13 Reacties
19 dagen geleden
Hier precies hetzelfde, dus ik volg even. Ik twijfel ook wat wijsheid is. Daarnaast vindt ze het ook fijn om mee in slaap te vallen. Als ze s’nachts een keer wakker wordt dan geven we ook wat water uit de fles en slaap ze snel weer verder. Het is makkelijk, maar niet goed voor het gebit. Op de opvang krijgt ze ook geen fles en slaapt ze ook goed. Ik merk soms alleen dat haar poep hard is. Heeft je zoon hier dan ook last van? Dochter is bijna 17 maanden.
19 dagen geleden
Reactie op Emmily23
Hier precies hetzelfde, dus ik volg even. Ik twijfel ook wat wijsheid is. D ...
Onze jongen heeft over het algemeen zachte poep. Al zal dat morgen wel anders zijn vermoed ik. In de nacht krijgt hij vrijwel nooit een fles, alleen als hij vaak wakker wordt een beetje water. Dat is niet slecht voor het gebit hoor. Melk e.d. wel uiteraard.
Gelukkig krijgt onze man nog 2x p.d. borstvoeding, dus wel meer vocht dan die 200 ml. Maar toch.
Morgen weer naar de opvang, geef dan voor de zekerheid maar beide flessen mee 🙈
18 dagen geleden
Wij hebben dit rond een jaar geleidelijk afgebouwd. Hebben nu rietjesbekers voor water en de munchkin voor melk. En heel soms uit een open beker.
Ik merk dat ze redelijk zelf drinkt, maar ook niet altijd als ik het vraag. Soms helpt het als we ‘proost’ doen. Dan is ze ineens wel gemotiveerd om te drinken. En bij het eten, drinkt ze redelijk wat.
We bieden genoeg drinkmomenten aan , dus ik denk dat als ze meer dorst had, ze het wel had genomen.
18 dagen geleden
Onze dochter drinkt sinds dat ze zo ongeveer 8 maanden oud was uit een beker met een rietje. Daarna een munchkin antilek beker en sinds ze 16 maanden is uit een normaal open bekertje. Flesjes hebben we alleen gebruikt voor de voedingsmomenten (melk) en water al vanaf het eerste moment (zo ongeveer toen we flesjes zijn gaan inwisselen voor vaste voeding), met een rietjesbeker aangeboden. We bieden heel de dag door water aan en bij de lunch een bekertje melk. Het is in het begin even wennen misschien. Ik zou het blijven aanbieden!
17 dagen geleden
Reactie op Ellen11
Fijn zeg! Hier ook geprobeerd rond 1 jaar, toen niet gelukt. Ben benieuwd h ...
Wij hebben het eerder geprobeerd met die munchkin beker, toen snapte ze er niks van. Ze had het volgens mij in de tussentijd op de opvang geleerd ofzo, want dus vlak na een jaar lukte het thuis wel.
Gewoon af en toe blijven aanbieden/proberen. Hij leert het vanzelf wel een x :)
16 dagen geleden
Sinds de rietjes beker van Hegen drinkt ze niet meer uit dr brown fles
12 dagen geleden
Waarom zou je stoppen? Kan me voorstellen dat een gewone speen veel uur in per dag last geeft aan een gebit, maar een brownsfles volgens mij niet. Denk aan kindjes die de hele nacht een speen in hebben bijvoorbeeld. Als je je kindje bijvoorbeeld 4 keer per dag een flesje water of melk (desnoods verdund) van 200 aanbiedt gaat het om hooguit een half uurtje dat ze eruit drinken. Lekker van genieten deze momentjes samen, is mijn mening.
12 dagen geleden
Reactie op Ssjsjnsla
Waarom zou je stoppen? Kan me voorstellen dat een gewone speen veel uur in ...
Het zijn hier in die zin geen momentjes samen hoor. Hij lurkt zelfstandig z'n flessen leeg hihi.
Speen heeft hij niet, alleen met slapen.
Het gaat er vooral om dat hij niet meer uit die fles drinkt en naast de rietjes beker ook leert drinken uit een gewone beker. Beter voor de spraak ontwikkeling ook.
Inmiddels gaat het een stuk beter! Geen strijd, dat was alleen de eerste dag. Hij drinkt inmiddels ook al meer. Dus super fijn!