15 Reacties

6 maanden geleden

Ik zou me zelf niet druk maken om deze verhoging, maar dat is natuurlijk ieder voor zich! Koorts is een goed teken dat het lichaam zijn werk doet. Als het uiteraard te hoog word en niks helpt even naar de huisarts. Beterschap ❤️

6 maanden geleden

Reactie op Nickky

Ik zou me zelf niet druk maken om deze verhoging, maar dat is natuurlijk ie ...
Ja ze heeft dit echt nooit en als ze al koorts heeft is het na 1 pcm al meteen weg, vandaar dat ik hier meteen op trigger🙈

6 maanden geleden

Misschien advies vragen aan de apotheek, ze berekenen de hoeveelheid die jouw kindje mag hebben op basis van het gewicht. Bij mijn zoontje hielp de paracetamol van 120 ook niet dus mocht hij 240, meneertje zat al op 11kilo😅

6 maanden geleden

Onze dochter had onlangs ook koorts, 39,5. Deze wou niet zakken met paracetamol. De huisarts raadde aan bij koorts om neurofen siroop te geven, deze werkt meestal veel beter dan paracetamol.

6 maanden geleden

Ik heb er geen ervaring mee maar misschien om je gerust te stellen; de huisartsenpost vertelde mij een keer dat bij die kleintjes het heel normaal is om koorts te hebben boven de 40 graden, pas vanaf 41,0 gaan ze zich zorgen maken. Dus in dat opzicht is 38,4 niet heel hoog ☺️ En dat pcm niet meteen gegeven hoeft te worden bij koorts want koorts heeft altijd een functie. De pcm kan er ook voor zorgen dat er minder antistoffen worden aangemaakt. Geen idee of dat ook na een vaccinatie is hoor, maar wij geven geen pcm na een vaccinatie tenzij hij echt heel veel last en pijn heeft 😊

6 maanden geleden

Reactie op Felimba

Ik heb er geen ervaring mee maar misschien om je gerust te stellen; de huis ...
Ja ik ben als de dood voor koortsstuipen oid🥲

6 maanden geleden

Reactie op K.A.S.

Misschien advies vragen aan de apotheek, ze berekenen de hoeveelheid die jo ...
Haha de onze is pas 8.6 kilo🤪

6 maanden geleden

Reactie op ebast

Ja ik ben als de dood voor koortsstuipen oid🥲
Die kunnen ze ook krijgen bij 37,5 is mij eens verteld 🤣 Ik was er ook altijd bang voor maar blijkbaar kan dat dus altijd gebeuren 🙈

6 maanden geleden

Toevallig gister bij de HAP gezeten omdat onze zoon 40.2 was. Hoefde hem geen PCM te geven om dat ik dan kunstmatig z’n temperatuur aan het verlagen was en het verder niks deed aan het ziek zijn. Mij is toen afgeraden PCM te geven, zolang zoon lief er niet extreem veel hinder van ondervond. Hoefde pas weer terug te bellen met koorts hoger dan 42 graden.

6 maanden geleden

Onze dochter had paar weken terug ook flinke koorts. Zolang je onder de 39 graden komt is er ' niks' aan de hand. Wel in de gaten houden en lekker veel drinken aanbieden. Soms is een warm badje fijn , beterschap!

6 maanden geleden

Reactie op ebast

Haha de onze is pas 8.6 kilo🤪
Onze dochter mocht met 8 kilo elke 4 uur 120mg. Liever 6x 120 dan 3x 240. Uiteindelijk werkte de 120 gewoon niet meer waardoor ik toch 3x 240 gaf. Toen ging het heel snel weer zakken.

6 maanden geleden

Maximale dosering pcm: 60mg/kg/dag. Dus 60x8.6 516mg/dag. Ze kan dus 4x120mg krijgen.

6 maanden geleden

Tot 10 kilo is het 120 volgens de doosjes, maar de artsen (diverse, waaronder kinder zh) geven aan dat onze kleine 120+60 mocht toen hij 8+ kilo was. Nu waarschijnlijk 9/10 kilo en dus 240. Dit mogen we iedere 6-8 uur herhalen.

6 maanden geleden

Lekker licht kleden zodat die warmte effectief kan ontsnappen, badje geven startend op haar temperatuur en stilaan laten zaken tot 36,5 ofs! Eventueel nurofen bijgeven als je merkt dat je meisje er last van heeft, want dat is vaak net iets effectiever met koorts. Maar met een vaccinatie is dat op zich helemaal niet zorgwekkend, normaal moet het binnen de 48u gewoon vanzelf overgaan!

6 maanden geleden

Tip: https://open.spotify.com/episode/5pMfrqubd4aVMFbVhvqjQz?si=VjTxceujTO2SipXJ-N3gTg Dit is een podcast van een huisarts! Hierin vertelt zij over koorts (dus ook door vaccinatie) en verkoudheid bij kinderen. Echt een aanrader!😄