8 Reacties
2 maanden geleden
Jaaa hier ook zo’n fase gehad! Wij hebben hem bij z’n ochtend slaapje steeds na maximaal 30 minuten slapen wakker gemaakt. Nu zijn we sinds een week dit slaapje aan het overslaan en dat gaat goed. Wel de eerste paar dagen tijdens dit slaapje gaan wandelen met de buggy zodat het wel een rust momentje was ofzo!
2 maanden geleden
Wij hebben precies hetzelfde met ons mannetje!! We zaten echt maaaaanden in zo’n loep! Wij hebben toen een traject gehad bij Bureau van Slaap. Echt de meest fijne slaapcoach ooit! Zij raden toen absoluut af om na 30min wakker te maken, want dan maak je hem midden in zn slaapcyclus wakker wat resulteert in een chagrijnige en oververmoeide baby… een slaapcyclus duurt 45min, dus wij maken ons zoontje in de ochtend na 45min wakker en dan is middag slaapt hij twee cyclussen (dus 1,5uur) .ook is elke dag rond de zelfde tijden wakker maken, dus bijv elke ochtend 6u dag starten belangrijk!
Na maaaaaaaanden slecht slapen, slaapt deze jongen eindelijk zo goed! Dus hierbij mijn tips, want gun jou en je kindje goede slaap!❤️ hopelijk heb je er wat aan
2 maanden geleden
Ja, hier zitten we ook in zo'n fase. Zoontje gaat rond 10.30u naar bed. Slaapt dan vaak tot 13.00u/13.30u. Middagslaapje lukt dan vaak niet meer. 's Avonds gaat hij rond 19u/19.30u naar bed. Dat red hij aardig. Vanaf 17u wel wat mopperig, maar hij heeft genoeg afleiding met 3 oudere zussen/broer. Ik verander dus niks aan zijn schema en laat het zo een beetje gebeuren. Hij slaapt overdag 2,5 of 3 uur en dat lijkt me genoeg.