443 Reacties
één jaar geleden
Reactie op 00me00
Zijn hier al mama's door de slaapregressie en/of sprong 4 heen? Hoe lang du ...
Hier ben ik ook benieuwd naar!
één jaar geleden
Hier een zoontje van bijna 15 weken die sinds een aantal dagen overdag niet in slaap kan komen. Alle trucs uit de kast gehaald. Hij is soms wel 4 uur achter elkaar wakker. Nu in de nacht ook ineens om half 2 klaar wakker en moeilijk in slaap te krijgen.
Zou dit de slaapregressie kunnen zijn? 😩
één jaar geleden
Reactie op 00me00
Zijn hier al mama's door de slaapregressie en/of sprong 4 heen? Hoe lang du ...
Pff ja! Ik zie hier mega verbetering. Heeft 2 weken geduurd bij mij met elke nacht vanaf 00:00 elk uur wakker.. op advies van schoonzus, moe in bed leggen en kijken wat hij doet. Mega huilen ff troosten en teruglleggen.. Anders even laten miepen. En hij sliep binnen 15 min zelf en nu elk slaapje valt hij zelf in slaap en koppelt hij de slaapjes eindelijk!!! ‘Snachts gaat ook veel beter. 1x wakker geworden, ff knuffelen en slapen🙏🏼.
Ik denk dat techt nu het punt is om beetje met slaaptrainen te beginnen, anders gaan ze slaapassociaties ontwikkelen. Succes!!
één jaar geleden
Kan een slaapregressie zich ook vooral overdag tonen?
Hier komt hij in nacht nu 2x ipv 0 of 1x. Maar overdag, drama met slapen en huilen.
één jaar geleden
Reactie op naer
Pff ja! Ik zie hier mega verbetering. Heeft 2 weken geduurd bij mij met elk ...
Goed om te lezen en wat fijn voor jullie! Wat deed je om hem te troosten? Mijn dochter blijft huilen (krijsen) tot ik haar weer oppak en met haar ga lopen, maar ben bang dat ik daarmee ook een associatie tot stand breng..
één jaar geleden
Reactie op pf1994
Dit gaat dan over overdag, ‘s nachts slaapt ze alleen verder door te voeden ...
Hoe heb je dat aan aangepakt in nacht? En hoe weet je zeker dat het geen jonger is? Loop hier ook tegenaan 😥
één jaar geleden
Reactie op Blijroosje
Hoe heb je dat aan aangepakt in nacht? En hoe weet je zeker dat het geen jo ...
Ik zat daar ook heel erg mee, maar wat me wel hielp is het advies van een osteopaat en gedragsdeskundige. Zij zei dat je een paar basisregels/handvatten kunt hanteren: 1) ‘s nachts niet vaker drinken dan overdag; als ze eerst een poosje al een blokje van 4/5/6 uur konden slapen, dan zijn ze daar fysiek toe in staat; en nachtvoedingen zijn normaal, maar zouden er niet steeds méér moeten worden.
Ze sliep eerst meer dan een maand al 6 uur (of meer) achter elkaar. Ik weet dus dat ze het in principe vol kan houden. Bovendien had ze altijd 2 nachtvoedingen (om 23u en om 5/6u), en drinkt ze overdag om de drie uur. De afgelopen weken (waarin ik haar dus steeds voedde als ze wakker werd, soms zelfs elk uur) dronk ze ook regelmatig heel weinig - het was dus vaak puur voor de troost. Dit allemaal bij elkaar gaf me het (zelf)vertrouwen om ‘s nachts een blokje aan te houden waarin er niet gedronken wordt. Ik ben nu begonnen met 4 uur, en als dat goed gaat, maak ik het langer. Als ze wakker wordt en begint te huilen, pak ik haar en troost ik haar. Geen lichten aan, ik ga er niet uit om te wandelen en ik wieg haar ook niet. Ik praat zachtjes en ik houd haar vast. Zodra ze weer rustig wordt en (bijna) in slaap valt, leg ik haar terug in bed. Tot nu toe valt ze dan even in slaap en begint een half uur/drie kwartier later opnieuw. Dit houd ik vol totdat het blokje is afgelopen, en daarna mag ze weer drinken. Ze moet hier aan wennen denk ik, omdat ze de afgelopen weken meteen de borst kreeg bij de eerste snik, maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Het is nu even pittig, maar uiteindelijk is het voor iedereen fijner en voorkom ik hopelijk dat ze afhankelijk wordt van drinken om te kunnen slapen.
Hopelijk heb je hier iets aan!
één jaar geleden
Reactie op pf1994
Goed om te lezen en wat fijn voor jullie! Wat deed je om hem te troosten? M ...
Wij pakten hem dan op even knuffelen, lopen en weer neerleggen ( heeft geen speen meer). We zijn overdag begonnen met de slaaptrainen en eigenlijk had datvvrijwel direct resultaat in de nacht. Dus zou dat proberen!
één jaar geleden
Oooh ja vreselijk is deze! Wij hadden echt mooie slaapjes overdag… inmiddels Max 30 min slapen en met de klok gelijk wakker en dan zet hij m
Op een krijsen… gelukkig hebben we prima nachten, maar toch is dat overdag ook echt weinig qua slaap. Omrollen gaat dan wel weer stukke beter en tijgeren zien we ook al gebeuren, dus ja sprongen maakt hij zeker ook al lijkt het qua ritme achteruit gaan, we gaan vooruit (positief denken maar 😬)
één jaar geleden
Nu lijkt hem inwikkelen in een doek overdag goed te helpen (nachts is slaapzak prima en slaapt hij wèl) maargoed wil eigenlijk niet overdag aan de doek beginnen als hij binnenkort kan gaan rollen.
Mocht je een tip hebben, graag😇
één jaar geleden
Voor de mama’s die al door de slaapregressie heen zijn: ik vroeg me af hoe lang het bij jullie ongeveer duurde. Ik lees best vaak dat de verandering in het slaappatroon die plaatsvindt tijdens de 4-maanden slaapregressie permanent is, en dat het dus niet vanzelf ‘beter’ wordt als een kindje nog niet heeft geleerd zelfstandig in slaap te vallen. We zijn hard aan het oefenen met het alleen slapen, maar het gaat nog niet altijd goed. Wat is jullie ervaring daarmee? En kon jullie kindje voorafgaand aan de slaapregressie al zelfstandig in slaap vallen?
één jaar geleden
Reactie op pf1994
Voor de mama’s die al door de slaapregressie heen zijn: ik vroeg me af hoe ...
Hi! Dat klopt naar mij idee ook! Dat de slaapregressie pas voorbijgaat wanneer de kleintjes zelf in slaap kunnen vallen. Hier heeft het ongeveer 2,5 week geduurd. We zijn met slaaptraining put up put down methode begonnen en eigenlijk na een paar dagen, sliep hij weer door en koppelde hij de slaapjes aan elkaar!! Vannacht zelfs voor het eerst 20u tot 07u geslapen. Ik zou zeggen, zoek een slaaptraining die bij jullie past en duidelijke routine. Even volhouden, dan komen jullie er🙏🏼
één jaar geleden
Ik denk (ofja laat ik het anders zeggen), ik hoop, dat het hier ook begonnen is.
Vanaf 4 dagen geleden valt ze minimaal 1 voeding overdag in slaap aan de borst. Deed ze hiervoor nooit. Daarna in bed leggen helpt niet. Ze wil dan alleen verder op mij slapen.
Avonden zijn weer drama. Soms wakker zijn tussen voedingen. Overdag langer dan 45 minuten slapen, was al een uitdaging, maar lukt nu helemaal niet meer.
En 2 nachten terug sliep ze om 22:30 eindelijk, werd ze om 23:15 u alweer wakker voor een voeding. Nog bijna nooit op die tijd dat gehad, zelfs in de eerste weken sliep ze al vrij snel van 22:30 - 02:30…
Ik hoop dat dit het is en niet nog erger gaat worden. Ze is vandaag 14+2 weken. Ik ben 1 dag na mijn uitgerekende datum bevallen.
één jaar geleden
Ik denk hier ook sinds dik een week.. hij is nu 14 weken en 1 week later geboren. Na 4/5 is het onrustig.. ben nu weer flesje gaan geven maar lijkt niet veel te helpen.. Drinkt hooguit 60cc en is dan in slaap. Dan max een uurtje is het weer onrustig. Om het half uur speen geven of soms om de 10/15 min.. meerdere mensen ook dit probleem? Overdag nog steeds 30/45 min.. Dat is eigenlijk al heel zn “leven”. Soms een goede dag/slaapje. Hopelijk kan die na de regressie de slaapjes koppelen want het is zooooo vermoeiend en ook in combinatie met dochtertje van 4 heb ik niet altijd de energie/tijd om hem te helpen koppelen. Wat ook 9 van de 10 x niet lukt als ik wel de tijd heb.. Hoooopelijk is dit een fase 🙄