Ik zie net dat mijn dochter van 7 weken oud een puistje heeft op haar vinger. Het lijkt alleen wat ontstoken. Het is helemaal rood rond het bultje. Is dit gewoon onschuldig of moet ik er wat mee? Het lijkt mij best wel pijnlijk eigenlijk.🤔
Het is nu weekend als je denkt dat die ontstoken is de huisartsenpost bellen
Als je het zelf doet goed onstmsetten en droog houden zodat er geen viezigheid bykomt
Ik zou hier niet zelf mee gaan prutsen wat betreft open maken. Ze zijn zo klein en nog zo kwetsbaar. Als er toch ineens wat bijkomt van viezigheid.
Ik zou gewoon even overleggen met de HAP. Meet wel eerst z’n temp daar gaan ze wel naar vragen denk.
Reageert je baby erop als je eraan zit? Dit is wellicht een indicatie of het wel of niet pijn doet. Indien geen pijn zou ik persoonlijk even afwachten, ik denk dat het met 1 a 2 dagen enorm afgenomen is. Zo niet uiteraard bellen. Lijkt gewoon echt een puistje.
Deze lijkt op wat mijn zoontje ook heeft gehad. Met zwart puntje in het midden? Bij hem is het vanzelf weg gegaan. Het kan een verstopt talgkliertje zijn, deze kan je beter niet open maken. Als het is ontstoken zou ik wel naar de h.a. gaan.
Bedankt voor jullie reacties. Het doet haar geen pijn (geen reactie i.i.g. als ik erop druk). Ik meet nog even haar temperatuur en dan wacht ik even af tot maandag. Ze is namelijk wel erg onrustig maar dat kan natuurlijk ook aan de darmkrampen liggen.