6 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb wel eens contact gehad met de pedagoog van het consultatiebureau over het slapen van de middelste. Hij was destijds een maand of 8. Hij sliep steeds 1,5 uur en dan was ik weer 1,5 uur bezig hem in slaap te krijgen. Hij kreeg steeds nog voeding want dan ging het iets sneller. Het enige advies wat ik toen kreeg, leg hem beneden in de woonkamer ga zelf op zolder liggen en laat hem maar huilen. 3 nachten en je bent er doorheen. Gaf aan dat dat niet echt past bij mij en haar respons was dat dat wel het beste was om te doen. Wij hebben dit dan ook niet gedaan. Wel ben ik een paar dagen daarna naar de huisarts gegaan, ten einde raad, waar de huisarts zei dat hij vooral een overprikkelde, oververmoeide baby zag liggen en adviseerde hem een paar weken bij mij in bed te nemen en hem te laten ontprikkelen en daarna weer opnieuw te starten met zelf laten slapen. Dit heeft gewerkt. Hij werd nog steeds wel tussendoor wakker maar met een flesje sliep hij weer door. Had het gevoel dat er door de pedagoog niet geluisterd werd en gewoon een riedeltje opgenoemd werd. De huisarts zag hem en mij. Dat voelde veel fijner.

3 maanden geleden

Ik heb er goede ervaringen mee. Er werd uitgebreid de tijd genomen en ze kwam met veel specifieke tips. 1 daarvan bleek ook echt de oplossing op dat moment.

3 maanden geleden

Wij hebben toen der tijd een pedagoog thuis gehad voor slaap problemen. Dit heeft ons heel goed geholpen. Ze dacht met ons mee en zo hebben we van alles uit geprobeerd. Ze werkten in kleine stapjes. Ipv staand wiegen zijn we bijvoorbeeld over gegaan op zittend wiegen. Dit heeft echt wel een paar weken geduurd voordat we verder konden naar niet wiegen en alleen rustig in de armen laten liggen. Tot we met een maand of 12 hem zo weg konden leggen in bedje. Bij ons heeft het dus veel liefde, geduld en aandacht nodig gehad en vertrouwen. Maar laten huilen hebben wij nog nooit gedaan. Het ligt er denk ik ook net aan of je de juiste persoon voor je hebt. Iedereen denkt er weer anders over natuurlijk.

3 maanden geleden

Wij hadden precies hetzelfde probleem! Wij hebben via via "makkelijke slapers" aangeraden gekregen. We hebben één consult met Marleen gehad en <1 week sliep ons zoontje op zijn eigen kamer + was hij een stuk minder wakker/onrustig in de nacht. Echt een aanrader!

3 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Ik heb wel eens contact gehad met de pedagoog van het consultatiebureau ov ...
Wat een prachtig advies van je huisarts♥️

2 maanden geleden

We hebben rond de 9 maanden check gepraat met de leister van de opvang en onze vast consulente van het cb. Advies was een grondbed proberen (hebben we gedaan, met succes) en anders proberen om een matras naast zijn bedje te leggen en naast hem te gaan slapen zodat je snel kunt reageren en hij voelt dat je in de buurt bent. Zij snapt ook dat laten huilen geen optie was. Het idee is over langere tijd andere associaties aanleren; Eerst wel praten, aaien, sussen, flesje geven (zelf drinken of geven) en even tijd geven. Even weglopen en kijken hoe het gaat. 's nachts kun je naast de kleine gaan slapen en ook snel reageren. Geleidelijk aan als het goed gaat en de baby vertrouwen heeft en rust heeft gevonden kun je afbouwen naar je eigen bed in de kamer ernaast. Leeftijd maakt veel verschil. Onze zoon wilde eerst het liefst op ons slapen (contact naps) en ligt nu naast ons op het grondbed. We gaan komende weken/maanden kijken hoe het verder gaat met slaapjes overdag in zijn bedje (nu slaapt hij alleen op het grondbed en is er iemand in de buurt of de camera aan) Het gaat steeds beter en hij slaapt een stuk dieper en langer. Laat je vooral niet pushen iets te doen waar je niet achter staat.