12 Reacties
3 jaar geleden
Jeetje wat heftig.. ik ben wel bekend zelf met vroeggeboortes maar pas vanaf 32 weken.. ben nu zelf 31 weken en de spanning steigt of ik nu een keer de 32 weken voorbij ga. Maar bij ieder beetje urine verlies raak ik al in de stress. Hebben ze gezegt tot wanneer ze de bevalling tegen houden? Heel veel sterkte iig!
3 jaar geleden
Hi Coreline,
Ik zit in een zelfde situatie. Mijn vliezen zijn met 17+5 gebroken, ook een hoge vliesscheur waardoor het vruchtwater verlies minimaal is. Ik lig inmiddels al 10 weken thuis met bedrust, ook longrijpingsprikken gehad. Inmiddels ben ik ook 27+6.
Mocht je contact willen om ervaringen uit te wisselen, laat maar weten.
3 jaar geleden
Een goeie vriendin van mij is bevallen met 37 weken. Zij had een scheurtje vanaf 27 weken ongeveer. Uiteindelijk kon ze de laatste paar weken zelfs thuis verblijven en het rustig aan doen. De eerste weken heeft ze wel in het ziekenhuis gelegen. Ze maakt het nu heel goed en de baby ook. Kan me voorstellen dat het een onzekere tijd is... ik duim met je mee dat het kindje zo laat mogelijk en gezond ter wereld komt!
3 jaar geleden
Reactie op mikyla
Hi Coreline,
Ik zit in een zelfde situatie. Mijn vliezen zijn met 17+5 geb ...
Jeetje, wat is de reden dat je thuis bent als ik vragen mag ?
Er word bij mij dus helemaal niet over gesproken. Als de kleine indaalt dan is er sprake van meer ‘vrijheid’ dus even naar beneden in het ziekenhuis.
Maar bij 17 weken is er helemaal geen sprake van indaling lijkt me..
10 weken bedrust.. heb al moeite met amper 2 weken , 1 doel de kleine!!
3 jaar geleden
Reactie op coreline
Jeetje, wat is de reden dat je thuis bent als ik vragen mag ?
Er word bij ...
Ja ik vind het beleid bij ons beide wel heel anders klinken, vreemd.. Ik mag thuis blijven omdat mijn situatie al zoveel stabiel is. Ik verlies weinig en de kleine heeft nog genoeg vruchtwater. Er is geen teken van een bevalling nog. Maar ik word wel streng ij de gaten gehouden met wekelijkse echo’s en dagelijkse ctg’s. Als er iets veranderd in het hoeveelheid vruchtwater, meer harde buiken, de hartslag van de baby of mijn temperatuur (mogelijke infectie) word ik wel meteen opgenomen. Misschien heb jij een lage scheur en verlies je meer?
10 weken klonk voor mij in t begin ook onmogelijk maar toch vliegen de weken voorbij (heb ook een peuter thuis rondlopen die voor veel afleiding zorgt). Inderdaad 1 doel: die kleine zo lang mogelijk binnen houden.
Vind je het fijn contact te hebben via whatsapp voor wat tips/tricks/ervaringen? Ik heb je een vriendsschapsverzoek gestuurd .
2 jaar geleden
Reactie op mikyla
Hoop dat alles goed met je gaat?
In de tussentijd is er veel gebeurd.
Op 4 april kreeg ik een inwendig onderzoek toen precies 30 weken zwanger. Er bleek geen vruchtwater af te lopen en werd dus gezond verklaard! Ik mocht naar huis, super fijn natuurlijk maar ook vreemd om weer een gezonde zwangere vrouw te zijn. Wel bleef ik onder controle in het ziekenhuis bij ons in de buurt.
Alle controles bleven goed, ik voelde me goed en de kleine maakte het ook goed.
Uiteindelijk is onze dochter geboren met 40+2. Bizar, nooit gedacht dit te behalen!
Nu alweer bijna 3 maanden, tijd gaat zo hard..:)
Hoe gaat het met jou ?