8 Reacties

16 dagen geleden

Dag mama, Ik herken je verhaal heel erg.. mijn dochtertje van bijna 11 maanden slaapt ook nog niet door.. soms zitten er ‘oké’ nachten tussen, maar 9/10 keer slaapt zo erg onrustig en wordt ze vaak wakker🙃. Ik geef nog borstvoeding en heb t idee dat ze in de nacht niet heel veel meer drinkt. Maar ze wordt wel vaak pas rustig als ze even heeft gedronken. We waren pas een weekendje weg en daar sliep ze super goed.. ook thuis sliep ze de eerste paar dagen heel goed. Ik was zo verbaasd… maar nu ineens is dit weer de 3 e dag waar ze weer super slecht slaapt… ik verlang ook echt naar een beetje doorslapen…

16 dagen geleden

Oh nee wat vervelend! Dat is echt zoo zwaar, snap je helemaal! De key is eigenlijk om een baby zelfstandig in slaap te kunnen laten vallen, dat vergt wat training maar is te doen.. misschien is het eventueel een optie om een slaapcoach in te schakelen? Hoop dat het snel beter wordt!

16 dagen geleden

Oei! Dat lijkt me erg pittig voor je, zeker nu je zwanger bent. Heel herkenbaar verhaal. Bij mij was paar maanden hetzelfde geval. Elk uur wakker!! Ik ben geen slaapcoach, maar slaaptraining is wel nodig als ik het zo lees… Kleine heeft teveel hulp nodig om weer in slaap te vallen. Ik heb mijn zoontje van 11 maanden paar maanden terug getraind dmv gecontroleerd laten huilen/put up put down. Als hij jammert, laat ik hem gewoon, mocht de toon echt overslaan, pak ik hem op, knuffel/wandel ik hem even een minuutje en legde ik hem weer wakker neer. T duurde bij ons een weekje en toen sliep hij door met één nachtvoeding. Nu inmiddels sinds hij 9 mnd is slaapt hij van 19:00-06:00. Hopelijk heb je hier wat aan!🫶🏼

16 dagen geleden

Is je routine in de avond nog steeds hetzelfde als bijvoorbeeld 6 maanden geleden? Misschien die aanpassen? Je kindje is ouder dus misschien andere behoeftes? maar nu moet ik zeggen dat wij geen van zijn fan dat ze moeten leren om zelf in slaap te vallen. Wij zitten elke avond een half uur te knuffelen en hij valt in onze armen in slaap, en dan geniet ik er ook nog even extra van. Ik heb er vertrouwen in dat hij ons op een gegeven moment niet meer nodig is.. maar nu wel wat logisch is. Ons kindje wordt ook vaak wakker nog en we stoppen hem regelmatig bij ons in bed… maar vaak zijn tandjes dan de oorzaak.. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten.. maar misschien helpt het om je er aan toe te geven dat je kindje je nog nodig is. En misschien de avond routine te veranderen..

16 dagen geleden

Misschien last van oortjes of tandjes? Hier helpt het nog wel eens om hem op een kussen te laten slapen (naast me in bed zodat ik gelijk de speen kan geven als hij wakker word) al eens een zetpil geprobeerd dan kun je misschien ook een beetje zien of het pijn is of niet:)

16 dagen geleden

Oh wat een herkenning, ik had dit 4 maanden geleden voor het laatst, maar sindsdien is ons leven zo veranderd door het inschakelen van een slaapcoach… het kost wat geld, maar het is het zó waard!

15 dagen geleden

Wat enorm zwaar moet dat zijn! Wellicht kijken naar het ritme overdag en dat eerst aanpakken? Ochtendslaapje bv max 45 min (9.15/10.00) en middagslaapje van 13.00/15.00 en dan om 19.00’in bed. Zal niet v één op andere dag anders zijn maar even doorzetten en dan heeft het vaak wel effect vd nachten.

15 dagen geleden

Ik herken het ook erg! Wij hebben dit ook maanden gehad. Maar gaat nu gelukkig veeeel beter en slaapt inmiddels bijna alle nachten door. We hebben een slaap cursus gevolgd van happy happy baby coach. Echt een dikke aanrader. Eerder voedde ik haar in slaap en m’n vriend wiegde haar in slaap. Waardoor ze snachts bij het koppelen dat ook vaak weer nodig had. Het kan voor sommige kindjes heel verwarrend zijn om wakker te worden terwijl ze eerder met borst of wiegen in slaap vielen. En in de cursus leerde ik ook dat door het wiegen en de borst, het kan zijn dat je kindje onvoldoende de dag kan ontladen en dan gebeurd dat dus alsnog in de nacht. Doordat mijn dochter nu stap voor stap leert zelfstandig in te slapen, waarbij we wel nog aanwezig zijn en er voor haar zijn, leert ze zelfvertrouwen opbouwen om zelfstandig te slapen. Ze huilde de eerste dagen natuurlijk wel, maar zo lang je daar bij aanwezig kunt zijn, is het juist heel helpend en ontladend voor haar. Ik vind het een hele fijne methode, omdat je dus niet hoeft te slaap trainen. Het is eigenlijk een soort de pick up put down methode alleen dan met nog meer begeleiding en met kleine stapjes.