14 Reacties
3 maanden geleden
Wij hebben de middagfles er laatst afgehaald en dan bijvoorbeeld knijpfruit of maiswafel gegeven. In de ochtend en voor het slapen geven we een fles warme halfvolle melk, ook als lekker knuffelmomentje. Nu drinkt onze zoon sowieso wel heel goed water(of andere dingen, maar we geven overdag eigenlijk alleen water) gaat prima met een rietjesbeker. Heb je dat al geprobeerd?
3 maanden geleden
In de ochtend voor het ontbijt halfvolle melk, zo'n 150ml. Wel nog in een flesje. Na het avondeten wat kwark of Griekse yoghurt oid. En verder voor het slapen gaan nog 120ml zuigelingenmelk (zijn nooit overgestapt op opvolgmelk). Hij drinkt verder redelijk veel water over de dag. Soms uit een normale beker, soms uit een rietjesbeker.
3 maanden geleden
Hier krijgt hij geen flessen meer. Ze geven aan 300 ml normale melk wij doen 165 ml melk met pap voeding in de ochtend en 100 tot 150 ml yoghurt als toetje drinkt verder erg veel water
3 maanden geleden
Wij geven onze dochter in de ochtend een fles warme melk met pap en voor het slapen gaan (2x150ml). Geadviseerd wordt 300 ml zuivel per dag.
Wel geprobeerd om bij de lunch een glaasje melk te geven of wat yoghurt na het eten, hier neemt ze dan alleen wat slokjes/hapjes van maar onvoldoende. Vandaar besloten om voorlopig warme melk in de fles te geven (ook een fijn momentje 🥰). En blijf oefenen met uit een bekertje drinken met water.
Van de 1 op de andere dag over gegaan en geen problemen mee gehad. Doordat ze in de middag geen fles meer heeft, drinkt ze beter water of limo. Ze krijgt water en lichte limonade uit een rietjesbeker (tuitbeker dronk ze alleen kleine slokjes uit).
3 maanden geleden
Ik heb t half half afgebouwd vanaf t jaar. Dus fe ochrend en avond fles maakte ik 180 met 90 gewone melk en 90 water 3 schepjes. De verhoudingen steeds n beetje verschoven tot t pak op was. Hij dronk steeds minder van die avond fles dus die ben ik gestopt. En de ochtend krijgt hij nu zn rietjesbeker of gewone beker met lauwwarme melk 100 cc. Drinkt ie niet echt goed. Bij de lunch idem en dan krijgt ie yoghurt tussendoor of als toet (soms allebei)
3 maanden geleden
Ons zoontje is 14 maand. Direct bij wakker worden 180+6, dan met ons mee ontbijten met een schaaltje yoghurt en havervlokken.
Fruit
Drinken (water, thee of melk)
1 broodje
Drinken
Cracker
Drinken
Avondeten
Toetje
Drinken
Voor het slapen gaan 180+6
Soms in de nacht nog een keer 180+6
Maar hij lijkt nu een groeispurt te hebben of iets dergelijks.
We krijgen er niet meer eten in maar voor het slapen gaan, gaan er nu soms ook wel 2 flessen in. Dan wordt hij na een uurtje wakker en drinkt hij zo nog een keer 180+6 weg 😱
3 maanden geleden
Een bekertje halfvolle melk bij ontbijt. Koud en gewoon uit een open plastic beker (Ikea). ‘s middags bij de lunch hetzelfde. ‘s avonds voor slapen nog een fles met ca 200 ml warme halfvolle melk.
3 maanden geleden
Mijn dochter drinkt het uit haar rietjes beker. Eerst vond ze het niks. Ik heb het de eerste keren wat warm gemaakt, nu drinkt ze het koud.