184 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op marrie112

Hier ook hoor, ben nu 38 en we willen echt graag 2 kindjes (oorspronkelijk ...
Tijd genoeg als het je gegeven is .. ik was 42 😉

8 maanden geleden

Reactie op MartineL88

Herkenbaar! Ik ben nu 35 en toen mijn 1e kindje kwam. Straks (hopelijk als ...
Ik ben 42 en mama opnieuw geworden dus tijd genoeg als het je gegeven is

8 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Maar daar kun je niet vanuit gaan, ik ben nu 37 en dit is mijn topic. Maar ik zou mezelf écht voor m’n kop slaan als ik 5 jaar ga wachten en het dan niet zou lukken. Liever lekker vlot op elkaar en m’n droom waarheid maken

8 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Voor mij/ons is 40 de max. Dus tenzij de eierstokken na de tweede blijven rammelen denk k dat t er 2 blijven (als de tweede ons gegund is natuurlijk)

8 maanden geleden

Wij toevallig deze maand geprobeerd , en zwanger! Morgen eerste echo! Heel spannend allemaal! Hopelijk alles goed!

8 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Wij toevallig deze maand geprobeerd , en zwanger! Morgen eerste echo! Heel ...
Ow wat supergoed gefeliciteerd!!! Ga duimen voor jullie morgen 😍

8 maanden geleden

Reactie op Rana4AA

Hier ook net begonnen, druk met ovulatietesten. Piek zit eraan te komen. Al ...
Hi! Ik lees dat je ook endometriose hebt, zo naar… Wij willen ook zelf gaan proberen, maar ik merk dat er in mijn hoofd toch enige druk is van een medisch traject. Ze hebben tegen ons gezegd dat we niet te lang zelf moeten proberen en ik hoor zoveel tegenstrijdige adviezen over mijn endometriose. Hoe ervaar jij dat? 😌

7 maanden geleden

Reactie op gaaayle26

Ik ben zo blij om dit te lezen. Ik voel me soms bijna ‘vreemd’ dat ik het m ...
Ik twijfelde om dit te reageren in dit topic, want wil ook zeker niet mensen afvallen die er wel voor gaan met dit termijn. Vind het juist heel mooi en soms ben ik ook wel een klein tikkeltje jaloers op mensen die deze ruimte in hun hoofd en hart wel al hebben op dit moment (terwijl ik dat dus echt niet heb..). Maarja, ik dacht een beetje hetzelfde als jij, zo van: ik kan toch niet de enige zijn 🙈. Ik had er een heel vertekend beeld bij, dus dacht: even polsen of dat klopt.

VRIEND

7 maanden geleden

Ik ben zwanger geraakt toen mijn zoon 10 maanden was. Niet bewust gegaan. Moet zeggen dat ik het heel intens vind en we soms handen tekort komen. Als ik het bewust zou doen zou ik het zeker nu nog niet doen, maar das mijn ervaring ☺️

7 maanden geleden

Wij houden het bij 1tje, wij zijn compleet 🥰

7 maanden geleden

Reactie op Junemama

Hi! Ik lees dat je ook endometriose hebt, zo naar… Wij willen ook zelf gaan ...
Tja ik denk dat ik na 6 mnd proberen wel naar de huisarts stap voor een doorverwijzing naar de gyn. Ik weet alleen nog niet of we dan naar ons ziekenhuis in NL willen, of naar de kliniek in België waar ik 1x ICSI (5x terugplaatsing) heb gehad or naar de kliniek in Duitsland waar we net naar overgestapt waren toen we ontdekten dat ik natuurlijk zwanger was geraakt (waarschijnlijk door de supplementen die man voorgeschreven had gekregen door de kliniek in Duitsland). Daarnaast ben ik ook een beetje bang voor een niche na de keizersnede, die kan de kansen op een goede zwangerschap ook verkleinen... Maar hopelijk is het allemaal niet nodig.

7 maanden geleden

Reactie op Rana4AA

Tja ik denk dat ik na 6 mnd proberen wel naar de huisarts stap voor een doo ...
Oe… even uit interesse… welke supplementen had je man voorgeschreven gekregen? Wij hebben ook een kindje uit een traject en een grote wens voor een tweede

7 maanden geleden

Pfff moet er niet aan denken

7 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Oe… even uit interesse… welke supplementen had je man voorgeschreven gekreg ...
Ivm gefragmenteerd dna in zijn sperma heeft hij een hoge dosis foliumzuur voorgeschreven gekregen (deze dosis is niet zonder recept verkrijgbaar). Verder volgen we veel adviezen op uit het boek It starts with the egg van Rebecca Fett.

7 maanden geleden

Reactie op mariaL93

Pfff moet er niet aan denken
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je dan een makkelijke of pittige baby hebt?

7 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je dan een makkelijke of pittige bab ...
Wij hebben een gemiddelde baby. Ze sliep (met periodes) erg snel door, maar is nog lang wakker geweest tot 21:30. Gaat tegenwoordig wel om 19:30 naar bed, maar heeft nog altijd iets van voeding nodig rond 22:00. Ze heeft ook met periodes nog wel hulp nodig met inslapen. Ik merk die sprongetjes altijd wel goed bij haar en toen ze haar eerste tandje kreeg, vond ik het ook vrij heftig. We kunnen haar wel overal makkelijk mee naar toe nemen. Fiets, wandelwagen, maxi Cosi, ze vindt het geweldig om de deur uit te gaan. Verder woont mijn familie ver weg, ben ik snel overprikkeld en ging alles in de zwangerschap en vooral na de bevalling niet geheel zonder klachten aan mijn eigen lichaam. Daarnaast ook het financiële plaatje en ik kan me gewoon simpelweg niet voorstellen om onze kleine meid een stuk minder aandacht te kunnen geven, doordat er nog een kleiner baby’tje bijkomt. Dat dus, in een notendop 😜.

7 maanden geleden

Reactie op 9gag

Wij hebben een gemiddelde baby. Ze sliep (met periodes) erg snel door, maar ...
Dank voor je antwoord!

7 maanden geleden

Nee, ik moet er nog niet aan denken! We praten er wel veel over hoe we het voor ons zien. Maar we voelen ons denk ik wel compleet. Ik ben ervan overtuigd dat als je een mega makkelijke slaper hebt dat je veel sneller voor een tweede gaat. Ons zoontje is 10 maanden en ik denk dat we nu Max 15 nachten hebben doorgeslapen. Hij is erg gevoelig. Dat is helemaal goed, maar slaap is wel heel fijn om de dag door te komen. Daarnaast ben ik heel bang voor het rupsje nooit genoeg effect. Een tweede kindje die wellicht ernstig ziek wordt geboren.. was een eerste dan niet voldoende? Ik ben zelf enigskind dus ik weet hoe het is. Ik heb niets gemist in mijn leven. Daarnaast zijn wij mensen die alles under control willen houden en 1 kind is lekker overzichtelijk. Belangrijke banen; veel reizen. Met 1 kindje is het mogelijk. En toch vind ik het spannend om niet voor een tweede te gaan. Maar de gedachte dat eigenlijk iedereen in onze omgeving zegt dat een tweede heel zwaar is, zwaarder dan 2, weerhoud mij er toch van. Met 1 zijn wij ook heel tevreden. En het stoort mij dat je wordt aangesproken of aangekeken van: 1? Echt? Vind je dat niet zielig voor Scott? Ik denk dat het pas zielig is voor een kind als ouders uit balans zijn, altijd moe en gefrustreerd. Ik denk dat het niet uit maakt hoeveel kinderen je wil, als je ze maar met volledige aandacht en liefde kunt opvoeden en je er voor ze bent als ze je nodig hebben ❤️

7 maanden geleden

Reactie op LeontienW

Nee, ik moet er nog niet aan denken! We praten er wel veel over hoe we het ...
Mooi verwoord! Wij hebben inderdaad een makkelijker slaper, die vanaf heel vroeg de nacht doorsliep op een kleine regressie na. Hoop dat ik het nu niet jynx, maar dat maakt het inderdaad makkelijker snap ik helemaal. Waarschijnlijk krijgen we een tweede die elke nacht spookt, haha. Maar dan denk ik dat overleven we ook wel weer die paar jaar zullen nu eenmaal druk en heftig zijn. De droom vanaf dat ik zelf 5 jaar oud was, en vader/moedertje speelde, was altijd 2 kindjes hebben. Hoe mooi zou het zijn als dat dan lukt?! En vanwege m’n leeftijd ben ik er nu al mee bezig, alweer 37 geworden dit jaar. Mooi toch dat iedereen het zelf mag kiezen en bepalen, iedereen dan ook in z’n waarde laten 🤍

7 maanden geleden

Reactie op LeontienW

Nee, ik moet er nog niet aan denken! We praten er wel veel over hoe we het ...
Wij hebben geen goede slaper, er snachts niet uitgaan is bijna niet voorgekomen afgelopen 9 maanden (bijna 10) en toch is de wens heel groot voor die tweede om er nu toch al mee bezig te zijn.