40 Reacties

24 dagen geleden

Hmmm okee, even afwachten hoelaat hij morgen wakker word, dan even beslissen of ik door pak tot een uur of 11 a half 12 of powernap tussendoor

24 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Hmmm okee, even afwachten hoelaat hij morgen wakker word, dan even beslisse ...
Poe lastig hè. Ik herken het zo. Onze man was 5:30 wakker en kreeg hem pas om 10:30 uur aan zijn ochtendslaapje. Heb hem toen na 30 min wakker gemaakt en hij is nu om 14:15 uur met moeite gaan slapen. Ik ga inderdaad ook kijken of ik het tot 11:30 uur kan rekken uurtje: want dit voelt echt als een strijd.. en hij heeft minimaal 4 uur wakker tijd nodig einde dag. Als het niet lukt morgenochtend dan het ochtend dutje nog verder inkorten maar ohhh het voelt zo slecht hem wakker maken als hij eindelijk licht te slapen 😅

24 dagen geleden

Reactie op mommy_2019

Toen mijn dochter nog kort sliep en 's middags lang werd ze rond 6:30 wakke ...
Dank je wel voor je uitgebreide reactie en de inzichten. Ik merk bij mij dat ik wel einde dag echt in de knel kom omdat hij een wakkertijd van minimaal 4 uur heeft einde dag. Dus tot 16:30 uur laten slapen en 19:00 uur slapen kan hier echt niet. Als hij om 15:30 uur uiterlijk wakker wordt slaapt hij 19:30/20:00 uur (meestal het laatste). Dan zou ik hem dus zowel ‘s ochtends als ‘s middags moeten wakker maken 🫠 voelt ook niet goed. Ik ga kijken of hij het langer trekt morgenochtend, vanochtend was zijn ochtendslaapje om 10:30 uur pas tot 11:00 dus hopelijk kan ik dat nog een uurtje rekken.

24 dagen geleden

Reactie op julia12

Poe lastig hè. Ik herken het zo. Onze man was 5:30 wakker en kreeg hem pas ...
Nou het is een hele strijd, hij ligt nu na ik denk wel een uur moeilijk doen eindelijk te slapen, maar wat een gedoe, ben wel blij dat hij even slaapt nu anders trekt hij het niet en word hij sws vroeg wakker. Oehh dat is ook lastig ja, wel laat dan dat ochtend slaapje ook, het ochtend slaapje gaat hier nu makkelijker dan de middag. Ja ik hou er ook niet van om hem wakker te maken, na 45 minuten dat vind ik nog wel oké maar na 15 of 20 minuten, dat heb ik nog nooit gedaan, vind dat verschikkelijk haha. Misschien moet je klein beginnen met het oprekken dus eerst tot 11 rekken en dan iets later steeds meer rekken tot half 12 en dan weer een tijdje later tot 12 enz? Zo wil ik het gaan doen in ieder geval, in kleine stapjes. Ze zeggen vaak dat het beste is om 12.30 maar dat ik voor onze uk echt te laat, dat weet ik nu al, 11u of half 12 is denk ik het best voor hier. Ohh succes laat je het morgen even weten?

23 dagen geleden

En hij is alweer 5u al wakker ÷ een uur korter geslapen als normaal 😪

23 dagen geleden

Meneer lijkt de overgang naar 1 nog niet aan te kunnen. Want hij ligt alweer te slapen vanaf 09.30 en was eerder al moe. Ik heb mijn slaapgids er nog eens bij gepakt van bureau van slaap en daar raden ze deze wakkertijden; 3,5/3,5/4 aan op 16,5 maanden. Uiterlijk 16.00 wakker en uiterlijk 20.00 naar bed. Ook niet ideaal voor mij maar niks werkt nu. Gezien hij vroeg wakker is zou ik daarmee uit moeten kunnen komen. Ik ga weer verder kijken voor 1 slaapje als dit of niet lukt of hij weer wat normalere tijden wakker word

23 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Meneer lijkt de overgang naar 1 nog niet aan te kunnen. Want hij ligt alwee ...
Ik denk als hij zo vroeg wakker is, dat ook zeker geen goed idee is. En hij alleen maar oververmoeider raakt, goed om naar z'n wakkertijden te kijken denk ik jdd!

23 dagen geleden

Bij ons hebben we hem eerst een tijdje bij het eerste slaapje maar 45 min laten slapen. En daarna in de middag zolang hij wilde. Op een gegeven moment wilde hij in de ochtend niet in bed. En dus ging hij rond 11:00 /11:30 naar bed zolang hij wilde. En dit hebben we langzaam opgerekt naar 12:30/13:00 voor we hem in bed legde

23 dagen geleden

Reactie op lisannehaazen

Bij ons hebben we hem eerst een tijdje bij het eerste slaapje maar 45 min l ...
Ja dit wilde ik ook graag maar ook al 2 van de 4 dagen het 2de slaapje geweigerd op deze manier. Ik denk dat er helaas niks anders op zit als over naar 1, hoe vervelend ook, hopen maar dat hij langere nachten gaat maken

23 dagen geleden

Zo lastig he! Wij hebben al een tijd 1 slaapje, maar alsnog het gevoel dat 1 te weinig is en 2 te veel. Ze begon hier het ochtendslaapje te weigeren, dus was wel makkelijker dan jouw situatie met de middagslaap weigeren. Hier helpt even fietsen of autorijden goed om het te rekken (geen autoslaper haha). Eerst om 11u laten slapen en nu is dat inmiddels 12u. Ze is vaak in de ochtend wel 5.5 u a 6u wakker, dat us veel maar het lukt nu wel. En vaak ligt ze hier 18.15 alweer in bed savonds Het heeft gewoon veel tijd nodig, maar ik zou nu wel iets consequent voor 2 weken blijven doen ipv telekns wat anders. Je moet er even door, maar het is echt pittig

23 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Nou het is een hele strijd, hij ligt nu na ik denk wel een uur moeilijk doe ...
Even een update; vandaag voor het eerst 1 slaapje gedaan, hij was om 6:00 uur wakker, aangekeken hoe lang hij het zou vol houden. Het is aardig gelukt: om 11:30 uur was hij echt klaar en om 11:45 sliep hij. Wel alweer om 13:10 wakker dus 1 uur 20 minuten maar geslapen. Ik dacht dat belooft wat, maar het ging prima. Hij was wat hangerig einde middag, toen nog even naar buiten voor wat afleiding. Vroeg gegeten en om 18:15 uur lag hij te slapen. Ben heel benieuwd hoe de nacht verloopt en hoe laat hij wakker wordt morgenochtend. Maar tot dusver gelukt voor de eerste keer. Nu maar per dag kijken wat hij nodig heeft. Hoe is het bij jou gegaan vandaag?

23 dagen geleden

Reactie op julia12

Even een update; vandaag voor het eerst 1 slaapje gedaan, hij was om 6:00 u ...
Zie je wel vaker, als ze dan eenmaal over zijn op 1 slaapje dat ze dan eerst korte slaapjes doen. Als ze dan eenmaal gewend zijn, dan trekken ze het vaak wel een goede 2 uur door. Moet daar eerlijk bij zeggen dat mijn dochter dit niet had en gelijk al lange middagdutten doet. Maar zie het op mijn werk wel vaak. Dat ze in de eerste 2 weken dan zo rond de 5 kwartier slapen en dan na 2 weken ineens 2,5 a 3 uur en zo verder slapen.

23 dagen geleden

Wat wij hier merken is 1 slaapje onrustig slapen + vroeg wakker. Dus wij houden het nog wel eventjes op 2 slaapjes. Wat een zoektocht he?! Wij hebben nu als ritme Tussen 6:30/7:30 wakker, liefst later dan half 7 want dat vind ik nog echt vroeg maarja. Dan 2 uur na wakker zijn na bed. En dan max 1 uur tot 1,5 uur ligt beetje aan als hij 8:30 slaapt mag hij tot 10:00 slapen. En smiddags gaat hij tegelijk met z'n broer naar bed vaak tussen 12 en half 1 en dan slapen tot max half 4. En dan 19:00 weer in bed. Hij heeft het blijkbaar even nodig nu.

22 dagen geleden

Reactie op julia12

Even een update; vandaag voor het eerst 1 slaapje gedaan, hij was om 6:00 u ...
Ben benieuwd hoe het de dagen hierna gaat Julia! Gisteren was rekken niet gelukt en heeft hij in de ochtend maar 50 min geslapen door wakkermaken voor een 2de slapen die mislukte. Vandaag om half 6 wakker en tot 11u gerekt, hij ligt nu nog lekker in bed dus ik hoop dat hij nog even wat langer slaapt als een uur.

22 dagen geleden

Reactie op mommy_2019

Zie je wel vaker, als ze dan eenmaal over zijn op 1 slaapje dat ze dan eers ...
Dat is ook goed om te weten!!

22 dagen geleden

Reactie op babynummero2

Wat wij hier merken is 1 slaapje onrustig slapen + vroeg wakker. Dus wij h ...
Ohhh hier valt het onrustige slapen gelukkig mee, hij slaapt beter met 1 slaapje als met 2 (dan huilt hik meer tussendoor en beweegt hij ontzettend veel). Maar inderdaad een mega zoektocht. Fijn dat dat zo lukt voor jullie, de wakkertijden die jullie aanhouden zijn te kort voor mijn zoontje (die gaat dan spelen of huilen in zijn bed haha, allesbehalve slapen zeg maar). Ja precies, lekker naar je kindje luisteren. Hier luister ik nu iets meer naar mezelf, als het aan hem ligt gaat hij sochtends na +/- 3u weer slapen voor 1,5u of 1u15 en slaapt daarna gewoon niet meer 😅 en dat vanaf half 6 bijv. Niet te doen, dus dan maar rekken zodat dat ene slaapje in het midden valt.

22 dagen geleden

Hier dachten we al maandenlang aan 1 slaapje toe te zijn, maar de middag was idd zó lang en de ochtenden zó vroeg. Vorige week toch willen doorbreken en dat is gelukt! Leggen haar nu sochtends Max 45 min in bed (uiterlijk tot 10u) en smiddags vanaf een uurtje of 13u en dan zo lang ze nodig heeft. Het was hier al maanden rondom 5u, maar sinds we dit hebben gedaan is het tegen 6u (en dat met de wintertijd 🥳)

22 dagen geleden

Reactie op SLK1987

Hier dachten we al maandenlang aan 1 slaapje toe te zijn, maar de middag wa ...
Oh wat fijn dat het zo lukt, mooie tussenoplossing! had indd ook mijn voorkeur! Ik heb t ook geprobeerd maar dat werkte ook niet met als resultaat dat er dan dus maar 45 min per dag geslapen werd wat helemaal veel te weinig is. Dus ik hoop dat hij nu ook wat later wakker gaat worden waardoor 1 slaapje wel makkelijker word. Hij heeft vandaag 3u45 geslapen aan 1 stuk dus dat is super lekker voor hem na al die slechte slaapdagen🥰

22 dagen geleden

Ik heb niet alles terug gelezen, maar ons zoontje is altijd al een vroege vogel geweest. Nu met de wintertijd is meneer sochtends 5 uur wakker 😅. We zijn nu denk ik 2 maanden over op 1 slaapje, maar hij kan gewoon echt heel lang wakker blijven in de ochtend, waar we ons over verbazen. 12 uur leggen we hem op bed en soms slaapt hij dan nog geeneens direct, vaak wel binnen een kwartier. Hij is dan wel echt heel moe en we maken hem dan ook wakker na 2,5 uur, anders maakt hij er in de avond een potje van. Om 7 uur gaat hij naar bed en wordt dus de volgende ochtend weer ergens tussen 5 en 6 wakker. Dat hij zo vroeg wakker is, zijn we niet heel blij mee, maar hij red het er prima op en slaapt heerlijk door overdag en savonds. Ik zal het dus gewoon proberen en kijken hoelang hij het volhoud in de ochtend tot zijn slaapje 😊

21 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Oh wat fijn dat het zo lukt, mooie tussenoplossing! had indd ook mijn voork ...
Och ja daar was ik dus ook zo bang voor dat ik dit ook nog nooit eerder uitgeprobeerd had. Maar gelukkig gaat het tot dusver goed haha. Fijn dat hij zon lang slaapje gedaan heeft! Zelf ook nog even gelegen 😉?