443 Reacties

één jaar geleden

Reactie op SVZK

Meer mama’s waar het lijkt alsof de slaapregressie niet overgaat? Bij voorb ...
Ik herken dit echt helemaal…

één jaar geleden

Reactie op SVZK

Jeppp, hij is in de slaapregessie voor t eerst ziek geworden en sindsdien is het dubbel mis😂 ookal sinds oktober ja

één jaar geleden

Hier ook nog steeds aan de gang. Leek beter te gaan in haar eigen bed. Maar vanacht weer elke 3-4 uur. In de ochtend slaapt ze ineens wel langer door 🥴

één jaar geleden

Reactie op Lieke0805

Had de slaapcoach verder nog handige tips? Wij zitten een beetje met onze h ...
Zeker! Eerst werken aan goede slaapjes overdag. En daarna werken aan het zelfstandig in slaap vallen. Nu kon hij dit al met 3 maanden dus we hebben het zelfstandig slapen wel weer gelijk opgepakt. We werken met het 2-90-90-2,5 uur schema. Dit zijn de wakkertijden tussen dutjes door. Binnen de wakkertijd alweer in bed hebben. Met de eerste 2 dutjes lukt dit goed, laatste dutje blijft lastig… Minimaal 3 uur slaap per dag waarvan 1 lang dutje. Maakt niet uit welke het is. En maximaal 4,5 uur slaap per dag. Wij zitten gemiddeld op 3,5 uur per dag. Hij wordt nu wakker voor een late avondvoeding en 1 nachtvoeding dus wij zijn al heel blij! Mocht je meer willen weten, let me know!

één jaar geleden

Reactie op SVZK

Dit verhaal is gewoon echt waar exact hetzelfde als die van ons😄. Het stuk in een donkere kamer zitten en het appen met je man… ik herken gewoon alles 😅. Hier wordt onze zoon ook elk uur wacht ‘s nachts…

één jaar geleden

Reactie op pinolien

Dit verhaal is gewoon echt waar exact hetzelfde als die van ons😄. Het stuk ...
Hier ook, overdag gaat het redelijk. Maar ‘s nachts.. sinds hij ziek is geweest wordt hij elk uur huilend wakker terwijl hij nooit huilde. Ik twijfel of het tandjes zijn.. maar jeetje dit is niet vol te houden icm werk.. hoe doen jullie dat?

één jaar geleden

Reactie op floan

Hier ook, overdag gaat het redelijk. Maar ‘s nachts.. sinds hij ziek is gew ...
Ja het is heel pittig. Mijn zoon slaapt nu bij mij in bed (man op zolder) en ik geef volledig borstvoeding. Dus ik leg hem gewoon heel vaak aan ‘s nachts. Het is echt totaal niet ideaal maar zo krijg ik wel de meeste slaap…

één jaar geleden

Reactie op SVZK

Exact ook ons verhaal. Helaas geen tips. Inmiddels is hij 6 maanden en koppeld hij nu vanaf bedtijd twee slaapjes wat voor ons als een enorme winst voelt.😅

één jaar geleden

Reactie op floan

Dit was bij ons ook zo sinds hij ziek is geweest. Inmiddels weer ziek geweest en nu gaat het beter 😅 wij hebben ons op een gegeven moment maar opgesplitst. Kind in de box beneden slapen en 1 van ons op de bank & dan halverwege de nacht wisselen zo kregen we beide de meeste slaap. Vannacht voor t eerst weer van 7 tot 7 geslapen waarvan 1 uur wakker tussen 3&4

één jaar geleden

Hier overdag prima met de slaapjes. Valt zelfstandig in slaap en slaapt ongeveer een uur of langer per slaapje. Alleen de nachten zijn drama. Ik snap het niet meer🙈😓 vanaf 19.00 ligt ze in bed en valt dan snel in slaap. Dan begint de pret… vanaf 22.30/23.00 wilt ze niet meer slapen of valt ze moeilijk in slaap. Ze lijkt de slaapjes niet te kunnen koppelen zonder hulp. Vannacht bleef ze maar om de 5 min huilen en heb ik haar maar in bed genomen😳 daar ik ook even wilde slapen ivm zelf niet fit zijn. Ik ben inmiddels ook de wanhoop nabij of dit overgaat.

één jaar geleden

Reactie op floan

Wij kiezen voor slaap. Zodra onze dochter bij mij in bed komt kan ze lekker slapen, en wij dus ook. Ze zoekt heel erg geborgenheid (vandaar dat eigen bedje niet lukt lijkt me). Dus op 1 a 2 (borst)nachtvoedingen na maken we best goede nachten.

één jaar geleden

Reactie op Anneloes23

Exact ook ons verhaal. Helaas geen tips. Inmiddels is hij 6 maanden en kopp ...
Ohh die snap ik! Hoe heerlijk! Het is een stap in de goede richting 🥳

één jaar geleden

Reactie op SVZK

Alsof ik ons verhaal lees! Tot 3 maanden ging het slapen snachts goed (kwam 1x voor een voeding rond 5 uur en sliep verder van 22:00-8:00. Vanaf half 7 werd ze onrustig en sliep ze nog even verder tussen ons in. Slapen overdag is altijd al moeilijk geweest. Ze sliep maar 30 min tenzij ze in de draagzak zat, dus heel erg veel met haar rond gelopen. Dat begon net beter te gaan toen ze haar vaccinaties kreeg, toen werd ze snachts steeds vaker wakker. Ze heeft ernstige reflux en moet, ook snachts, na een voeding schuin blijven. We zitten nu al 2,5 maand gemiddeld op 4 voedingen per nacht. Na een voeding 3 kwartier blijven zitten en daarna wegleggen was geen doen meer want het kostte me zeker 4 uur slaap alles bij elkaar. Dus belande ze na de eerste voeding (tussen 11 en 1) naast mij, zodat ze schuin kan slapen en ik ook verder kan slapen. Ze valt op ons bed in slaap, schoven haar daarna altijd door de cosleeper in maar dat lukt de laatste tijd ook niet meer. Overdag slaapt ze alleen in de draagzak of onze armen. Gaan slapen is een strijd, ze is heel alert met een groot eigen willetje, slapen in de draagzak doet ze met zomerhoedje op als "oogkleppen". Moet in slaap gewiegd of gevoed, of zelfs allebei. We volgen nu een cursus bij een slaapcoach, krijgen de slaapjes wel ietsje langer, maar nogsteeds in onze armen. Net als je denkt dat het beter gaat wordt het weer erger. Vaccinaties, sprong 4, slaapregressie, sprong 5 en vaccinaties. Overdag krijg ik ook niks voor elkaar. De nachten vind ik nog oké. Ik weet dat ze alle voedingen nodig heeft (wat groei en reflux betreft). Maar nu is ze alweer een nacht of 5 een paar uur per nacht heel huilerig tenzij we haar wiegen....heel blij als dat over is. En als de slaapjes overdag wat langer worden, want 4x per dag strijd omdat ze moet slapen is niet leuk.

één jaar geleden

Reactie op CeFamke

Alsof ik ons verhaal lees! Tot 3 maanden ging het slapen snachts goed (kwam ...
Ik zei ook tegen een vriendin van mij die een zoontje can 1.5 heeft.. je gaat echt over van de ene fase in de andere fase.. sprong, regressie, ziek, sprong, tandjes, regressie. en alle fases betekent k*t slapen🙈 het houd n keer op🤞 laten we hopen met zn allen😇

één jaar geleden

Reactie op pinolien

Ja het is heel pittig. Mijn zoon slaapt nu bij mij in bed (man op zolder) e ...
Ik ga dit ook maar proberen, geef ook borstvoeding en heb hem gister 6 x gevoed. (Houd geen tepels over zo haha) toen ff bij me laten liggen en toen ging hij wel dieper slapen.. ik ben alleen zo bang dat ik op hem ga liggen (ben een buikslaper) Maargoed het is weekend dus nu kan ik oefenen haha

één jaar geleden

En ja hoor we dachten door de slaapregressie heen te zijn. Begint die van 6 maanden. Meneer rolt constant in zijn bedje en rolt zichzelf wakker. Ook begint hij met kruipen. Dus hij heeft het savonds mega druk in zijn hoofd. Ik heb nu een slaaptunnel aangeschaft via bol.com en ik heb de bumper die we rondom meneer zijn bedje hebben weggehaald, zodat hij om zich heen kan kijken ipv niks ziet. Op de babyfoon zien we dat hij de bedbumper constant naar beneden schuift om te kijken of er iemand aan komt (denken we). Ik hoop op verbetering vanavond. Iemand nog tips?

één jaar geleden

Reactie op floan

Ik ga dit ook maar proberen, geef ook borstvoeding en heb hem gister 6 x ge ...
Tip, ik leg een voedingskussen rond hem zodat ik niet over hem heen kan rollen. Maar hier idem elk uur van de nacht voeding. Zo vermoeiend 😓 het is een fase haha. Maar ik volg voor hopelijk de magische tips 🕵️‍♀️

6 maanden geleden

Zitten mensen al in de 12 maanden slaapregressie? Onze dochter is nu 11 maanden en bijna 2 weken en is ineens ontroostbaar s nachts totdat we een extra voeding geven.

6 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Zitten mensen al in de 12 maanden slaapregressie? Onze dochter is nu 11 maa ...
Ik heb ook het idee dat we in de slaapregressie van 12 maanden zitten. Naar bed gaan is een drama, elk 20 minuten huilen. Sinds gister gaat het wel weer iets beter

6 maanden geleden

Hier ook de slaapregressie van 11/12 maanden. Dochter wil niet gaan slapen ‘s avonds. Duurt eindeloos voordat ze slaapt. Ook is ze nu al een paar keer ‘s nachts wakker geworden en dan echt langere tijd wakker.. iemand tips?