443 Reacties
één jaar geleden
Jullie hebben het vast allemaal geprobeerd natuurlijk. Maar toevallig was ons zoontje afgelopen week paar nachten aan het spoken ineens. Enige wat ik daarvoor had veranderd was dikkere deken. (Maar ja dat bedacht ik me dus na 3 dagen🤓) dat kwam vooral om zn nekje gewoon normaal voelde althans niet te heet. Nu hebben we 2 nachten een dunnere gedaan en hij slaapt weer door😃 valt een keer te proberen mochten jullie een deken of iets hebben
één jaar geleden
Reactie op 00me00
Nouuu hier begon de ukk om 21.00 al met spoken... toen lag ie er net een uu ...
Hier ook, zie vanaf 19 uur al weer ieder uur. Je bent niet alleen 😴😉
één jaar geleden
Reactie op 00me00
Neeee... en t was zon goeie slaper!!
Och ja hier ook hij sliep echt perfect. Niks meer van te merken. Ik zit nu maar beneden met hem hij slaapt alleen op mij en echt mega onrustig. Vriend kon ook wel een paar uur slaap gebruiken gelukkig is er een leuke zoetsappige kerstfilm op tv 😂😢
één jaar geleden
Reactie op 00me00
Nou hier valt niks te negeren hoor! Hij gaat gewoon keihard over de zeik al ...
Krijgt hij overdag genoeg binnen en slaapt hij genoeg overdag? Misschien dat dat ook een rol speelt🤷🏽♀️
Mijn zoon is nu 5 maanden en merk nog steeds niks van de slaapregressie. Hij is nu weekje verkouden waardoor hij eventjes wakker wordt en weer verder slaapt
één jaar geleden
Hier ging het zo goed eindelijk een tijdje, maar nu ook weer 2 nachten vanaf 4 uur wakker.🥹
één jaar geleden
Van 11 tot 3 uur vanacht wiegend rondgelopen. Ze leek goed te slapen, in bed gelegd, gaat ze weer 😵💫. Man uit bed gestuurd, die kwam (voor mijn gevoel) uren later met een slapend kind terug. Vertelt hij vanmorgen doodleuk: ze smolt zo in mn armen, sliep in 2 minuten. Dus was voor de zekerheid nog maar 5 minuutjes blijven zitten en toen maar op bed gelegd....🥲
Het leek wat beter te gaan (al komt ze wel 4x voor een voeding en slaapt ze voornamelijk bij ons tussenin). Maar nu weer 2 nachten drama. Ze is ook verkouden dus hopelijk is het daar door.
Het is al bijna 2,5 maand bagger slapen snachts 🙈
één jaar geleden
Kan de slaapregressie ook pas met 22 weken instarten? Afgelopen nachten 4 x eruit gemoeten om te voeden en te wiegen waar het voorheen maar 1 x was.. Het was al een pittigere maand afgelopen maand waar we vaker moesten ingrijpen ‘s nachts om een speentje te geven, waarna hij gewoon doorsliep, maar wij dachten nog oooh die verhalen die we lezen.. het kan nog erger! En nu maak ik precies dat mee🤣. Iemand hetzelfde meegemaakt pas met 22 weken?
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Kan de slaapregressie ook pas met 22 weken instarten? Afgelopen nachten 4 x ...
Ja zeker!! Wij hadden ook de weken vooraf dat we weleens vaker moesten maar vanaf 22 weken was dramatisch. Slaapcoach ingeschakeld en nu (24 weken) is het weer als vanouds sinds 3 nachten. Slaapcoach zei ook dat het het laatste staartje van de slaapregressie kon zijn… dat eerste jaar is zo pittig 😑
één jaar geleden
Meer mama’s waar het lijkt alsof de slaapregressie niet overgaat? Bij voorbaat al excuus voor dit lange verhaal 🙈
Het begon hier half oktober net voordat ons meisje 4 maanden was. We zijn twee maanden verder…. Het was/is ook een pittige periode met sprong 4, over in slaapregressie (ze rolt van rug naar buik) en nu sprong 5. Ze sliep al vanaf het begin ‘s nachts in haar eigen bedje en al snel ook ‘s avonds vanaf 19 uur ongeveer waarbij ze de cyclussen kon koppelen. Overdag doet ze zelf alleen 20-45 min dutjes. Bij ons in de armen lukt het langer dus daar hebben we haar altijd bij geholpen. Soms lukte het ook om zelf in bedje in slaap te vallen. Maar opeens ging het bergafwaarts. ‘s avonds en ‘s nachts kon ze opeens niet meer de slaapjes koppelen en belandde ze vaak bij mij in bed. Ze is nooit fan geweest van slapen, maar de strijd en het gevecht dat ze levert is ongekend. Doodmoe met wegdraaiende ogen krijgt ze het nog voor elkaar om zichzelf wakker te houden. We werken al met een slaapcoach (een bekende van ons). Zij adviseerde ons om eerst de strijd weg te krijgen zodat slapen weer fijn is. Ze doet nu ieder slaapje in onze armen (of bij oma die twee dagen in de week oppast). ‘s avonds proberen we haar in de diepe slaap weg te leggen. We zijn nu twee weken verder maar dat wegleggen lukt bijna niet. Ze wordt direct wakker als ze neergelegd wordt. Ze slaapt ook iedere nacht nu bij mij. Heel soms als ik haar in slaap voed dan slaapt ze max.
1,5 uur in haar eigen bedje. We letten op de wakkertijd en slaapsignalen. Knuffeltje en hoeslaken met mijn geur, muziekje en donkere kamer.
We gaan met iets anders verder als ze 6 maanden is want dit is geen houdbare situatie. Ik heb geen moment van de dag mijn handen niet vrij en zit gemiddeld zo’n 3,5-4 uur op een donkere kamer. Ik vind het totaal niet erg dat ik haar zoveel moet helpen en dat het huishouden erbij inschiet is maar even zo. Maar af en toe heb ik het even nodig om uit te staan. En mijn man zie en spreek ik zo ook nauwelijks nog. We hebben meer contact via de app dan live 😅 ik ben alleen niet van het laten huilen (en deze alerte, eigenwijze dame geeft helaas niet toe op een gegeven moment) dus ik ben benieuwd welke opties er nog over blijven…
Herkenbaar voor iemand? Ik weet dat het een fase is maar het is zó uitzichtloos 😢