16 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op MamaaaaE
Omdat de meeste ziekenhuizen zeggen dat een helm niet meer zoveel doet en d ...
Dat klopt. Op een leeftijd van 2 jaar is er bijna geen verschil te zien tussen kindjes die wel of geen helm hebben gedragen. De “complicaties” van het dragen van een helm wegen niet op tegen de voordelen, vandaar dat dit bijna niet meer vergoed wordt.
2 jaar geleden
bij ons werd gezegd dat dit voor 7maand gestart moest worden. ook dat er geen terugbetaling is omdat er eigenlijk geen bewijs is dat het effectief helpt, het kan even goed gewoon goedtrekken of het valt niet meer op door de haargroei. nu ja, ik weet niet hoe hard de afvlakking is.
wij hebben het niet gedaan en zien een verbetering sinds het buikslapen en zitten in de stoel
2 jaar geleden
hoi. Ons zoontje heeft een helmpje sinds afgelopen kerst. We zijn heel blij dat we deze keuze gemaakt hebben. Ik heb echt alles uitgezocht voor de juiste keuze wel/niet. Zelfs contact gehad met de expert Leo van Vlimmeren. Ik heb zelfs een arts gevonden welke een verwijzing voor de verzekering heeft geregeld. Ik zou niet te lang wachten want hoofdje wordt steeds harder en dan heeft het geen nut meer. Je mag voor meer vragen altijd contact opnemen.
2 jaar geleden
waarom wordt dat niet vergoed dan? is toch medische noodzaak?
Het wordt bestempeld als cosmetisch. Er is onderzoek gedaan en daaruit is naar voren gekomen dat in de meeste gevallen een helmpje net zoveel nut heeft als fysio. Echter heeft het bij extreme afplatting nog wel degelijk nut. De meeste kinderartsen (die moeten voor de verzekering de verwijzing uitschrijven)gebruiken het onderzoek van Leo van Vlimmeren om geen verwijzing te geven. Bij ernstige afplatting adviseert echter Leo van Vlimmeren zelf om wel voor een helmpje te gaan.
2 jaar geleden
Reactie op GHMN
hoi. Ons zoontje heeft een helmpje sinds afgelopen kerst. We zijn heel blij ...
Ik zelf wil niet dan mijn zoontje op latere leeftijd gepest kan worden omdat ik er niet alles aan gedaan heb. We hebben nu 7 weken een redressiehelm. Hij heeft er weinig last van en is echt al heel erg verbeterd. Hij beweegt zelfs meer omdat zijn hoofd stoten geen pijn doet. Plus de tijd van het jaar is gunstig. Tegen de tijd dat het zomer wordt is hij ervan af.
2 jaar geleden
Ons kind heeft ook een afplatting. Maar wij hebben besloten geen helm te doen, ook al valt hij in de cathegorie zeer ernstig. Wij zien dat het al de goede kant op gaat; en volgens het CB kan het hoofd tot 1,5 jaar nog bij trekken (vanuit de onderkant) we zijn bij verschillende artsen geweest en die geven allen aan dat het cosmetisch is ipv medisch. Hersenen etc groeien ook prima met deze afplatting.. wanneer er haar op zit zie je er niks meer van… maar ook wij vinden het heeel dubbel… geen idee wat het juiste is om te doen . Bijgevoegd een foto van de metingen. Links boven was in oktober, rechts boven was in december en links onder was afgelopen maandag.

2 jaar geleden
Wij hebben ook fysiotherapie gehad voor z'n afvlakking, maar uiteindelijk heeft 2x manuele therapie wonderen gedaan om van z'n voorkeurshouding af te komen. Sindsdien is z'n afvlakking al bijna helemaal weggetrokken
2 jaar geleden
Reactie op Moesje3
ben je al bij een goede kinder osteopaat geweest?
Yes, ivm buikrampen en voorkeurshouding. Vervolgens fysio en toen het ziekenhuis. Gelukkig niets ernstigs behalve dat er dus een afvlakking is en we zelf kunnen kiezen voor een helm. Om voor de 12e maand nog verbetering te krijgen 🙁