24 Reacties

3 jaar geleden

Hii! Ik zou je vriendinnen en familie bij jullie uitnodigen zodat je stiekem voor jezelf alcohol vrije wijn kan inschenken.

3 jaar geleden

Hii, welkom ❤️ Ik gebruik heel vaak de smoes dat ik misselijk ben, wat vaak niet eens gelogen is 😂🥴

3 jaar geleden

Dat je een kuurtje hebt om de een of andere reden waar je niet bij mag drinken🙈🤣

3 jaar geleden

Mijn excuus was gemakkelijk omdat ik deze zomer anti-depressiva gestart ben. Dus nu gezegd dat ik toch even zonder alcohol wil op aanraden van de dokter met mijn medicatie 😅 ook al ben ik die medicatie aan het afbouwen haha. Geen excuus dat iedereen kan gebruiken natuurlijk. Vind het ergens wel lastig dat we in een maatschappij leven waar alcoholgebruik zooooo normaal is en het direct opvalt als je eens een wijntje skipt 🙈

3 jaar geleden

Alcohol vind ik niet het moeilijkste. Want excuses genoeg (antibiotica, rijden, misselijk). Maar wat met eten? Hoe doen jullie dat op feestjes/etentjes? Geen rauwe groenten, geen sushi, geen rood vlees … help a girl out met een goed excuus hiervoor!

3 jaar geleden

Reactie op BoViNu

Alcohol vind ik niet het moeilijkste. Want excuses genoeg (antibiotica, rij ...
Ineens het besluit vegetarisch, geen vlees en geen vis, te eten?

3 jaar geleden

Ineens het besluit vegetarisch, geen vlees en geen vis, te eten?
En hoe doe je dat dan met groenten? Want salade geitenkaas is ook geen optie meer 😉

3 jaar geleden

Reactie op BoViNu

Alcohol vind ik niet het moeilijkste. Want excuses genoeg (antibiotica, rij ...
Ik dacht aan vegetarische filet American voor op een toastje bij een feestje. Dus ik dacht van de week: laat ik dat eens proeven alvast. Nou.... Ik vond het niet te eten 😅

3 jaar geleden

Reactie op Gebruiker 28777

Ik dacht aan vegetarische filet American voor op een toastje bij een feestj ...
Wel ik ben door de mand gevallen tijdens de bbq van mijn man zijn voetbalploeg… geen groenten, en vragen om goed doorbakken vlees? Ik zat nog niet neer voor er iemand zei: hij mag toch blijven voetballen na de bevalling hé? 🙈 Wij zijn heel open over ons verhaal (4 miskramen, dit is de 5de zwangerschap) maar had toch liever eerst een echo gehad voor het zo openbaar duidelijk werd

3 jaar geleden

Ik doe mee aan 'stoptober' alleen dan met alcohol in plaats van roken haha (roken deed ik al niet).

3 jaar geleden

Reactie op BoViNu

Wel ik ben door de mand gevallen tijdens de bbq van mijn man zijn voetbalpl ...
Je mag volgens zwangerhap app gewoon groenten en rauwe groenten eten toch? Als je ze maar goed wast.. daarnaast mag geitenkaas in principe ook volgens de app (reactie hierboven)

3 jaar geleden

Reactie op JAIS93

Je mag volgens zwangerhap app gewoon groenten en rauwe groenten eten toch? ...
Ja maar dat weet je dus niet op een bbq hé (of een feestje, of een restaurant) dus neem ik dat risico liever niet (ook op aanraden van mijn gynaecoloog om geen rauwe groenten te eten buitenshuis)

3 jaar geleden

Reactie op JAIS93

Ik doe mee aan 'stoptober' alleen dan met alcohol in plaats van roken haha ...
Dat is een goede!

3 jaar geleden

Reactie op BoViNu

Ja maar dat weet je dus niet op een bbq hé (of een feestje, of een restaura ...
Ik maak voor mezelf de verdeling deftig restaurant - bistro, fastfood, slaatje supermarkt & geen verse groenten uit de tuin jammer genoeg wegens kattenpipi. Maar even bloed laten prikken en je kan snel zien of je toxoplasme al gehad hebt of niet. Als je immuun bent, mag je alles gewoon eten.

3 jaar geleden

Reactie op MammieBlomme

Ik maak voor mezelf de verdeling deftig restaurant - bistro, fastfood, slaa ...
Ik ben niet immuun (hebben ze getest) daarom ook het advies om geen rauwe groenten te eten behalve thuis door mijn gynaecoloog. Zelfs deftige restaurants wassen niet altijd hun groenten zelf of goed

3 jaar geleden

Ik doe mee aan “sober october”

3 jaar geleden

Reactie op BoViNu

En hoe doe je dat dan met groenten? Want salade geitenkaas is ook geen opti ...
Geen salade geitenkaas? Oh die heb ik even gemist, hoezo is dat dan?

3 jaar geleden

Reactie op BoViNu

Wel ik ben door de mand gevallen tijdens de bbq van mijn man zijn voetbalpl ...
Hoezo geen groenten dan?

3 jaar geleden

Bij de zwangerhap app staat dat je gewoon rauwe groente kunt eten als je het maar goed wast en alleen taugé goed verwarmen.. maargoed als je er inderdaad geen goed gevoel bij hebt in een restaurant of bbq moet je gewoon je gevoel volgen natuurlijk! Maar je mag het wel gewoon als het maar goed afgespoeld is

3 jaar geleden

Reactie op LoLo27

Hoezo geen groenten dan?
Mijn gynaecoloog raadt rauwe groenten af omdat ik niet immuun ben aan toxoplasmose en een geschiedenis heb van 4 miskramen. Enkel thuis, na ze zelf goed gewassen te hebben mag het maar liefst zelfs dan niet. Op restaurant, een bbq, … ben je niet zeker dat ze goed gewassen zijn dus lijkt het mij niet zo slim om er dan te eten (elk beslist dit voor zichzelf, als je immuun bent aan toxoplasmose mag je trouwens wel gewoon rauwe groenten eten)