17 Reacties

23 dagen geleden

Pfff lastig pakket. Mijn zoon was net zoals als jouw zoon. Hij sliep sowieso slecht, maar als we een slaapje miste of later dan gepland deden, dan sliep hij maar 20-30 minuten en was het 's avonds en 's nachts een groter drama dan het al was was. Wij hebben heel lang een max 2 uur wakkertijd aangehouden, als we dat hadden sliep hij gerust 1,5-2 uur. Wij hadden dan wel het geluk dat hij in de slaapzak wel rustig was en toch was uit ruste. Daarna voedde ik hem dan in slaap zodat hij hopelijk wat langer sliep. Werkte soms wel, soms niet. Nu bij de jongste gelukkig geen probleem om weg te gaan en slaapje wat te rekken. Wel is het in de ochtend wat makkelijker dan in de middag. Als het in de middag niet lukt om nog een dutje te doen dan eten we eerder en ligt ze er eerder in. Soms eet ze dan al om 17:00 en slaapt ze om 18:15. Ze komt dan wel in de avond nog een keer voor een voeding maar dat is helemaal prima. Ze pakt haar rust wel.

23 dagen geleden

Hier helaas hetzelfde, hebben hele strakke tijden met zijn slaapjes maar als we 1 keer afwijken is het meteen drama 🫠 Gisteren heeft hij ‘s morgens 2 uur geslapen bij de gastouder ipv 1 uur en dan een lang middagslaapje. We zijn in de avond tot 20:30 zoet geweest om hem in slaap te krijgen😥 compleet oververmoeid…

23 dagen geleden

Reactie op mommy_2019

Pfff lastig pakket. Mijn zoon was net zoals als jouw zoon. Hij sliep sowies ...
Nou zeg dat... ik kan dus niet wachten op langere wakkertijden ook 😅 Ja smorgens heeft hij een wakkertijd van 2u, dan lukt daarna een wakkertijd van 3u maar dan wel echt slapen op de 3u wakkertijd. Maar dat betekent dus ook dat er in die tijd een fruithapje valt en een boterham moment wat veel tijd in beslag neemt al.. tja lastig allemaal. En ik weet het, het is een fase maar wel heel vermoeiend. Hij doet in zijn ritme inderdaad 2 keer 1,5uur slapen zo ongeveer, dus dat is top wel. Ohh wat fijn dat de jongste dan wat makkelijker is, want hoe lief mijn zoontje verder ook is en een lachebek ook, zie ik er verder zo tegenop voor een eventuele 2de omdat ik bang ben dat ik dan weer zo ontzettend gebonden ga zijn. 9 van de 10 keer geen probleem omdat we lekker thuis zijn, maar die 1e keer, is het dan zo jammer als het zo moeilijk moet. Gisteren sliep hij dus ook om 18.00, word hij dus weer om 05.00 wakker.. zo jammer haha. Maargoed hou oud is jouw kleine? Is er hoop dat het beter word? 🤣🤣

23 dagen geleden

Reactie op Felimba

Hier helaas hetzelfde, hebben hele strakke tijden met zijn slaapjes maar al ...
Nou vervelend is dat hé, zo erg met de klok leven, ik had niet verwacht dat dat zo nauw kwam voordat ik hier aan begon. En ik ben gek op hem hoor maar af en toeee.. Ohh maar dan heeft hij toch meer geslapen als normaal of begrijp ik dat verkeerd? Dan kan hij toch bijna niet oververmoeid zijn? Of bedoelde je minder lang middagslaapje? Ach rot is dat hé, voor je kindje maar ook echt voor ons als ouder, ik vind het ontzettend vermoeiend als ze maar niet in slaap willen vallen

23 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Nou zeg dat... ik kan dus niet wachten op langere wakkertijden ook 😅 Ja sm ...
Mijn zoon is nu 2,5. Heerlijk mannetje en doet nog 1 dutje overdag. Hij blijft een lastig mannetje in de omgang maar qua slapen gaat het nu goed. Hij slaapt sinds 2j2m de nachten door en sindsdien is het 's avonds naar bed gaan ook gewoon veel makkelijker. Hij is nu nog alleen af en toe wakker als hij ziek is. Maar tot die 2j2m is hij echt lastig geweest omtrent alles wat met slapen te maken heeft. Bij mij was de oudste echt een heel makkelijk meisje, de middelste(mijn zoon) ons geval apart en de jongste weer net zo'n makkelijk meisje als de oudste. Mijn zoon heeft teveel de genen van zijn vaders kant van de familie meegekregen 🥴😂. Maar hou ontzettend veel van hem.

23 dagen geleden

Reactie op mommy_2019

Mijn zoon is nu 2,5. Heerlijk mannetje en doet nog 1 dutje overdag. Hij bli ...
Wat ontzettend fijn dat dat nu goed gaat! Een hele verlichting denk ik zo. En ik mag helemaal niet klagen verder hoor, als hij in zijn ritme zit dan gaan alle slaapjes best goed, maar als ik iets afwijk is t wel ellende in de zin van wat onrustiger slapen en vroeg wakker en dus de slaapjes overdag worden dan vooral drama om in slaap te komen. Nou goed, we zitten de slaapjestijd nog maar even uit 😇😅

23 dagen geleden

Hier is het ook vooral tussen de slaapjes door dingen ondernemen. Of zelf van huis gaan als iemand anders thuis met haar is. We hebben wel het geluk dat ze nog slaapt valt in de wagen als we rijden (en doorslaapt als we stilstaan) en dat ze in de auto met ritjes van langer dan 3 kwartier ook nog wel kan slapen. Maar laatst gingen we een keer uiteten 's avonds. We dachten: we proberen het 1 x. Tot half 9 waren we in het restaurant. Toen nog 3 kwartier naar huis rijden. Ze was de hele autorit wakker. Thuis viel ze makkelijk in slaap, maar vanaf 23:45 alleen maar ellende gehad. En zelfs de nacht daarna ging nog niet helemaal top. Dus dat gaan we niet meer doen. Terwijl haar achternichtje van een paar dagen ouder ook mee was. Die viel in slaap in de auto op de terugweg en die konden ze zo overleggen. 0 drama, dag daarna alles weer normaal. Dusja ik probeer mijn dingen te doen als andere mensen een keer oppassen en verder genieten bij ieder slaapje die ze laat vallen, omdat er weer meer mogelijk is :).

23 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Nou vervelend is dat hé, zo erg met de klok leven, ik had niet verwacht dat ...
Jaa hij had ‘s morgens 2 uur geslapen en daardoor in de middag nog maar 40/45 min 😵‍💫 Dan trekt hij het niet tot 19:00 helaas

23 dagen geleden

Zo herkenbaar. Vind het idd vaak geen probleem om alles rondom de slaapjes te plannen, maar zou ook graag er eens op uit gaan met vriendinnen met wat oudere kindjes. Dan ben je zo 2-3 uurtjes weg. Opzich prima maar idd die eetmomenten enzo er nog bij/tussen proppen. Probeer me er maar aan vast te houden dat ze volgende zomer maar 1 slaapje nog doet en het dan vast makkelijk is om iets te ondernemen, maar snap je frustratie af en toe helemaal hoor.

23 dagen geleden

Als wij in de tweede wakker tijd zitten na zijn eerste dutje ondernemen we vaak het meeste. Hij slaapt vaak van 9-10 dan geven we hem snel een fruithap en pakken de auto of fiets om een uitstapje te maken. Fles en broodje nemen we dan mee. Rond kwart voor 1 gaan we dan weer naar huis en doet hij zijn 2e lange slaapje weer thuis. Als we verder rijden en meneer valt in de auto in slaap dan rijden we vaak een extra rondje, zodat hij zijn slaapje net wat langer door kan pakken. Je moet niet te moeilijk denken soms 😉. Wij vinden het al heerlijk om naar het centrum te fietsen en een lekker ijsje te eten of gewoon lekker een doelloze fietsrit te maken en genieten van de wereld om je heen 🥰

23 dagen geleden

Hé mama, wat vervelend hé.. herkenbaar hier hoor! Juist als je slaapjes gaat rekken, raken ze oververmoeid waardoor slapen nog moeilijker is! Je bent met een kleintje (die hier ook niet in de auto of kinderwagen slaapt) erg gebonden aan huis! Je kan wel een dagje weg, maar dan zou je je erop in moeten stellen dat hij niet slaapt en savonds toch wat meer moeite heeft om lekker in slaap te vallen! En kleine uitstapjes, even lekker naar t bos, koffie ergens drinken, stuk wandelen is ook heerlijk. Daar vooral van proberen te genieten! Voor je het weet zijn ze hele dagen wakker en zijn slaapjes verleden tijd en denk je, ohhh sliepen ze nog maar overdag zodat je lekker even de rust hebt haha ;) Wat betreft de geluiden, witte ruis is hier een uitkomst! Wij hebben die van numsy. Dat zou ik zeker aanraden als het een gehorig huis is 😊..

23 dagen geleden

Reactie op Agnesdb

Zo herkenbaar. Vind het idd vaak geen probleem om alles rondom de slaapjes ...
Nou precies, al dat er tussen geprop en gehaast en opschieten met een kind is onmogelijk. 🤣 ik vind het soms best pittig zo aan huis gekluisterd. Nou de boodschapjes (even snel)"en dat soort dingen of even fietsen dat lukt allemaal wel maar als ik dan even een paar winkeltjes wil af gaan met een vriendin oid is dat gelijk een heel ding, en dat is ontzettend jammer. Ja ik moet me daar ook aan vasthouden inderdaad, dat zou heel veel makkelijker zijn. 1x in de paar maanden ga ik er wel op uit met een vriendin met een ietsjes ouder kindje, dan laten we de kindjes lekker thuis bij de papas en dan gaan we lekker shoppen en uit eten. Ik heb dat dan echt even nodig ook.

23 dagen geleden

Reactie op EsseBb

Als wij in de tweede wakker tijd zitten na zijn eerste dutje ondernemen we ...
Ohhja en is het dan geen heel gedoe om hem dan in slaap te krijgen daarna? Ik was vanmiddag bijv een kleine 40 minuten "bezig". Paar x terug om even lekker aan die luier te snuffelen voor de zekerheid hahaha, hem weer neer te leggen ipv staan, speen erin en meteen weer weg, dat zo 4 keer ongeveer. En verder is hij dan heel druk aan 't doen in bed en ik irriteer me, doerak 🤣 Ja daar heb je ook gelijk in, en lekker een stuk fietsen zonder doel, dat doe ik wel. Meestal in de namiddag dan, dat houdt hij het langst vol. Maar het is meer als ik even naar een paar winkels wil ofzo en lekker even met een vriendin er op uit wil, ik heb dat soms wel echt even nodig omdat ik me blijkbaar best snel eenzaam voel of wat dat gevoel ook is, onrust, dat wist ik ook niet van mijzelf 🥴

23 dagen geleden

Reactie op Rosanne31

Hé mama, wat vervelend hé.. herkenbaar hier hoor! Juist als je slaapjes ga ...
Ja ik heb er zeker moeite mee, ja en ik moet eigenlijk niet klagen hoor want verder doet hij het best wel heel goed. Alleen ik heb soms even error haha. Ja helemaal niet slapen dat vind ik zooo sneu.. dus ik probeer wel te zorgen dat hij die 2 slaapjes kan pakken maar als ik dan een half uur tot uur later ben, wat al snel dan zo is, dan kan ik gelijk 40 minuten bezig zijn met een kind die onrustig in zijn bed springt 😅 en ja, ik kan me er ook minder druk om maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan haha Ik moet ook meer genieten ja, dat is een ding dat zeker is. Ik probeer dat ook wel te doen, de ene dag gaat het beter als de andere dag en soms valt het me een beetje zwaar. Oehhh ik weet heel zeker dat ik de slaapjes ook ga missen 🤣 gelukkig zijn ze dan wel weer wat groter zodat ik iets meer met hem kan doen en een beetje kan "kletsen" of iets uit kan leggen of kan zeggen mama is heeeel even bezig, nu is t al een uitdaging om een verdieping hoger de was op te hangen bijv 🤣 We hebben inderdaad een geluidje aan staan, rustgevende rivier heet dat op de Babyfoon maar ik zou ook nog in een andere hoek van de kamer wel witte ruis aan kunnen zetten om te proberen. Staat dit dan hard aan? Want het geluidje op de Babyfoon staat op zijn hardst nu in ieder geval.

21 dagen geleden

Niet het antwoord dat je wil horen maar dit hoort er helaas een beetje bij. Wij hebben het ook met onze oudste gehad en nu weer met de jongste. Het is wat het is… de wakkertijden worden vanzelf langer. Tropenjaren 😅 Wij gaan nu wel soms een dagje weg en dan zien we wel gewoon hoe het loopt… beetje loslaten soms en voor lief nemen dat het dan soms drama is met slapen. Het gaat echt weer over gelukkig 😁

21 dagen geleden

Reactie op NFN33

Niet het antwoord dat je wil horen maar dit hoort er helaas een beetje bij. ...
Ja je hebt ook zeker gelijk!! Maar het is soms gewoon ook lekker alleen al om het even van je af te typen haha. En ook benieuwd wat anderen dan beetje ondernemen ook. En het ligt ook aan mij dat ik daar mega stress van kan hebben, super stom ook... maarja gelukkig worden de wakkertijden inderdaad langer, dat is heel fijn! En die slaapjes, op een dag mis ik het, al lijkt 1 slaapje me een stuk fijner wel als 2. 🥰

21 dagen geleden

Reactie op Doenjaah

Ohhja en is het dan geen heel gedoe om hem dan in slaap te krijgen daarna? ...
Wat zijn, zijn wakker tijden dan? We hebben hier het 2,3,4 ritme eerst 2 uur wakker erna 3 en als laatste 4 uren. Zijn tweede wakker tijd is hij vaak het vrolijkste. Tussen 10 en 1. Als je dan rond kwart over 10 richting centrum zal gaan en je neemt broodje en fles mee, kan je best veel ondernemen 😊. We hebben hem wel echt moeten laten wennen aan deze wakker tijden, maar kunnen nu wel zoveel meer ondernemen en ik vind het heerlijk dat hij daarna vaak anderhalf uur slaapt zodat mama ook even bij kan komen. We wiegen onze kleine uk meestal in slaap en vaak met 10 minuutjes ligt hij dan al in dromenland. Hij heeft qua slapen een hele moeilijke start gehad, daarom dat hij nog niet zelfstandig in slaap kan vallen, maar is dit al reuze knap wat hij bereikt heeft.