13 Reacties

vorige maand
Ik voeg ook limo/siroop toe. Het is kiezen tussen twee kwaden. Sinds ik dit doe gaan er twee bekers per dag door!

vorige maand
Hier ook slechte drinker sinds baby af aan
Drinkt/lust net als ik geen water beetje ranja paar slokjes meer niet
Hier over gegaan op pakjes drinken appelsap soja choco enzo de bodem was hier dat hij nog maar 200mlopeen dag dronk ook al was het bloed heet
Nu met sapjes drinkt hij net aan 600/650per dag met bijna 23 maanden het is nou eenmaal geen vele drinker zolang hij niet uitdroogt is het goed

vorige maand
Geen populaire mening:
Niet beginnen aan die zoete meuk pakjes, sapjes, fristi/ chocomelk. Dat is niet echt vocht zoals water en je leert juist nu al slechte drinkgewoonte aan.
Blijf bij water met af en toe wat aanlengen met een minder slechte limo, thee en hou vol. Ze regelen het echt zelf op een gegeven moment en drogen echt niet zomaar uit. Heb vertrouwen dat je kindje het zelf wel gaat oplossen en uiteindelijk zal drinken.
Als er nu al zoveel gewend wordt aan zoete dranken krijg je er geen water meer in.
Dan is het ook logisch dat ze geen water drinken, want de zoete meuk is al geproefd.
Je kan ook vocht binnen krijgen door bv eten van komkommer, tomaatjes, meloen, sinasappel. Als je dat aanvult met wat slokjes water, droog je niet zomaar uit en kan je nieuwe gewoontes aanleren

vorige maand
Hier ook een slechte drinker!
Wij hebben altijd twee verschillende soorten bekers per dag. Dan kan ze kiezen uit wat voor beker ze wilt drinken en hier heeft ze ook echt een voorkeur in wat per dag verschilt.
We bieden alleen water en cafe茂nevrije thee aan.
Ik speel ook vaak een spelletje dat we samen thee drinken en proosten. Na elke proost nemen we een slokje en daarna doen we een dansje. Een gezellig momentje met veel proosten en dus (vaak) een mini slokje.
Als het warm is geven we ook vaak watermeloen, komkommer en tomaatjes. Daar zit ook veel vocht in. Vooral watermeloen gaat er goed in.
Als ze echt heeeeel weinig neemt dan geef ik nog wel eens een fruitzakje zoals die van Ella.
En ik doe vaak een lepeltje water door de yoghurt enzo. Alle beetjes helpen.
Ennnnn wat ze vooral vaak lekker vond was sabbelen aan een natte washand馃ぃ dus als ik 茅cht niet meer wist wat ik moest doen was haar een washand aanbieden 馃檮馃槄

vorige maand
Ons zoontje drinkt drie keer per dag een beker koemelk verdunt met water 50/50. Water gaat er ook maar een paar slokjes in helaas. Soms wat limo maar merk niet veel verschil met water. Sommige dagen drinkt hij opeens dat weer een beker leeg鈥k zie het maar weer als een fase net als bij eten.

vorige maand
Misschien fruit door het water een optie? Mijn zoontje vind het ook nog wel eens grappig om uit mijn air up te drinken 馃槄. Overigens bied ik mijn zoontje wel limonade aan, maar ik doe altijd maar een heel dun laagje in zijn glas. Ik snap wel dat drinken met een smaakje lekkerder is (vind ik zelf ook).