14 Reacties

4 maanden geleden

Ik geef 2x 220 met 13 maanden nog. Zou je er niet teveel van aantrekken en je gevoel volgen.. als hij er behoefte aan heeft dan kan het denk ik niet zo veel kwaad als je wat meer geeft 😊

4 maanden geleden

Ik gaf ook nog een middagfles mer heb die niet meer gegeven…. Beetje aan het mopperen maar het wordt al minder. Ik geef trouwens volle melk! Ochtend en avond 150cc

4 maanden geleden

Wij zitten ook nog steeds op 3x 180. Wij geven nu de middagfles gewoon 180 halfvolle melk en de andere 2 nog kunstvoeding. Ons zoontje vraagt er nog steeds om en drinkt ze ook helemaal leeg. Daarnaast gaat het eten ook goed. Dus laten we het maar zo. Misschien dat we binnenkort de avondfles ook vervangen voor halfvolle melk

4 maanden geleden

Wij kregen hetzelfde advies en aangezien onze dochter 's morgens pap eet en al 200ml melk daarmee binnenkrijgt blijft er nog maar weinig over voor de rest vd dag. En ze drinkt niet superveel water dus in de middag geef ik haar wat verdunde melk (half water half melk) en dan voor t slapen nog een klein flesje (100-150ml). In de pap gebruik ik kunstvoeding en op opvang krijgt ze gewoon halfvolle melk, en daar wissel ik zelf ook af en toe mee af. Volle kwark vindt ze ook heerlijk als snack of na t eten (en dan geef ik iets minder melk, alleen een beetje, als ritueel voor t slapen).

4 maanden geleden

Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je maar 300 ml mogen geven? Ik geef nu in de ochtend pap met amandelmelk 200ml, flesje halfvolle melk van 130 ml in de middag ook flesje halfvolle melk van 130 ml en in de avond ook (mits hij het opdrinkt). Daarnaast krijgt hij na het eten nog een klein yoghurtje.. qua zuivel dus allemaal. Ik denk dan maar zo, hoe meer vocht hoe beter haha

4 maanden geleden

Ik kreeg dit advies ook en in de ochtend geef ik mijn dochter 100 ml + een boterham, in de middag of na het avondeten een beetje yoghurt (meet ik niet af) en ‘s avonds weer 100 ml. Mijn dochter vindt dat prima.. maar als je zoontje graag meer wil dan zie ik daar het probleem niet van in!

4 maanden geleden

Je kan toch nog even doorgaan met KV en langzaam afbouwen?

4 maanden geleden

Hier krijgt ze ook meer dan 300ml zuivel. Zie zelf het probleem niet zo. Dame drinkt niet veel, maar wel haar flessen dusja. Ze krijgt s ochtends soms pap soms boterham. 2 flesjes van 150ml ek ook wat happen yoghurt. Niet elke fles gaat leeg

4 maanden geleden

Ik verdun de gewone melkfles soms met water, gelijk wat meer vocht binnen. Doe ik bijv 100ml melk en 80 water.

4 maanden geleden

Hier hetzelfde! Mijn dochter ‘piept’ ook na een gewone melk fles. Wij doen ‘s morgens een pap, met de lunch 180ml halfvolle melk en brood en ‘s avonds een fles van 200ml met rijstbloem. Tussendoor drinkt ze water.

4 maanden geleden

Reactie op Wannabemommy1998

Hier hetzelfde! Mijn dochter ‘piept’ ook na een gewone melk fles. Wij doe ...
‘s avonds een fles van opvolg melk en rijstbloem

4 maanden geleden

Heb ooit gelezen dat ze in België 500 ml als Max adviseren, daar heb ik me aangehouden…

4 maanden geleden

Wij komen juist niet aan de 300 😅 ben bang dat we te weinig geven. Flesje melk van 180 met granen in de ochtend en som een beetje yoghurt na het eten savonds maar ook niet altijd.

4 maanden geleden

Reactie op Sharralanda

Wij komen juist niet aan de 300 😅 ben bang dat we te weinig geven. Flesje ...
Hij drinkt verder heel goed water en heeft geen interesse in melk op een ander moment van de dag