443 Reacties
één jaar geleden
Reactie op pf1994
Same here, ik ga toch maar eens met een slaapcoach praten. Ik weet dat een ...
Hier zit ik ook zo aan te denken. Hij kan het wel slapen maar elke keer als je denkt nu gaat het goed we hebben een lekker ritme dan begint de ellende weer van voor af aan.
Nu al 4 nachten elke 10 minuten huilen met een speen slaapt die wel weer door maar pfffff ik heb nu al buikpijn voor de aankomende nacht 😥
één jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Bedoel je dan op vaste tijden slaapjes of op vaste tijden opstaan / voeding ...
Beiden, sommige baby's houden erg van regelmaat. We staan 7 uur op ivm de oudste en dan krijgt ze om 9 uur de fles/borst en daarna slapen. Tussendoor fruithapje en vervolgens 12 uur fles/borst en daarna slapen en om 1530 uur fles/borst en daarna slapen. 1700 uur hapje en ze gaat om 1815 naar bed in de avond. Deze regelmaat zorgt ervoor dat ze veel minder huilt
één jaar geleden
Het is hier ook al paar weken feest. We hadden een aardige ritme. Ook een vast slaap ritueel, maar dat werkt ineens niet meer. ‘S nachts super vaak wakker, weigert de speen en wilt alleen de borst. Uiteindelijk ben ik het zat en leg ik haar bij mij. En slaapt ze vervolgens wel uren achter elkaar… 😮💨.
één jaar geleden
Reactie op rawrpris
Het is hier ook al paar weken feest. We hadden een aardige ritme. Ook een v ...
Hier precies hetzelfde. Wel kv, maar wilt alleen maar naast ons liggen. Het ging 3 nachten goed. Gisteren nacht sliep hij zelfs door van 20:00-6:30, maar me broertje (6) logeerde bij ons en nooit verwacht dat hij zou gaan spoken s’nachts haha. En afgelopen nacht was het weer drama en uiteindelijk om half 6 toegegeven en naast ons gelegd en heeft ons kleine draakje geslapen tot half 9 😂🥲
één jaar geleden
Hier sinds begin oktober ellende. Het ging het een paar nachten stukken beter maar voor mijn gevoel nu weer terug bij af. Hij wordt rond 2 uur krijsend wakker en wil dan alleen maar vastgehouden worden. Zelfs bij ons in bed is niet meer goed genoeg. Zodra ik hem neerleg weer klaarwakker en huilen. Niks helpt, ook niet even laten huilen. Het enige wat helpt is een beetje fles geven. Maar nu weer bang dat hij daar aan went 🥲 ohja, en overdag niet langer slapen dan 40 minuten. Ben kapot.
één jaar geleden
Aahhh hier ook slaapregressie (late hij is 5+ maanden) denk ik in combinatie met verkouden zijn. Hij wil vaak snachts met geen mogelijkheid in zijn bedje slapen.. dus slaapt regelmatig tussen ons in dat we toch wat kunnen slapen. Maar we hebben zo'n schrik dat hij hier aan went en straks niet meer in zijn bedje wil slapen.. doorslapen deed hij al niet maar dit is echt een heel ander niveau.. 😴
één jaar geleden
Hier ook weer een intense klote nacht. Eerst rond 22.00 al een keer wakker, speentje hielp niet dus nog maar even op de bank geknuffeld. En vanaf 01.00 begon de ellende. De hele truckendoos open getrokken. Bij mama in bed, op de buik, speentje, muziekje, knuffelen. Maar zeker tot half 5 bezig geweest. Om vervolgens weer om 7 uur op te staan😶🔫. Infuusje redbull vandaag... *zucht*
één jaar geleden
Reactie op 00me00
Hier ook weer een intense klote nacht. Eerst rond 22.00 al een keer wakker, ...
Had hij/zij niet gewoon honger dan?
één jaar geleden
Reactie op HetSteenbokje
Had hij/zij niet gewoon honger dan?
Nouja hij heeft al zeker een ruime maand geen nachtvoeding meer nodig en sliep altijd keurig door, dus wil hem eigenlijk niet weer opnieuw laten wennen aan een nacht fles. Want hij kan duidelijk zonder😅 maar als hij dit blijft doen zal ik miss over stag gaan en een klein flesje aanbieden.
één jaar geleden
Reactie op Lampje88
Hier was het ook zonder, toen paar nachten wel ineens daarna weer niet meer ...
Jaa kan, ik zal het eens proberen als hij vannacht weer gaat spoken. Alleen wanneer ik hem echt uit bed pak en een soort van wiegend vast pak.. valt hij vrij snel bij mij weer in slaap. Alleen wordt het wegleggen dan een sport😇 daarom heb ik ook niet het idee dat hij echt honger heeft.
één jaar geleden
Ons zoontje van 4 maand kan juist 's nachts langer slapen (5-6 uur met 2x een uitschieter van 7 uur) maar hij wil overdag amper slapen. Hooguit een dutje van 30 minuten. Ik ben al blij als hij 45 min slaapt.
De opvang gaf aan dat hij huilerig was wat hij normaal niet is.
Misschien door buikpijn want na 3 dagen oefenhapjes proberen (groeten en ftuit) moest hij veel windjes laten en had hij meerdere keren per dag een poepluier (2x erg dun). Hij drinkt matig, en ook vaak meer in de avond dan overdag.
Thuis wil hij veel op de arm, en ook bij de opvang en bij oma. Hij slaapt het beste op onze borst. We wisselen dit in de avond af. Omdat hij overdag niet veel slaap kan vatten, pak ik hem liever. Ik wil dat hij genoeg uitgerust is.
één jaar geleden
Ik volg een cursus van Liefde van een moeder. Hier is het de afgelopen 7 weken lastig. Zelfstandig inslapen lukt niet meer en in de nacht 3-4 keer voeden (ook als comfort) de cursus helpt om meer begrip te krijgen voor het slaapgedrag van m’n kindje. Nu maakt zij ook podcasts! Misschien fijn voor iedereen die in dezelfde situatie zit als ik om eens te luisteren. Het geeft mij wat meer rust voor nu. Ik zie slaaptraining op dit moment namelijk niet zitten en wil mijn dochtertje de kans geven om hier zonder harde methodieken uit te komen. (Alhoewel ik ook niet uitsluit dat ik ooit wel een training ga doen, maar dan doe ik dat voor mezelf en m’n man)
Podcast:
https://open.spotify.com/episode/0y3Wje3bIatl8TOm9X5JJv?si=ilGqQLEnSfioJisI4yERug