8 Reacties

20 dagen geleden

Het is ons altijd zwaar gevallen maar ik ben nu 17wk zwanger van een tweeling en mijn energie is echt heel erg laag dus het breekt me extra op. Man doet echt heel erg veel maar die is ook gewoon moe. Het wordt dus een beetje tijd dat het gewoon beter gaat..

20 dagen geleden

Het zou toch te maken kunnen hebben met oververmoeid misschien? Overdag 3 kwartier a een uur slapen is vrij weinig voor deze leeftijd. Hoe laat is het slaapje? Misschien nog niet genoeg slaapdruk? Ons zoontje heeft ook vrij veel energie, wordt tussen 5 en 6 wakker in de ochtend gaat pas rond 12 uur slapen en slaapt dan met gemak 2.5 uren. Hebben jullie savonds een vast bedtijd ritueel? Wij nemen altijd nog de dag door en ik zing een vast liedje zodat hij het verschil herkent tussen middag en avond slaap. Hoop dat je hier iets aan hebt 😊

19 dagen geleden

Reactie op EsseBb

Het zou toch te maken kunnen hebben met oververmoeid misschien? Overdag 3 k ...
Ja hij gaat ook rond 12 uur naar bed, soms iets later. Inslapen gaat prima, alleen hij is gewoon snel weer klaarwakker. Vast ritueel voor middag & avond hebben we zeker, dat gaat ook gewoon goed..

19 dagen geleden

Rond 4 a 5 uur in de ochtend is de koudste tijd. Heb je misschien al geprobeerd om hem wat warmer aan te kleden?

19 dagen geleden

Reactie op MiekjeS88

Rond 4 a 5 uur in de ochtend is de koudste tijd. Heb je misschien al geprob ...
Dat is nog wel een tip ja. Hij wil ook geen dekentje..

19 dagen geleden

Ja, wat al is gezegd misschien te koud? Ik weet niet elke slaapzak/pyjama en alles hij aan heeft misschien daar in uit proberen? En misschien als hij het accepteert om als hij rond 4/5 wakker wordt een flesje warme melk te geven? Wij geven hem gewoon aan hem zodat hij zelfstandig drinkt misschien dat hij daarna nog even verder slaapt? Of juist weer terug na 2 slaapjes vooral als hij zo vroeg wakker is de wakkertijd van 3 a 4 uur aanhouden?

19 dagen geleden

Reactie op Klavertjevier02

Ja hij gaat ook rond 12 uur naar bed, soms iets later. Inslapen gaat prima, ...
Als hij tussen 4 en 5 uur wakker wordt, dan is 12uur of later echt te laat voor hem. Snap dat hij jn slaap valt maar door de oververmoeidheid kan het dat hij geen rustige slaapfase kan pakken en daarim weer wakker wordt. Probeer hem eens om 10:30 neer te leggen, en slaapt die 1 uur en een beetje dan leg je hem om half3/3 weer op bed tot 16:00. Zo vroeg wakker worden en dan maar 1 slaapje zorgt voor deze onrust:( zo blijf je in deze vicieuze circel.

18 dagen geleden

Hi! Wat vroeg idd. Tot 6.00 uur zou iig al fijn zijn. Mijn tips: leg hem ‘s ochtends eerder op bed zoals de reactie hieronder. Mocht hij kort slapen, ‘s middags nogmaals proberen. Al rust hij alleen maar even uit. Als hij overdag te weinig heeft geslapen (2-3 uur is normaal op deze leeftijd) dan kun je hem vanaf 18.00 uur naar bed brengen zodat hij wat slaap kan inhalen. Als onze zoon overdag weinig geslapen heeft, gaat hij tussen 18.15-18.30 uur al naar bed. Heeft hij goed geslapen? Dan tussen 18.30-19.00 uur. Heeft hij al een knuffeltje in bed? Wellicht geeft dat troost. Hier iig wel! Als hij ‘s nachfs wakker wordt, zoekt hij het knuffeltje en slaapt verder :-)