12 Reacties

vorig jaar

Onze zoon heeft dit ook, de ene keer links dan rechts, soms een dag niet! Ik denk toch dat het wel te maken heeft met tandjes. Eerste had dit ook altijd en kreeg met 8 maanden zn 1ste tandjes 😅

vorig jaar

Mijn zoontje heeft dit ook, maar dan soms wel met iets van korstjes. Heeft ook een heel gevoelige en droge huid. Bij hem is t wel eczeem. Wordt erger bij bepaalde voeding. In zijn geval banaan. Sinds ik dat niet meer eet (en hij het niet meer via bv binnen krijgt) is het weg.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Had knse oudste ook. Op aanraden van dermatoloog begonnen met smeren van Dexeryl. Is heel lichte crème en hielp goed. Kun je bij de apotheek zonder recept kopen.

vorig jaar

Maar Tiny Todd schijnt ook heel goed te zijn!

vorig jaar

Reactie op astrid166

Mijn zoontje heeft dit ook, maar dan soms wel met iets van korstjes. Heeft ...
Interessant, ik geef namelijk ook borstvoeding. Hoe kwam je er achter dat het aan bepaalde voeding lag? Bij mn zoontje is het namelijk constant. Aangezien eczeem wel veel in de familie voor komt.. alleen zijn het geen korstjes, alleen knalrood met bijna paarse bloedvaatjes die je soms ziet lopen over zn wang

vorig jaar

Reactie op NFN33

Had knse oudste ook. Op aanraden van dermatoloog begonnen met smeren van De ...
Ben je er eerst mee naar de huisarts geweest? Zag het er ook zo uit toen?

vorig jaar

Completely normal phenomenon

vorig jaar

Reactie op Jun001hum

Ben je er eerst mee naar de huisarts geweest? Zag het er ook zo uit toen?
Ja, precies hetzelfde. Alleen beide wangen. Onze jongste heeft het nu ook een beetje. Dexeryl kan je sowieso smeren hoor. Gebruiken wij voor alles haha. Maar zijn idd toen eerst bij de HA geweest. Kregen toen hormoonzalf maar dat werkte niet en ik heb het niet zo op hormoonzalfjes. Toen naar dermatoloog gestuurd. Wanneer het kouder werd was het sowieso erger. Inmiddels is hij drie en heeft nergens eczeem meer.

vorig jaar

Mijn dochter heeft dit ook. Ik maak me er niet zo druk om zolang ze er zelf geen last van heeft

vorig jaar

Onze zoon van nu 2.5 jaar heeft dit ook gehad toen die baby was. Was bij hem (kinder)eczeem zei de huisarts. Zag er meestal zo uit en met het koude weer en de koude wind kon het nog droger worden en bij niet goed smeren ook echt tot bloedens toe open gaan. Wat bij ons hielp was het goed insmeren en zorgen dat het niet droog wordt. Deden aan begin met bepanthen smeren, dat hielp. En wat ook hielp was van dr leenaarts de droge huid zalf. En hij had er na de winter geen last meer van. En afgelopen winter had die een kleiner plekje op dezelfde wang. En deze winter nergens meer last van 🤞🏼 Succes met je zoontje en hopelijk heeft die er niet veel last van !
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Reactie op Jun001hum

Interessant, ik geef namelijk ook borstvoeding. Hoe kwam je er achter dat h ...
Toen we banaan als hapje gaven werd het extreem rood, plus hele erge poep/diarreeluiers.. vervolgens gestopt met banaan (en ik ook) en toen was het na een dag weg. Lijkt bij ons echt verband te hebben.

vorig jaar

Onze dochter heeft het ook. Daar is inmiddels wel al een tandje aan t groeien. Voelt idd ook warm aan die want. Gek he want dan lijkt het alsof ze het warm heeft maar haar temp is dan gewoon goed.