40 Reacties

7 maanden geleden

Mijn kindje vond het ‘s avonds naar bed brengen vanaf haar tweede verjaardag (letterlijk) weer heel intens moeilijk. Ik snap je ZO goed en ik werd er echt even moedeloos van. Hier wat tips die wij hebben gekregen van een slaapcoach en dat heeft echt ONTZETTEND goed geholpen. Ik neem het even zo letterlijk mogelijk over. Deze informatie komt dus niet van mij: 1) Houd je zoveel mogelijk aan jouw vaste slaaproutine (badje, pyjama aan, boekje lezen). Dit geeft veiligheid. Het badje maakt je kind ook rozig. 2) Blijf rustig en consequent. “Mama is morgenvroeg weer bij jou. Jij mag nu lekker gaan slapen in je eigen bedje net als (naam van bekend kindje). Iedereen slaapt in het eigen bedje.” 3) Verminder te veel prikkels voor slapengaan, maar zorg wel voor voldoende beweging op een dag. 4) Eventueel een nachtlampje en benoem dat jij er bent en dat alles goed is. 5) Soms hebben ze letterlijk even jouw nabijheid nodig in de vorm van een kledingstuk o.i.d. met jouw geur. 6) Het kindje kan soms ook nog even “wat” inactiefs willen doen, zodat dit zorgt voor afleiding. Een flesje water (anti-lek) kan bijvoorbeeld helpen voor troost/dorst. 7) Kalmerende oliën (VERDUND) op een doekje of knuffeltje, zoals kamille- of lavendelhydrolaat. 8) Het is vaak tijdelijk. Probeer hier - hoe moeilijk ook - rekening mee te houden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

7 maanden geleden

Hier is het waarschijnlijk net begonnen. Meneer om 19:00 uur in bed, wakker om 21:15 tot 00:30 uur.

7 maanden geleden

Hier is het ook begonnen ben ik bang. Ze word 16 juni 1. Afgelopen nacht om 00.30 wakker geworden (gepoept zei ze, was niet) schone broek aan en pertinent weigeren te gaan slapen. Tot 03.00u bij ons in bed gelegen, maar vooral liggen kloten en praten. Daarna weer in eigen bedje -huilen. Mijn man heeft uiteindelijk met haar in de stoel op haar kamer geslapen 😮‍💨 Ik volg dus eventjes ❤️

7 maanden geleden

Poeh hier ook! Sws al een tijdje s avonds er wel een uur over doen voor ze in slaap valt. En elke nacht stipt tussen 12 en 1 wakker. Wij zijn gesloopt 🫠 van t weekend gaat ze een nachtje naar opa en oma, wellicht doorbreekt dat iets

7 maanden geleden

Ja herkenbaar! In mei 2 jaar geworden en begint in zijn eigen bed (moeizaam) en eindigt vervolgens in de avond of in de nacht bij mij in bed .. 🙈 ik neem hem mee in bed zodat ik zelf ook ook wat uren kan slapen 🙏🏼

7 maanden geleden

Ook weer een fase.. hoop 😬🙃

6 maanden geleden

En weer onrustige nacht nummer 2 op rij. Af en aan hommeles sinds januari ofzo. Alsof 18mnd en 2j slaapregressie elkaar opvolgen? Kill me now, waar is m’n goed slapende kind🫠🫠 wanneer houdt dit op😭🫠

6 maanden geleden

Hier ook, een groot drama. Absoluut haar bed niet in willen. Hele dag oververmoeid en daardoor krijsen om van alles. We worden er helemaal gek van. Hoe lang gaat dit duren?! 🥲

6 maanden geleden

Zijn er ook mama's die hun kindje mee naar bed nemen en samen slapen? Mijn dochter slaapt dan wel.. maar ben bang dat ze er dan aan gaat wennen

6 maanden geleden

Reactie op Leentje94

Zijn er ook mama's die hun kindje mee naar bed nemen en samen slapen? Mijn ...
Eerdere slaapregressie wel gedaan, eenmaal uit de regressie sliep ze gewoon weer in eigen bedje zonder problemen ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Leentje94

Doen wij ook. Go with the flow. Dat werkt voor ons het beste, heeft iedereen het meeste slaap. Daarna nooit problemen gehad

6 maanden geleden

Hier is nog steeds weinig verbetering. Ze wilt alleen op haar eigen bed slapen als een van ons op de stoel in haar kamer blijft zitten maar ze merkt het meteen wanneer je weg loopt. Hier gaat het vaak zo dat we van 19.00 tot 21.30 naast haar zitten om vervolgens haar in ons bed te leggen en dan slaapt ze rond 22.00. Ik ben zo bang dat ze hier aan gaat wennen.

6 maanden geleden

Reactie op Leentje94

Ja hoor ik verkies slaap en rust boven hele avonden feest, dan maar samen slapen dikke prima😊 deed ik met mijn oudste ook en slaapt ook gewoon weer in eigen kamer... ik geef graagd de veiligheid en geborgenheid die gezocht word

6 maanden geleden

Reactie op Leentje94

Wij slapen altijd samen. Ik hoef nooit mijn bed uit, best fijn!

6 maanden geleden

Hier is het ook weer ellende. Duurt ‘s avonds lang voor ze inslaapt en dan ‘s nachts sowieso 1 of 2 keer wakker. Wil dan op een gegeven moment bij ons in bed. Ik wil dat niet aanleren dus blijven er naast zitten en als dat niet werkt is ons noodplan op een matras naast haar bedje. Hopelijk gaat dit weer snel over!

6 maanden geleden

Dit is de eerste keer in 4 weken dat ze nu nog in haar eigen bed ligt te slapen 🥹 moest wel bij haar blijven zitten op de stoel totdat ze diep genoeg sliep

6 maanden geleden

Phoe. Bij ons is het nu een week bezig. We dachten het gevonden te hebben (slapen met de deur open). Maar helaas. Het is nu alweer 1.5 uur ellende. Zo lastig. Steeds dat huilen. Zodra we de kamer binnen lopen is het goed. Maar daarna begint de ellende steeds weer opnieuw. Waar doen we goed aan denk ik dan....

5 maanden geleden

Vanaf welke leeftijd kregen jullie kleintjes een peuterbed? Onze dochter slaapt nu al 3 maanden slecht en we denken dat dit wel een oplossing zou kunnen zijn.

5 maanden geleden

Reactie op Leentje94

Vanaf welke leeftijd kregen jullie kleintjes een peuterbed? Onze dochter sl ...
Vanaf 9 maanden, toen sliep ze al 6 maanden slecht 🫣 we hebben een Stokke Sleepi dus het was enkel een kwestie van ombouwen. Het was bij ons trouwens niet de oplossing (bleek achteraf KMA met niet typische klachten te zijn), maar ik vond en vind het wel makkelijk met naar bed brengen en eruit helpen. Toen hoefde ik niet meer zo diep te bukken en tegenwoordig hoef ik helemaal niks te doen, ze gaat er zelf in en uit

5 maanden geleden

We hebben nu toch het peuterbed weggezet. Dit gaat precies hetzelfde als met de ledikant. We moeten bij haar blijven zitten totdat ze diep slaapt, en om 22.00 gaat ze weer huilen 😅