Dag!
Het zoveelste bericht over slapen.
Mijn zoontje van bijna 10 maanden, wordt altijd tussen 5 uur en half 6 wakker. Ik had gehoopt dat met het verschuiven van de klok het een uur later zou zijn. Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd:
- Vroeger naar bed
- Later naar bed
- Warmer aankleden
- Kouder aankleden
- Ruis
- Niet voor 9u een dutje
- Niet langer dan 45 het ochtenddutje
- Laten liggen als hij zo vroeg wakker wordt
- Klein beetje voeding en geprobeerd hem opnieuw te laten slapen
Doordat hij om 5 uur wakker wordt, red hij het eigenlijk niet met 2 dutjes maar hij doet geen derde dutje. Elke dag is het passen en meten zodat hij niet om 17:00 al op bed gelegd wordt.
Ik zit er aan te denken om een slaapcoach te benaderen maar dit is zo ontiegelijk duur dus ik hoop dat iemand toch de gouden tip heeft.
Al die mooie slaapschema's werken hier niet doordat hij die tijden die er in staan gewoon niet red. Zijn middagdutje is ook een bij elkaar geraapt zooitje. De ene keer slaapt hij een uur en de andere keer 2 uur. Ik probeer er een ritme in te krijgen maar dat lukt al maanden niet.
Ik snap dat babies van 10 maanden echt nog niet perfect slapen maar de dagen waarop ik moet werken met mijn drukke baan, trek ik soms echt niet. Ik lig al voor 9 uur op bed zodat ik een beetje slaap krijg maar daardoor heb ik ook niet echt 'tijd' voor mijn hobbies.
Gouden tips, kom maar door!!