28 Reacties
2 jaar geleden
Baby van 4,5 maand. Slaapt van 19.00 tot 7.00 maar met een voeding rond 22.00 en een voeding rond 3.00 's nachts. Zo'n 3 tot 4 slaapjes overdag waarvan we de laatste proberen tot 17.00/17.30, anders redt hij het niet tot 19.00. Het is elke dag weer proberen want soms komt het totaal niet uit en loopt het anders. Maar dit proberen we aan te houden.
2 jaar geleden
Elke baby is anders en vergelijk je kleintje absoluut niet met de “standaard” die op internet wordt weergegeven. Onze kleine is wisselend wakker tussen 06:00 en 08:00 maar gaat wel elke avond tussen 18:30 en 19:00 naar bed. Laatste slaapje uiterlijk tot 17:15. Als ze om 17:00 weer moe wordt omdat ze om 15:00/15:30 wakker was laat ik haar een kleine powernap doen van 15 min en dan wakker maken. Misschien wat cru maar rond 19:00 naar bed is wel het beste ritme voor je kleintje. Ik zou proberen het naar bed brengen elke avond met 5 of 10 min te verschuiven en kijken wat dit doet.
Overdag volg is mijn kleine meid. Soms slaapt ze 5x 3 kwartier, soms 2x 3 kwartier en 2x 1,5 uur op een dag. Maar het naar bed gaan is elke dag op hetzelfde moment.
Succes en het komt vanzelf goed! Mijn oudste had ook nooit ritme en doet het nu helemaal goed😘 heb vertrouwen in jezelf en in je kleine❤️
2 jaar geleden
Hier twee baby's van 5 maanden en ze slapen van 19.00 tot 07.00 met een laatste avondfles tussen 22.00 en 23.00, en een nachtfles tussen 03.00 en 04.00. Van de week voor het eerst plotseling een nacht gehad zonder die nachtfles 🤩 Hopelijk gaat dat vaker gebeuren 😄
Overdags 3 slaapjes, als we thuis zijn:
08.30 - 10.00
12.00 - 14.00
16.00 - 17.00
Als we een uitje hebben lopen de slaapjes wel anders omdat ze in de auto en de kinderwagen altijd in slaap vallen. Maar dan probeer ik wel ongeveer dit aantal slaap- en wakkeruren aan te houden.
2 jaar geleden
Tip die we van onze slaapcoach kregen bij mijn zoon twee jaar geleden (toen was slapen echt een drama), is dat het voor 06.00 uur gewoon 'nacht' is, en je je baby dan dus tot 06.00 in bed moet laten liggen. Als hij huilt wel troosten uiteraard, maar blijf in die donkere 'saaie' slaapkamersfeer tot het iig 06.00 uur is.
En de nacht begint om 19.00. Als hij om 17.00 al moe is dan zou ik hem een powernap van 15 min geven om het te redden tot 19.00 😊
2 jaar geleden
Lou is net 4 maanden.
•rond 7 half 8 wakker worden
•half 10 naar bed tot 11 ong.
•11uur eten
•13uur naar bed tot ong 14 uur
•14 uur eten
•16:30 uur beetje aan mijn borst
•17 uur slapen tot 18uur
• 19:30 flesje en dan om 20:00 uur ligt die op bed te slapen slaapt de nacht door.
Maar als het ritme van jou babytje anders is dan is dat ook prima! Wss heeft die het gewoon nog nodig om snachts lekker effe te drinken? Heel veel succes komt vast goed! 🥰
2 jaar geleden
Geen ritme, herkenbaar op sommige dagen - te weinig overdag geslapen, vroeg nacht ingaan (voor ons dwz 18:30-19:00) en soms vroeg wakker rond 6uur. Gisteren bij KDV gelukt om beter overdag te slapen en pas 19:30 nacht in, kindje sliep tot 6:45 (met nachtvoedingen BV).
Het wisselt nog erg, haar laatste dutje is medebepalend en hoe moe zij op bepaalde dag is. Wij volgen haar volledig, maak haar nooit wakker eigenlijk als zij aan slaap toe is en wachten totdat zij zelf een ritme gaat ontwikkelen 🙂
Als zij te vroeg in de ochtend wakker is, blijft het wel donker, maar na 15 min wiegen en niet verder willen slapen is ze gewoon uitgeslapen en mag ze 6:15 alsnog haar dag beginnen ook al is het op een zondag 😂. Haar laatste dut mag van mij ook langer duren als zij weinig overdag sliep en eindelijk bij ons heerlijk ligt te slapen en soms blijkt dat ze klaar voor de nacht is, laat ik allemaal toe en leg ik niets op.
2 jaar geleden
Wij hebben niets gedaan om ritme te brengen in de dag van ons zoontje (bijna 5 maanden). We volgen al van bij de geboorte zijn ritme en we merken dat daar nu spontaan al heel wat regelmatig in is gekomen.
Hij vraagt om de 3 a 4 uur een flesje melk, daartussen slaapt hij.
Zijn dag start meestal om 6u30 en valt soms al om 18u in slaap, soms om 19u of 20u.
We merken wel dat hij de laatste week tussen 18u en 19u aan z'n nacht begint, terwijl hij voordien rond 20u/20u30 terug wakker werd om een flesje te drinken en tussen 21u & 22u aan z'n nacht begon.
2 jaar geleden
Reactie op LaritaV
Wij hebben niets gedaan om ritme te brengen in de dag van ons zoontje (bijn ...
Dit is ook voor ons helemaal herkenbaar! Geen ritme opgelegd maar baby gevolgd en uit zichzelf ritme. Zo bijzonder. Onze baby is nu 5 maanden oud.
2 jaar geleden
Hier is het:
07:00 - 07:30 Wakker + voeding
09:30 - 10:00 eerste slaapje
Maar dan wordt het nog een beetje lastig, soms slaapt ie nog 3 uur, soms 1 uur.
Daarna weer eten. Hij is ong 1,5 tot 2 uur wakker en heeft iets van 3 slaapjes overdag. Hij eet ook nog wel elke +- 3/4 uur.
Hij ligt of om 18 of om 21 uur voor de nacht, soms is die nog te wakker om dan meteen door te gaan voor de nacht.
Zitten doet hij zeeeeker nog niet, met hulp kan hij zn rug aardig recht houden. En als ik naar mijn dochter kijken mogen we blij zijn als hij met 7 maanden gaat zitten want dat is al gewoon snel vind ik. Bij mij begint hij net pas een beetje te rollen, maar ik probeer lekker zijn tempo aan te houden en het hem zelf uit te laten vinden. 😃
2 jaar geleden
4 maanden en even gemiddeld genomen want ze begint haar dag tussen half 8 en half 9 en de slaapjes kunnen lang of kort zijn dus werkelijk iedere dag is anders. Geef overigens borstvoeding.
8:00 wakker
10:00-11:30 slapen (was vaak maar 3 kwartier, sinds een week slaapt ze steeds vaker ook 1,5-2 uur).
13:00-14:00 slapen (soms is dit slaapje ook wat langer, andere slaapjes zijn maar 3 kwartier).
15:30-16:30 slapen
18:30-19:30 slapen in de draagzak
20:30 naar bed, slaapt vaak om 21:00.
Snachts komt ze tussen 11 en 1 (afhankelijk van hoe goed ze gedronken heeft voor het slapen gaan). Vervolgens vaak tussen 4 en 5. En als ze een slechte nacht heeft (lang leve slaap regressies en verkoudheden) nog een keer of 3/4 tussendoor voor een voeding. Het lijkt wel minder te worden de laatste week en nu begint ze overdag ook vaker ietsje langer te slapen. Dus hopelijk kan ze straks wat langer slapen en kan er een slaapje tussenuit. Voor de slaapregressie kwam ze maar 1 keer snachts, rond 6 uur, en sliep vervolgens weer door tot 8/9.
We kijken vooral naar wanneer zij moe is. Houden een wakker tijd van max 2 uur aan. Als ze een dag moeite heeft met langer slapen laat ik haar meer in de draagzak slapen. Het laatste slaapje lukt haar sowieso vaak niet in bed dus die doet ze eigenlijk standaard in de draagzak.
Probeer iedere dag ergens een lang slaapje in te krijgen. Dus als ze die in de eerste 2 slaapjes niet had gaan we slaapje nummer 3 lekker wandelen met de draagzak.
2 jaar geleden
Zoontje is zondag 5 maand. We hebben niet een strak ritme we volgen hem hij geeft het allemaal wel aan op zijn eigen ritme.
Globaal:
- 07:00 wakker
- 07:30/08:00 fles
- 09;00 op bed 09:30 wakker
- 09:45 fruithapje +/- 50 tot 100 gram
- 11:30 fles + op bed. (Wisselt enorm hoelang hij slaapt.)
- tussen 15:00&16;00 fles
- 16:00 poging tot nog een klein slaapje maar vaak wil die niet.
- 17:30 groente hapje 3 ijsblokjes
- 19;00 / 19:30 papfles & slapen.
Alle flessen 210+7.
2 jaar geleden
Voor zijn schema zie afbeelding. 5md vandaag. Dit ritme heeft hij al een poosje
Wij zijn begonnen met hem iig om 7 uur wakker te maken (of te rekken tot) en de dag te starten met fles om 7. Dan valt alles daarna om de 4 uur in hetzelfde ritme structureel.
Snachts werd hij er hier al snel niet meer wakker voor. Maar ik had een poosje als hij voor of om 4 uur wakker werd kreeg hij ee hele fles. En alles daarna tot half 6 60cc. Alles na half 6 was rekken tot 7. Zodat ie dan alsnog zn dag kon starten.

2 jaar geleden
Voor zijn schema zie afbeelding. 5md vandaag. Dit ritme heeft hij al een po ...

Oh. Soms groentehapje na zn powernapje smiddags
2 jaar geleden
De dag beginnen wij nooit voor 7u. Als hij eerder wakker is; proberen te troosten in bed. Mocht dat echt niet lukken leg ik hem bij me.
Savonds altijd naar bed tussen 19u en 19.30 maar komt altijd rond 23u nog voor een fles en om 4u nog eens..
Overdag 3 slaapjes. Tijden hiervan wisselen nog een beetje.
2 jaar geleden
Vieve is 5 maanden, sinds 2 weken hebben we nu een vast ritme.
7:00 wakker en voeden
9:00 slapen
10:00 voeden
12:00 slapen
14:00 voeden
15:45 slapen
16:30 groente hapje + voeden
19:00 voeden + slapen
Ze krijgt om 22:00 een voeding en is om 5:00 paraat voor voeding, slaapt daarna weer tot 7 of 8 uur
2 jaar geleden
Reactie op Felimba
Wij beginnen de dag ook nooit eerder dan 7:00, als hij eerder wakker is, wa ...
Haha dit willen wij ook wel, maar als ze vanaf 4 uur elke 10 minuten opnieuw haar speentje krijgt en om 5 uur moord en brand krijst, zit er niks anders op dan voeden. Fijn dat jullie mannetje kan wachten op zijn voeding 👌🏼