9 Reacties

6 maanden geleden

Misschien gewoon stukjes geven en zelf laten kauwen mijn zoontje vond zeg maar fijn geprakt eten een rare structuur ofzo waardoor dat hij er ook langer over deed daarom gelaten wij hem alles zelf kauwen al vanaf 7 maanden

6 maanden geleden

Ja ze krijgt soms ook bijvoorbeeld een stuk broccoli maar daar neemt ze dan 1 hap van en gooit het weg of knijpt het fijn …

6 maanden geleden

Hier krijgt hij uit z'n dutje (rond 15:00) alvast wat groente soms rauwkost en soms gekookte brocoli of iets. En dan met het avondeten afhankelijk wat wij eten eet hij gewoon de grote stukken mee mocht het niet kindproof zijn krijgt hij potje. Jaa eet hij wel meer van op maar beide meld hij zich s nachts niet dus zal wel gewoon vol zitten ondanks dat hij minder eet 😅

6 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Ja ze krijgt soms ook bijvoorbeeld een stuk broccoli maar daar neemt ze da ...
Hier ook, maar dat is heel normaal. Het is zo'n nieuwe en andere ervaring voor ze, zelf eten. Wij geven vanaf dat ze 6 maanden is vrijwel alleen maar eten wat ze zelf kan eten. En ze eet redelijk met de pot mee met wat wij eten. Soms gaat alles op de vloer of wordt het uitgesmeerd over het blad. Soms eet ze achter elkaar alles op. Wat helpt is een hapje in haar mond doen als er iets nieuws ligt, vaak proeft ze het daarna nog een keer zelf en als ze het lekker vind begint ze er echt van te eten. Ook helpt het voor ons om minimaal 1 bekend iets op bord te leggen. Zoals macaroni of erwtjes, waarvan we weten dat ze het lekker vind. Dan heeft ze in ieder geval iets. Langzaam maar zeker zijn er steeds meer dingen die ze graag eet dus dat wordt steeds makkelijker!

6 maanden geleden

Oh en hoe vermoeider ze zijn hoe groter de chaos, hahah. Dus op tijd beginnen met eten waar lukt. En ik merk dat als het te lang duurt ze ook gaat klieren. Ik voed verder wel borstvoeding op verzoek.

6 maanden geleden

Hoe laat eet je dan? Wij eten om 17:15 en alles vers (maar wel geprakt of klein gemaakt). Dit gaat er makkelijk in, binnen 20 minuten. Ik heb niet het idee dat het vermoeiend is voor mijn dochter. Het zal waarschijnlijk vanzelf wel komen, denk ik.

6 maanden geleden

Reactie op Pallas

Hoe laat eet je dan? Wij eten om 17:15 en alles vers (maar wel geprakt of k ...
Meestal voor 17.00 .. hoeveel geef je dan ? Ook ongeveer 200 gram zoals de inhoud van de potjes ?

6 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Oh en hoe vermoeider ze zijn hoe groter de chaos, hahah. Dus op tijd beginn ...
Ja meestal begin ik wel op tijd ..

6 maanden geleden

We geven 9/10 x verse grote stukken en laten haar haar ding doen. Soms eet ze het snel op, soms belandt het merendeel op de vloer. Als we nog niet klaar met ons eten zijn, krijgt zij aardbeien, yoghurt ofzo en andersom blijven wij met haar aan de eettafel zitten als zij nog aan het eten/spelen met eten is. Ik denk niet dat wij langer dan 20-30min aan de eettafel zitten maar het is hier altijd vrij gezellig verder. We eten ook pas tussen 18:30-19:00uur overigens en zij krijgt BV op verzoek dus bij weinig/niets naar binnen eten geen zorgen, chille houding en sfeer, vol=vol, geen zin dan maar geen zin. Ik begrijp dat het wat anders is als er minder melkvoeding is, maar ze kunnen het prima reguleren, vind ik dan 🤪