443 Reacties
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Snap helemaal dat je die angst even houdt! Maar wat fijn voor jullie, en go ...
Zeker 2 week duurde het bij ons dat we ook echt snachts over straat liepen met hem. Hebben ook wel nachten onder afzuigkap gezeten werkte ook wel 😂😜
Daarvoor denk ik ook al wel 2 week maar toen minder heftig
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Zeker herkenbaar .. vooral in de avondeten. Mocht net al niet eens mijn ver ...
Bizar he. Hier ligt ze nu gelukkig al 1.5u op de grond in de woonkamer in de reiswieg te tukken nadat man met haar was gaan lopen. Maar die regennnn komende week. Ugh. Omdat je zelf ook slaaptekort krijgt, vind ik het ook steeds lastiger om 'dan maar een eind te gaan lopen met de wagen'. Kind, slaap gewoon aub in bed. Dan kan ik ook even :')
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Bizar he. Hier ligt ze nu gelukkig al 1.5u op de grond in de woonkamer in d ...
Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat!
Oh zo vervelend ja die regen 🙄. Lukt het ook niet om over te pakken? Wij hielden hem in zijn slaapzak en dan konden we hem wel overpakken sliep die 2 uur in bed kon je zelf ook even liggen
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Bizar he. Hier ligt ze nu gelukkig al 1.5u op de grond in de woonkamer in d ...
Echt hè … 1,5 uur is wel een mooi slaapje !
Hier is t nu in de middag ook weer drama. Het leek even wat beter te worden, maar vandaag spant tot dusver echt de kroon weer 🥹. Dinsdag is dit al 2 weken aan de gang. Iemand enig idee hoeveel weken dit maximaal kan duren ?
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Echt hè … 1,5 uur is wel een mooi slaapje !
Hier is t nu in de middag ook ...
Ik hoop dat het voorbij gaat.. kan wel 6 weken duren lees ik. Waar in me zorgen over maak is dat ze hier nog geen teken van rollen laat zien. Dus hou m’n hart vast hoelang het nog gaat duren.
één jaar geleden
Reactie op vdSTromp
Ik hoop dat het voorbij gaat.. kan wel 6 weken duren lees ik. Waar in me zo ...
Hierbij kan je zelf ondersteunen :) elke dag een paar keer oefenen met rollen. Maak je kindje nieuwsgierig, leg speeltjes net buiten handbereik en help je kindje met omrollen. Hier ook gedaan en werkte perfect, ze kan het nu zelf 🙌🏻
één jaar geleden
Reactie op vdSTromp
Mijn zoon rolt ook niet. Gaat het voorlopig ook niet doen heeft er geen interesse. Hij zit liever. Bij ons is de slaapregessie nu zo’n 2 week over.
Denk niet dat het rollen daar zo’n grote invloed op heeft. In mijn familie rollen ze allemaal “pas” met 7 maand. Het leren rollen gebeurd gemiddeld ook tussen de 3e maand en de 6e maand. Zou me daar niet teveel op focussen. Het klinkt alsof elk kind hier al kan rollen maar het is dus helemaal niet erg als dat niet zo is.
Hoop dat het snel voorbij is! 😘
één jaar geleden
Reactie op vdSTromp
6 weken Omg dan zijn we nog niet eens op 1/3e 😅. En ja hier hetzelfde verhaal. Een paar weken geleden probeerde ze3 dagen te rollen van rug naar buik, daarna heel lang niks gedaan en paar dagen terug deed ze het weer een beetje, maar afgelopen paar dagen weer 0,0..
Eindigt dit echt pas als ze kunnen rollen ja ? 🥹
één jaar geleden
Reactie op 9gag
6 weken Omg dan zijn we nog niet eens op 1/3e 😅. En ja hier hetzelfde verh ...
Bij ons pas begonnen als hij kon rollen! Heeft op 14 weken leren rollen van rug naar buik, maar kan helaas nog steeds niet terugrollen (nu 19 weken) waardoor hij vaak ‘s nachts wakker wordt omdat hij op zijn buik is gerold en niet terug geraakt 🙄 hij kan ook niet gewoon rustig op zijn buikje liggen.
Wij zitten dus al even met mindere nachten terwijl hij daarvoor van week 6 al de hele nacht doorsliep
één jaar geleden
Gaan oefenen met rollen en de slaapregressie altijd samen? Zoon van 18 wkn (3weken te vroeg geboren) is druk met oefenen van rug naar buik te rollen. Maar ik merk nog niets van de slaapregressie. Hij koppelt zijn slaapjes overdag ook nog niet. Dus na 45 min altijd nog even helpen met verder slapen.
één jaar geleden
Ik las dat het rollen en het oefenen snachts vaak tijdens slaapregressie plaats vindt. Ik dacht nog geen tekenen van rollen te zien, maar fysio was hier vanochtend en die zei de eerst tekenen wel te zien. Ze zit heel graag aan haar voetjes, dan kan je een beetje druk op de billetjes geven en kijken of ze op haar zij rolt.
één jaar geleden
Ik begrijp even niet wanneer de 4 maanden slaapregressie ‘officieel’ zou moeten beginnen? Ons zoontje is aanstaande vrijdag pas 4 maanden (dan 18 weken) en de slaapregressie lijkt al langer dan 2 weken aan de gang te zijn (dus gestart met 16 weken), of kan dat niet?🤣 ook lees ik hele wisselende verhalen! Sommigen spreken van een slaapregressie als hun kindje 2x per nacht komt voor een voeding, maar dat is bij ons vanaf het begin al zo?🫣 Ik ben gewoon bang dat het nog erger gaat worden dan hoe we het nu ervaren en ik dan niet goed voorbereid ben haha. Maarja, go with the flow😅
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Ik begrijp even niet wanneer de 4 maanden slaapregressie ‘officieel’ zou mo ...
Hier gingen we van 1-2x voeden per nacht naar 3x per nacht met 12 weken, toen ineens (met 16 weken) naar 5-6x voeden per nacht én 5-10x wakker tussendoor. 🙈 Soms alleen te troosten door zingend rond te lopen. Slaapt ook niet meer in de cosleeper maar vooral tegen een van ons aan. Nu 3 weken later zitten we weer op 3x per nacht met af en toe een nacht ertussen dat ze even geknuffeld wil worden tussendoor.
Op de eerste 2 weken van haar leven na heeft ze snachts maar 2x bijna ontroostbaar gehuild, tot een paar weken terug dus. Toen was het gewoon echt 10-15x heel hard huilen snachts en of voeden of rondlopen.
Hoop en denk dat dat de slaapregressie is/was. Anders vrees ik voor wat komen gaat 😂