De nachten zijn hier de laatste tijd echt slopend. Onze dochter had de afgelopen dagen koorts, en ik vermoed dat er al een tijdje een kies doorkomt. Maar gisteren en vandaag overdag leek het weer beter te gaan, ze had geen zetpil nodig, maar nu is het in de nacht weer raak: ze is ontroostbaar. Ze heeft even bij ons in bed gelegen, maar werd toen wakker en was opnieuw niet te troosten. Ze weigert alles: haar favoriete knuffel, thee, speen, en zelfs een broodje (want je denkt al snel aan honger door het slechte eten ’s avonds). Overdag lijkt er niet veel aan de hand te zijn, op wat opstandigheid na en dingen doen die niet mogen 🙂↔️.
Nu vraag ik me af of ze pijn heeft of dat het te maken heeft met een slaapregressie of een sprongetje. Haar gehuil gaat echt door merg en been en maakt me zo onzeker. Ik heb haar toch weer een zetpil gegeven, want misschien is het toch pijn? Ik blijf die vraag maar stellen. Toch heb ik niet het idee dat het oorpijn is, iets wat ik vaak lees bij anderen. Ze zit niet aan haar oortjes en huilt ook niet als we haar naar bed brengen. Ze valt altijd zelfstandig in slaap, maar na een paar uurtjes wordt ze wakker en begint het. Herkent iemand dit? Het is misschien nu ook wel nog zwaarder omdat ik 39+ weken zwanger ben, maar hoor graag andere ervaringen/ verhalen.
♥︎♡