Ohh mama's, help... ik weet het allemaal even niet meer.
Als ik aankoers op 2 slaapjes gaat hij na een wakkertijd van +/- 3 uur naar bed, en dan geeft hij ook echt aan moe te zijn.
Vervolgens na dat slaapje van zo'n 1 tot 1,5u, hou ik een wakkertijd aan van 3 tot 3,5 uur, doet op dat moment de ene keer wel moe en de andere keer niet maar slapen ho maar. Dat betekent dat hij dan heeeel lang wakker is voordat hij voor de nacht in bed gaat.
Hij maakt bijna altijd nachten van 10u40 minuten die nu ook alleen maar korter beginnen te worden.
Gisteren om half 5 wakker en vandaag om 04.00. Terwijl dat normaal om 06.00 is.
Ik had besloten om hem op 1 slaapje te gaan zetten vanaf vandaag. Maar als hij om 04.00 wakker is kan ik hem onmogelijk rekken tot 11.00. Sterker nog, hij ligt nu om 07.50 al uitgeteld op bed omdat hij alweer heel moe was. Dat terwijl hij zijn middagslaapje waarschijnlijk weer gaat weigeren.
Z'n nachten zijn onrustiger, wat vaker huilen tussendoor maar valt zelf weer in slaap maar heel leuk dat ik dan vaak wakker lig (frusterend)
Hij zit ook nog eens in sprong 10 en is echt pittiger als normaal. Als ik even op de bank ga zitten om een kopje thee te drinken word hij boos, zijn we in zijn mening te lang binnen, is hij boos, lijkt wel alsof hij heel de dag een beetje gefrustreerd of verveeld is en ook heel de dag verwacht dat ik op de grond hem ga vermaken of ieder moment naar een speeltuin ga met hem.
Ik weet hierdoor ook niet meer hoe ik hem het best kan vermaken want ik ben er zelf ook een beetje moe van inmiddels.
Komt er ook nog eens bij kijken dat ik ongeveer 8 weken zwanger ben (vandaag echo joehoee). Dus ben ook echt toe aan wat meer rust en regelmaat, alles waar mijn zoontje nu niet aan mee werkt.
Ik wil nog steeds aankoersen op 1 slaapje maar hoe doe ik dat nou als hij zo vroeg al wakker is...?
Heel verhaal maar ik ben gewoon moe en radeloos inmiddels, vind het ook gewoon niet zo leuk op t moment, en ondanks dat ik heel blij ben met de zwangerschap ben ik ook bang dat ik weer zo'n gekke slaper krijg of vraag ik me soms af, "waar begin in aan". Al is dat denk ik ook normaal om te denken maargoed...
Thanks xx