4 Reacties

4 maanden geleden

Ik ben hier 6 maanden gestopt met bv en mijn dochtertje ging eigenlijk snel daarna op haar vingers zuigen/duimen. Dit doet ze nu nog steeds en is haar troost en hulp om in slaap te vallen. 😊 Hier pakte ze ook geen speen en ik vind het zelf een voordeel. Speen is wel makkelijker af te leren zeggen ze.

4 maanden geleden

Uit een fles trekken ze lucht als deze leeg is, die lucht komt dan in het buikje met krampjes of gas/boertjes als gevolg. Ik zou lekker een speen aanbieden, kunnen ze ‘s nachts ook zelf pakken en dan zichzelf troosten en weer doorslapen. Mijn dochter vindt dr speentje echt heerlijk, als peuter gaan we het wel afleren en ook dat komt goed!

3 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Uit een fles trekken ze lucht als deze leeg is, die lucht komt dan in het b ...
Het valt gelukkig mee qua krampjes. Zal eens kijken wat een speentje doet. Misschien pakt hij die niet 😅 heb jij nog tips voor goeie speentjes?

3 maanden geleden

Reactie op Pereira23

Het valt gelukkig mee qua krampjes. Zal eens kijken wat een speentje doet. ...
Ik heb mijn dochter bewust niet de hippe speentjes van bibs aangeboden, omdat ik heb gelezen dat die later voor spraakproblemen kunnen zorgen omdat het zuig gedeelte best groot is. Wij hebben gekozen voor difrax en onze dochter vindt ze erg fijn. De siliconen variant vindt ze het allerfijnst, die bestaat uit 1 stuk dus kunnen ook nooit losschieten oid. Fijn dat hij er geen kramp van krijgt!