17 Reacties

11 dagen geleden

Herkenbaar en denk dan maar het is een fase

11 dagen geleden

Nog een toevoeging: Een potje warm avondeten gaat er bijna altijd wel in! Als hij bijvoorbeeld 3 dagen haast tot niets op heeft van het avondeten geven wij hem een potje.

11 dagen geleden

Bij ons eet hij al een half jaar ineens geen brood, en ons zoontje eet nu alleen maar potjes nog steeds en het liefst zonder stukjes, eet van die krabbels en groente sticks als tussendoortje en pap en 2 flessen nog.. meer krijgen we et niet in, hij wil ook niks proberen.. is bij ons al maanden bezig dus ja of het een fase is betwijfel ik.. boaz is bijna anderhalf jaar..

11 dagen geleden

Reactie op JuliaL

Nog een toevoeging: Een potje warm avondeten gaat er bijna altijd wel in! ...
Je kunt ook tijdelijk een potje aanbieden bij het avondeten en daarnaast stukjes van jullie avondeten laten proeven, zo ben jij gerust gesteld dat hij genoeg binnen krijgt en is de druk eraf dat hij móet eten. Zo word het misschien voor beide weer wat leuker. Misschien dat hij geleidelijk aan wat meer gaat eten. Hier ook een tijdje heeel kieskeurig geweest en wilde alleen zijn vlees en de rest gooide hij aan de kant. Nu helpt het om alle onderdelen van het avondeten eerst los aan te bieden. Eerst een stukje groente, dan een stukje aardappel en dan een stukje vlees. Dan kon hij alles proeven voordat hij zelf besloot dat hij het niet wilde. Hier probeer ik proeven te stimuleren, maar wil hij niet, dan niet. Prima. Probeer er geen strijd van te maken, want dan word hij alleen maar eigenwijzer😅

11 dagen geleden

Reactie op Mommytobee1992

Bij ons eet hij al een half jaar ineens geen brood, en ons zoontje eet nu a ...
Hier ging brood ook een tijdje slecht, lag blijkbaar aan kieskeurig over het broodbeleg. Heb hem een tijdje brood met alleen roomboter aangeboden en toen is hij weer brood gaan eten. Daarna langzaam aan weer ander broodbeleg gaan aanbieden. Nu begin ik vaak met ander beleg met: 'proef even of je dit broodje lekker vind' dan gaat hij proeven, reageert hij goed dan krijgt hij meer van die smaak. Legt hij het weer weg, doe ik iets wat hij al vaker heeft gehad op zijn broodje.

10 dagen geleden

Heel herkenbaar, hier ook altijd een goede eter gehad tot een paar weken terug. Eigenlijk vooral het avond eten heeft ze moeite mee. Wat hier helpt: - Proberen zo vroeg mogelijk te eten, liefst 17:30. - Vooral geen strijd van maken, wil ze niet dan niet. - afleiding (dmv tv, ja sorry, het helpt soms) - gekookt eitje over haar maaltijd, ze begint dan aan het eitje en heeft nu al een paar keer haar bordje daarna ook leeg gegeten. Ik geef haar in de avond weer een pap fles, extra fruit overdag en ik geef haar ook avocado op brood, cherry tomaatjes bij ontbijt/lunch. Denk wel dat het een fase is! (Onze dochter is in andere dingen ook opstanding op het moment 🤪😅).

9 dagen geleden

Ik volg even.. hier ook een slechte eter. Wat geven jullie zodat ze toch op een dag aan de minimale hoeveelheid groente komen?

9 dagen geleden

Bedankt voor de reacties en tips!! Afleiding zoals tv gaan we dan maar is een keer proberen😅 Nu alweer 3 avonden niks geen groente gegeten alleen slechts wat aardappeltjes dus ik gooi alles in de strijd🫣😅

9 dagen geleden

Reactie op prinsesjevanmama

Ik volg even.. hier ook een slechte eter. Wat geven jullie zodat ze toch ...
Niks haha want hij weigert alles... Heel soms wel is komkommer stukjes maar tomaat, paprika oid gooit tie allemaal weg🫣

9 dagen geleden

Reactie op JuliaL

Niks haha want hij weigert alles... Heel soms wel is komkommer stukjes maa ...
Pff tomaat gaat er hier ook niet in hoor. Komkommer is inderdaad wel lievelings. Verwerk je de groente ook niet? Ik probeer af en toe wel eens groente muffins of pannenkoekjes soms is het een succes en soms helemaal niet

9 dagen geleden

Reactie op prinsesjevanmama

Pff tomaat gaat er hier ook niet in hoor. Komkommer is inderdaad wel lievel ...
Vreselijk he😅 Ik maak wel eens smoothies en doe daar dan een hand spinazie of courgette in. Dit gaat er ook de ene keer wel in en de andere x helemaal niet😅 Ik geef wat extra fruit( i know suikers) maar beter dan alleen maar rozijnen, koek etc

7 dagen geleden

Hier hetzelfde, 17 maanden. Geen enkele groente behalve komkommer en tomaat wordt meer los geaccepteerd. Terwijl hij hiervoor echt een veelvraat was. Wat bij ons werkt: -Groente ‘verstoppen’ in een bolognese saus door te blenden. Of verschillende groente fijnhakken en in gehaktballetjes verwerken. Kan ook met kip of vis. - Verder brood heel klein aanbieden. - rijstballetjes maken met nori en groente erin, geraspte kokosnoot als buitenkant voor textuur - lang eten laten liggen en geduld hebben - met een eigen vorkje laten prikken, dan wordt het leuk - overal yoghurt saus bij serveren, dat is een hit hier

6 dagen geleden

Reactie op JuliaL

Bedankt voor de reacties en tips!! Afleiding zoals tv gaan we dan maar is ...
Tv zou ik niet aan gaan beginnen. Sorry, maar dat is echt geen oplossing. Je zegt zelf: de laatste tijd, dus het is een 'fase'. Met tv deze fase oplossen gaat resulteren in een gewoonte. Plus ze zijn gefocust op tv dus zijn niet bezig met smaak en structuur van eten. Wellicht kun je eerst boekje met interactie proberen?

6 dagen geleden

Reactie op SuRoRoSi

Tv zou ik niet aan gaan beginnen. Sorry, maar dat is echt geen oplossing. J ...
Bedankt. Kan ik wellicht ook proberen, maar als ze gefocust zijn op een boekje met geluid heb je dan niet hetzelfde probleem als met de tv?

5 dagen geleden

Is een fase hoor. Hier ook zo. Alleseter verandert in een picky eater. Ze hoeven ook niet zo hard meer te groeien als t eerste jaar dus lijkt me logisch dat de trwk wat minder is. Gewoon stug verschillende dingen blijven aanbieden denk ik dan. Laten meehelpen met bereiken kan nog wrl es helpen. En anders ik houd in mn achterhoofd we leven in een land waar kinderem doorgaans niet omkomen van de honger. Trekt wel weer recht. (Dat geeft mij iig wat rust) ♡

5 dagen geleden

Reactie op JuliaL

Bedankt. Kan ik wellicht ook proberen, maar als ze gefocust zijn op een bo ...
Ik lees mijn bericht terug en snap je vraag. Ik bedoelde interactie met jou. Dus niet met geluiden in boekje ;) Onze dochter, nu 3 jaar, heeft wel beetje (boel) eetprobleem gehad (ze weegt nu nog steeds geen 11 kg) en ik ben blij dat we nooit aan tv zijn begonnen. Wij zijn altijd wel echt (lang) met haar aan tafel gaan zitten. Preverbale logopedist zei ook dat we hier goed aan hebben gedaan zodat ze wel weet wat voor eten er is etc. Ze eet niet veel maar wel (bijna) alles en bewust.

3 dagen geleden

Mijn dochter eet ook onwijs slecht.. in de ochtend een flinke beker melk met een kwarkje en als ze nog honger heeft een boterham er bij (zonder beleg want ja; bah!) dan krijgt ze voor haar middag slaapje haar “avond eten” ze is helemaal lyrisch van zoete aardappel, dit krijgt ze dan ook elke dag, hier doe ik telkens andere groente door heen verwerken zodat ze alsnog wel andere groentes binnen krijgt. Dit eet ze op! Geef ik dit in de avond gaat er geen hap in! In de middag krijgt ze nog een knijp zakje fruit en een liga bijvoorbeeld zodat ze ook wat lekkers krijgt! En dan als avond eten krijgt ze 2 boterhammen soms 3 ligt aan hoeveel honger ze heeft en uiteraard weer zonder beleg! Ik heb hier zelf onwijs veel stress van ervaren maar inmiddels heb ik het los gelaten.. het komt wel, ze krijgt echt wel vitamines binnen zo en ja het zal wel een “fase 🙄” zijn, het word vanzelf weer beter!