15 Reacties
2 jaar geleden
Na de vorige bevalling gedaan en ben van plan het nu weer te doen zodra het mag. Ik vond het heel fijn niet meer erover na te denken om de pil in te nemen. Verder viel het plaatsen mij 100% mee. Voor ik er erg in had zat ie al.
2 jaar geleden
Na de 1ste bevalling laten zetten door vk, geen last van gehad. Na 1 jaar weer laten verwijderen omdat ik echt last haf van stemming wisselingen en laag libido 🙊
2 jaar geleden
3 jaar geleden na mijn vorige zwangerschap een koperspiraal laten zetten ivm borstvoeding geen met hormonen. Ondanks heftig vloeien op met name de eerste dag van m'n menstruatie ben ik er toch tevreden over. Het zetten deed geen pijn. Ik had mijn libido weer terug, met de minipil was die volledig weg. Na verwijderen van m'n spiraal waren we direct weer zwanger. Ik zou er zo weer een laten zetten, maar het is nu de bedoeling dat m'n partner zich laat opereren, want ons gezin is compleet 😊.
2 jaar geleden
Ik ben ook wel benieuwd naar meer ervaringen van dames betreft de spiraal. In september laat ik een spiraal zetten maar ik ben er nog niet uit welke…. Dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met welke spiraal🙂 ik hoor het graag!
2 jaar geleden
Ik ben ook wel benieuwd naar meer ervaringen van dames betreft de spiraal. ...
Ik raad de koperspiraal af! Daarmee heel veel extreme krampen gehad, van mezelf heel lichte ongesteldheid normaal en met koperspiraal zoveel verlies dat ik ijzer moest bij slikken tijdens periodes. Wat een rot ding was dat! Enige voordeel was dat het hormoon vrij is en ik daardoor direct de eerste cyclus na verwijdering zwanger raakte.
2 jaar geleden
Hier juist wel positieve ervaring met de koperspiraal. Geen heftige menstruatie of krampen. Geen bijwerkingen door hormonen. Ik had een koperspiraal voor de kindjes, tussendoor en straks als t weer mag ga ik hem weer laten zetten.
Voor ik ook bevallen was vond ik het plaatsen echt pijnlijk. Na een bevalling vond ik het echt een eitje, totaal geen pijn gehad.
2 jaar geleden
Na mijn eerste zwangerschap heb ik een koperspiraal door de verloskundige laten zetten, samen met de verloskundige hiervoor gekozen omdat deze hormoonvrij is en dit voor mij beter leek aangezien ik pcos heb en dmv een fertiliteitstraject in verwachting ben geraakt.. (geen extra hormonen wanneer we voor de tweede wilden gaan)dit deed mij al vreselijk veel pijn .. laat staan de menstruaties, die werden enorm heftig en ik verloor erg veel bloed..
Extra laten controleren maar de spiraal leek goed te zitten.. mijn lijf deed het er helaas niet goed op en ik heb de spiraal vrij snel weer laten verwijderen en ben weer overgegaan op de pil (ook niet mijn voorkeur maar je moet wat)..
Nu 5 weken geleden bevallen van de tweede en ik ga nooit weer een spiraal laten plaatsen 🙈.. volgende week overige opties met de verloskundige bespreken..
Succes !!
2 jaar geleden
Voorheen altijd mirena spiraal gehad, tevreden mee, minimale ongesteldheid, weinig klachten. Na de eerste over op koper spiraal. Ik wilde even geen hormonen meer want er was op termijn wens voor een tweede en hadden een fertiliteitstraject doorlopen (nooit oorzaak gevonden). Maar met koper spiraal heftige menstruatie met relatief veel bloedverlies en krampen. Dus nu ga ik weer terug naar de mirena.
2 jaar geleden
Ik vond de koperspiraal vreselijk… Veel meer klachten tijdens ongesteldheid waaronder echt hele erge krampen. Vrij snel verwijderd en alle klachten waren direct weg.
2 jaar geleden
Ik heb de mirena gehad voor de zwangerschap, top! Voelde me goed en nooit ongesteld, veel beter dan de pil. Ik ga nu voor de kylena denk ik, net wat minder hormonen en aangezien ik de 5 jaar (kylena) of 8 jaar (mirena) toch wrs niet vol zal maken vanwege wens 2e kindje ooit lijkt me de kylena prima.
2 jaar geleden
Reactie op Marissa1234
Ik vond de koperspiraal vreselijk… Veel meer klachten tijdens ongesteldheid ...
Hier zelfde ervaring met koperspiraal, nooit meer!