 2 uur per keer, max 24 uur op jaarbasis. Dus voor mij zou dat gelden als mijn kind ziek is, dan mag ik het ophalen en naar huis brengen maar moet ik iemand regelen die er voor zorgt of verlof opnemen de rest van de dag.
Ik werk niet echt in een bedrijf waar er meegedacht wordt in dit soort situaties helaas.
9 maanden geleden
Dankje allemaal!! Ik heb net geappt naar m鈥檔 baas en bij mij valt dit onder zorgverlof
9 maanden geleden
Heel lastig deze situaties ik werk in de zorg en heb nu ook al 2x in korte tijd een zieke oppas, moet me dan in alle bochten wringen zodat iemand anders voor me kan werken en uiteindelijk worden deze dagen van mijn verlof gehaald die ik niet kon werken, heel frustrerend en stressvol deze dingen vind ik