7 Reacties
4 maanden geleden
Is het niet eerder de 1 jaars slaapregressie? Kan wel tot 6 weken duren😅
4 maanden geleden
Reactie op Junejune
Die hebben we al gehad vermoed ik. Een maand lang zijn we uren met hem in d ...
Oke ja idd dat klinkt meer als dat idd...
Lastig dan idd want waar doe je goed aan.. ik denk nog even mee
4 maanden geleden
Reactie op Junejune
Ja klopt. Het is gewoon wat lastig want hij is moe, maar kan die slaap zelf ...
Ja ik snap je idd,
4 maanden geleden
Ik zit met hetzelfde probleem, dochter van 13 maanden. Wij schommelen ook tussen 1 en 2 dutjes en elke dag is het weer een struggle. Er zijn dus dagen dat ze echt een ochtendutje nodig heeft, maar als ze die neemt dan duurt het soms een uur soms langer voordat ze in slaap valt voor haar middagdutje. Maar toch blijf ik wel doorgaan tot ze die middagdutje neemt, want anders is ze te vermoeid tot de avondslaap. Alleen op deze manier slaapt ze ook weer pas vanaf 21.30 savonds:(. Nu ben ik aan het testen om haar 1 dutje te laten doen, alleen ik merk wel dat ze echt slaap heeft in de ochtend, maar toch ben ik het aan het rekken(waardoor ze weer moeilijk in slaapt valt) omdat ze oververmoeid is. Maar hierna slaapt ze wel een uur, dan weer wakker en heeft ze mij weer even nodig om terug in slaap te vallen en dan slaapt ze een uur verder. Zij is altijd al een moeilijke slaper geweest en valt niet zelfstandig in slaap. Kortom, ik zit in dezelfde situatie en weet echt even niet meer welke richting ik nou moet pakken...
4 maanden geleden
Het overlapt soms ook. Dat het de ene dag wel kan en de volgende dag niet. Of 2 dagen op rij 1 slaapje. En dan de 3e dag bij moeten tanken. Die overgang kan idd zon 6 weken duren. Om het vol te houden werkt t goed om sensorische activiteiten aan te bieden op gewoonlijke slaaptijden. Soms zijn het slaapcues. Maar ook het bilogosch klokje kan afgaan terwijl ze er wel aan toe zijn.
Even wandelen frisse lucht, met water spelen. Ze even over dat momentje helpen.
Het is ooo prima als ze hun middagslaapje niet helemaal pakken, maar wel rusten. En dan bij wijze van kwartier/halfuur eerder in de avond naar bed..
Zo tussen 12 en 18 mnd kunnen ze hier klaar voor zijn , ook afhankelijk van factoren als hoeveel nachturen slapen ze bv.
Hier ook op en af aan t puzzelen ermee 😄
Succes! ♡