29 Reacties
2 jaar geleden
Wij slapen ook samen en doen hem een body, pyjama en slaapzak aan. Verder een zwangerschapskussen rond hem, tot aan zijn buikje en met zijn hoofd ligt hij hoger dan ons. Zo kunnen we niet op hem rollen en stiekem hebben we mijn man uit bed gegooid omdat ons kindje nood had aan geborgenheid en samen slapen en hij te fel beweegt en een gevaar is in bed (paar klappen gekregen in zijn slaap 🤣) en een hevige snurker dat ons beide wakker hield
2 jaar geleden
Vloerbed! Lattenbodem op de grond, matras erop. Verder slaap ik in een slaapzak van Schlummersack.de daar zit een rits aan de voorkant in ideaal voor borstvoeding (als je dat geeft) en de slaapzak heeft mouwen, lekker warm geen deken nodig (wat ook onveilig is trouwens). Verder slaap ik in dezelfde houding als die jij beschrijft, rol af en toe een beetje meer op mijn rug om het comfortabel te houden
2 jaar geleden
Reactie op Mama’tje
Wij slapen ook samen en doen hem een body, pyjama en slaapzak aan. Verder e ...
Ja de man is ook al sinds 3 maanden spoorloos uit ons bed 😂
Voor iedereen momenteel de beste oplossing.
2 jaar geleden
Reactie op babyboy19
Ik draai in de nacht wel van links naar rechts met hem voor afplatting van ...
Ik draai hem ook links en rechts van me hoor. Idd voor de afplatting tegen te gaan
2 jaar geleden
Reactie op Heleen87
Ik volg want ik heb dezelfde vragen.
Hoe doen jullie dat?
2 jaar geleden
Reactie op Heleen87
Ik volg want ik heb dezelfde vragen.
Hoe doen jullie het nu?
2 jaar geleden
Reactie op Valerie1988
Hoe doen jullie het nu?
Nog niet. Baby is ruim 3 maanden, heeft tot nu toe altijd in zijn bedje geslapen. Maar hij lijkt op dit moment meer geborgenheid nodig te hebben dus we hadden het er juist vanmorgen over hoe we hem veilig in ons bed kunnen laten slapen. Vandaar.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje slaapt sinds de geboorte regelmatig bij ons in bed. Ze ligt dan aan mijn kant want tussen ons in vertrouw ik niet. Ik ben zelf super alert en blijf de hele tijd in dezelfde houding liggen, dus over haar heen rollen ben ik niet bang voor (maar mijn vriend daarentegen vertrouw ik niet want die slaapt veel vaster). Naast het bed staat de cosleeper, dus uit bed vallen kan ze niet. Ik geef haar een eigen dekentje, dus niet onder ons dekbed. En voor de rest zorg ik dat er genoeg ruimte om haar heen is, dus dat ze niet te dicht tegen mijn kussen oid aan ligt.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het steeds ‘vervelender’ vind worden. In het begin bewoog ze amper, maar nu beweegt ze steeds meer in haar slaap en op een of andere manier krijgt ze het voor elkaar om steeds meer naar mijn kant te komen. Ik moet dus steeds verder opschuiven en lig helemaal tegen mijn vriend aan. Ik kan dan amper bewegen en wordt helemaal stijf wakker. Ligt dus niet echt comfortabel. Dus het liefst leg ik haar nu zoveel mogelijk in de cosleeper.
2 jaar geleden
Volg!
Hier hetzelfde. Koemelkallergie en reflux kindje. Nu is dat weg, maar doorslapen lukt alleen als ik hem naast me leg zodra hij na 3 a 4 wakker word. Ik schuif zn ledikant tegen mijn bed aan en leg hem tussen mij en de ledikant in. Ik slaap op twee kussens en om het onderste kussen heb ik een aersosleep matrasje gedaan. Als hij dan met zn gezicht tegen het kussen komt (want hij wil richting mij dan) ligt hij nog oke.
Tsja, ideaal is anders, maar het alternatief is een kind dat wild trappend in bedje ligt en een extra voeding om 4 wil hebben. Nu slaapt hij vaak door tot 7.30.
Dus 1900 tot 01.00, dan deels bij mij en door tot 07.30 (obv van goede nachten exclusief verkoudheid he 😅😜).
Ik leg mn dekbed zo dat het net niet over mij heenvalt. Kussen onderaan, ledikant tegen bed aan.
2 jaar geleden
Reactie op peentje87
Hier kruipt hij ook mijn kant op de laatste tijd. Liefst kruipt hij tegen m ...
Bij mijn ligt die ook helemaal tegen me aan anders is het een hel. Ik leg hem iets hoger dan ik zelf en onder m’n arm het is niet anders mijn kindje heeft ook koemelkallergie en reflux. Was een hele heftige start
2 jaar geleden
Reactie op babyboy19
Bij mijn ligt die ook helemaal tegen me aan anders is het een hel. Ik leg h ...
Ze willen dan die extra nabijheid voelen lijkt wel. En die strijd van alsmaar wiegen en in eigen bedje leggen ben ik wel klaar mee om 04.00 😅😭 Het is ook wel heel schattig, maar ben gewoon veel alerter en word ook zo stijf wakker daardoor. Meneer prinsheerlijk lachend zodra hij zn oogjes open doet naast mama☺️😜