Hallo mama’s,
Onze dochter is nu bijna 16 maanden. Ze sliep tot nu toe vaak 2x per dag; rond 09.30 en rond 14.30 uur. Vaak waren dit slaapjes van 1 a 1.30 uur. Sinds een aantal weken pakt zij haar ochtendslaapje niet meer. Ze is niet moe en gaat spelen of, als ze er echt geen zin in heeft, huilen.
We zijn dus sinds deze week over naar 1 slaapje. Wat we echter merken is dat het haar nog niet lukt om ‘lang’ te slapen in de middag. Vaak Max 1.30 uur, waardoor ze einde middag echt helemaal gesloopt is. Zo moe dat ze hysterisch naar bed gaat, wat het inslapen weer niet ten goede komt. Voor nu houden we onderstaand schema aan, maar ik twijfel dus of het misschien toch niet te vroeg is voor 1 slaapje.
06.300/07.00 wakker
12.00 naar bed
12.15 - Max 14.00 slapen
18.15 naar boven
18.30 slapen
Hebben jullie ervaring met dat het slaapje vanzelf langer wordt? Is dit even ‘tijdelijk’ een lastige periode of moeten we toch terug naar 2 slaapjes?
Bedankt voor de tips!
Hier zijn we ook aan t struggelen!! Dus herkenbaar! Maaar ik denk dat het al een stuk gaat helpen als je bedtijd even tijdelijk vervroegd naar 18u. Klinkt vroeg, maar zo voorkom je denk ik de oververmoeidheid!