10 Reacties
7 maanden geleden
Wat mijn kleine echt geholpen heeft zijn draagdutjes, lekker wandelen met mijn zoontje in de draagdoek, dan valt hij lekker in slaap. Hij heeft hierdoor een ritme geleerd en kan nu ook lekker in bed of buggy slapen. Mijn kleine zit op 2 dutjes nu, maar je zou een derde dutje kunnen plannen en kijken of hij op deze manier een extra slaapje wilt
7 maanden geleden
Reactie op ElsMagdalena
Wat mijn kleine echt geholpen heeft zijn draagdutjes, lekker wandelen met m ...
Voor het vroege opstaan helaas geen gouden tip
7 maanden geleden
Reactie op ElsMagdalena
Wat mijn kleine echt geholpen heeft zijn draagdutjes, lekker wandelen met m ...
* ik deed 1 draagdutje en toen 2 in bed
Nu sowieso 1 slaapje in bed en 1 bed of soms buggy als we niet thuis zijn, soms nog een draagdutje als we daar zin in hebben
7 maanden geleden
Nu mijn zoontje sinds 1/5 tot 2 weken op 2 dutjes zit word hij later wakker en slaapt hij de andere 2 dutjes langer, en soms einde dag beetje chagrijnig omdat hij moe is maar dat is dan maar zo, hij gaat tussen 6 en 7 naar boven en krijg daar nog een flesje in t donker. ik merk dat het nu al begint te wennen bij hem. Doordat hij overdag ook langer gaat slapen en later wakker word inmiddels, redden wij het wel met 2 slaapjes. Bij mij werkte ook niks meer, en ja t was een week even pittig en doorzetten maar nu weten we alweer niet beter
7 maanden geleden
Dit probleem hadden wij ook een tijdje terug. Omdat hij savonds 'vroeg' en al met een slaapschuld naar bed gaat wordt hij sochtends natuurlijk ook wat eerder wakker. Ze slapen natuurlijk maar ongeveer 11uur gemiddeld dus 6u naar bed is inderdaad 5u wakker. Als je kijkt naar de gemiddelden natuurlijk want elk kindje is anders.
Ik ben begonnen met een slaapcoach, maar dan in de vorm van een membership. Er is een community op Facebook waar je vragen kunt stellen, ze doet live Q&A enzovoort.
De eerste tip die ik al gelijk las was: is je Mini vroeg wakker en kom je niet uit met je dutjes probeer dan een powernap in te voeren na 1-1,5u
Dus ons zoontje was ook altijd om 5u wakker. We haalden hem uit bed en starten de dag want ook wij kregen hem niet gelijk terug in slaap. Na 1-1,5u lieten we hem slapen, bij ons want dan kregen we hem goed in slaap en na max 30 minuten maakten we hem wakker en startten we een nieuwe wakkertijd van 2u.
Dan heb je dus savonds die extra speling qua tijd een kan hij rond 7-8u naar bed
Hij is 10 maanden en zit al vanaf 8,5 maand in het 2-3-4 ritme. Bij ons kwam het dus uit dat hij dan nog sliep van 9/9 30-10-10.30 en dan nog een middagdutje van 13/13 30 -15.00u.
Na 1 week sliep hij telkens tot 8 15, maar dan wel nog met 1 nachtvoeding.
Nu slaapt hij sinds 2 weken door van 7/7.30-7.15u
Een slaapcoach is duur ik weet het, maar goede slaap voor jou en je baby is onbetaalbaar. + wij hebben ons membership bij sleepwellcoach. Zij heeft ook vaak aanbiedingen. (Wij hebben bijvoorbeeld een jaar membership met 50% korting)
7 maanden geleden
Reactie op Anne kr
Bedankt voor de tips!.
Draagzak is hij niet zo'n fan van helaas.
Ik kan in ...
Ja dat deed het voor ons echt. Bracht zoveel meer rust ook voor ons kindje.
Een powernap van minimaal 15minuten en max 30 minuten en dan gewoon de dag zoals je altijd doe. En hou er rekening mee dat je iets minimaal een week moet proberen wil je resultaat zien bij je kindje.
7 maanden geleden
Reactie op KimJ1993
Dit probleem hadden wij ook een tijdje terug. Omdat hij savonds 'vroeg' e ...
Ik heb ook dit membership en heel erg blij mee. Fijne benadering over het slapen. Je kan altijd vragen stellen op de community.
Sinds gisteren begonnen met een privé consult. Tot nu ook erg tevreden. Het kost wat, maar je krijgt er goede hulp voor terug!