5 Reacties
6 maanden geleden
Hee Iris,
Misschien is het tijd om over te gaan naar 1 slaapje over dag.
Het is natuurlijk wat vroeg, maar ik heb hetzelfde gedaan met mijn zoontje Jayden van 11.5 maand.
Wij zijn 3 weken geleden over gegaan naar 1 slaapje overdag.
Hij wilde namelijk ineens in de ochtend nog wel slapen maar in de middag niet meer.
In bed staan brabbelen huilen, alles behalve slapen in de middag.
Na een week stoeien zijn we over gegaan naar 1 slaapje, hij slaapt nu rond 12.15 tot 14.45 uur.
In het begin was het veel rekken in de ochtend, maar dit gaat steeds beter
6 maanden geleden
Reactie op AngeliqueMonique
Hee Iris,
Misschien is het tijd om over te gaan naar 1 slaapje over dag.
He ...
Weet wel dat rond de 12 maanden vaak een periode zit waarin de slaapjes overdag slechter gaan maar dat het lang niet altijd betekend dat de kinderen toe zijn aan 1 slaap van 1,5-2 uur. Juist in die eerste 2 jaar is slaap zo belangrijk voor de groei en ontwikkeling. Vaak zijn het 2-3 weken drama en slapen ze daarna weer goed op hun 2 slaapjes.
Het kan zijn dat een enkel kind het er prima op doet, maar over het algemeen genomen is het een paar weken doorbijten en gaat het daarna weer gewoon goed op 2 slaapjes.
6 maanden geleden
Ja ik denk per kind wisselend.
Hij is hier meer uitgerust van 1 langere slaap dan van 2 x 1 a 1.5 uur
6 maanden geleden
Zeker! Overdag gaat inmiddels best goed. Ze slaapt nu 2x 1,5 uur maar valt alleen in onze armen in slaap. Smiddags gaat vaak iets moeizamer en moeten we haar ook echt even wiegen en heen en weer lopen door haar kamer. Dit was een tijdje niet zo, maar nu tandjes en niet fit dus is het toch weer nodig. Heb haar in 11 maanden tijd denk ik 2x wakker in bed kunnen leggen.
Savonds slaapt ze vaak pas tegen 21:00, als het niet later is. Ze slaapt het grootste deel van de nacht tegen mij aan en wordt nog zo'n 3-8x wakker voor een (borst) voeding. Los daarvan is ze ook iedere 1 á 2 weken wel een keer een uur of langer klaar wakker midden in de nachf. Toevallig deze week al 2x. Heb haar net weer in slaap, om 4 uur was ze wakker.
Geen tips, behalve wakkertijden en slaap signalen in de gaten houden. Want goede timing maakt veel verschil merken wij. En ons dochtertje laat lang niet altijd zien dat ze moe is en is dan ineens helemaal bekaf en over haar toeren. Maar je bent dus zeker niet alleen!!
6 maanden geleden
Reactie op CeFamke
Zeker! Overdag gaat inmiddels best goed. Ze slaapt nu 2x 1,5 uur maar valt ...
Oh echt fijn even iemand met zoveel herkenning. Ik vind het zo pittig! Je weet elke keer wel dat het een periode is en het over gaat enz enz maar al bijna een jaar slecht slapen.. pfoe! Daarnaast word mijn zoontje ook altijddd helemaal huilend wakker. Merk dat dat dan meteen wat met mijn humeur doet tegenwoordig… maar we stuntelen zo maar door en het komt vanzelf goed! 💪🏼