10 Reacties

8 maanden geleden

Ziet eruit als 2 kleine blauwe plekjes. Wellicht zijn hoofd lichtjes gestoten, of mama een kusje gegeven met een kopstoot erbij? Als het je dwars zit, even vragen bij de HA/CJG? Succes 馃檹馃徑馃グ

8 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Ziet eruit als 2 kleine blauwe plekjes. Wellicht zijn hoofd lichtjes gestot ...
Jaa? Hoort het dan niet blauw te zijn? Hij laat zijn hoofd inderdaad nog wel eens vallen met kruipen 馃ぃ

8 maanden geleden

Reactie op 199929

Jaa? Hoort het dan niet blauw te zijn? Hij laat zijn hoofd inderdaad nog we ...
Nee, helingsproces van een blauwe plek varieert van een paar dagen tot een week of 2 脿 3. Soms is de blauwe plek onderhuids, en het proces naar groen/geel is wel zichtbaar. Ik zie ook dat je kindje een dunne, lichte huid heeft, veel aders (mijn kleine heeft dit ook). Vorige maand gaf hij een kusje aan iemand op de opvang, stootte zijn hoofd.. zo zag het er ook uit 馃槄 komt goed. Zo stoten zich zo snel. Mijn kleine heeft opeens een blauw plekje op zijn rechter knie (sinds hij kan kruipen haha). Hoort erbij. Succes 馃グ馃檹馃徑

8 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Nee, helingsproces van een blauwe plek varieert van een paar dagen tot een ...
Zo = Ze*

8 maanden geleden

Ons kindje heeft dit ook en de kinderarts had het over berg. Maar dan alleen met verkleuring van de huid.. kan wel een poos duren voor het weggaat maar kan geen kwaad.

8 maanden geleden

Pigmentvlekken zien er echt anders uit. Mijn zoontje heeft er namelijk 1 op z鈥檔 rug, en daarbij zie je duidelijk ook de randen. Lijkt me eerder een blauwe plek zoals hier al werd gezegd

8 maanden geleden

Reactie op Wendela13

Ons kindje heeft dit ook en de kinderarts had het over berg. Maar dan allee ...
Sorry, maar dit ziet er 0.0 uit als berg. Berg is echt zichtbaar.. wellicht idd een kleursverandering, maar bij berg zie je ook gewoon de vlokken/schilfers/kortjes zitten. Berg is verre van egaal.. alles wat ik zie op de foto is een egale huid, haartjes en een (hoogstwaarschijnlijk) helende blauwe plek. Maar dat is mijn mening..

8 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Sorry, maar dit ziet er 0.0 uit als berg. Berg is echt zichtbaar.. wellicht ...
korstjes*

8 maanden geleden

Terugkomend op mijn eerste bericht.. bijgevoegde foto is de helende blauwe plek van mijn kleine op zijn hoofdje toen.. zijn stadium was wat verder, het was al bijna geheeld.. maar een paar dagen voor het gele, was het ook groenig-blauw.

8 maanden geleden

Reactie op Annaa90

Sorry, maar dit ziet er 0.0 uit als berg. Berg is echt zichtbaar.. wellicht ...
Dat dacht ik eerst ook. Maakte me er ook druk om juist omdat het alleen de verkleuring was, maar het is toch echt berg. Ik ben apothekersassistente en weet ook dat het meestal korstjes en/of schilfers zijn, maar ik ga de kinderarts ook niet tegenspreken. Blijkbaar zijn er verschillende gradaties..