17 Reacties

11 dagen geleden

Ohhhh mama ik voel je!! Hier was sprong 10 ook enorm pittig!! In maaaaanden niet zo slecht geslapen als toen haha! Het heeft hier +/- twee weken geduurd. Hij slaapt hier weer de nachten door, alleen omdat meneer dus die periode dutjes ging skippen en vroeg moe was, zitten we nu stuck met een bedtijd van 18u ipv 19:30 en wordt vroeg wakker hierdoor! Dus even volhouden! De nachten worden beter! Wij bleven gewoon consequent en voorspelbaar in de nacht. Als hij huilde, er naar toe even sussen en weer neerleggen. Toch soms ff paar minuuutjes mopperen, maar dan sliep hij wel weer. Komt goed! Het is een faaaseeee😂🙈

11 dagen geleden

Herkenbaar. Hier begon het in de nacht dat ze 17 maand werd. Inmiddels ook weer wakker 😅 Het begint wel pittig te worden die gebroken nachten. Ik kreeg van de week de tip van een nachtlampje, dat gaan we proberen. Hopelijk is het snel voorbij en kunnen we weer lekker slapen. Sterkte!

11 dagen geleden

Ik dacht even dat ik na deze verschrikkelijke nacht ergens tussen alle wakker momenten een sprookje (wel een enge haha) heb geschreven. Dit is precies zoals het bij ons gaat. Ook hier een baby van bijna 6 weken. Ons zoontje sliep snel door en altijd een goede slaper geweest maar deze sprong 10 of ook direct de 18 maanden slaap regressie zijn killing . De hele nacht afgewisseld tussen baby, peuter en de 5 jarige die nog even moest plassen. Letterlijk ieder half uur gezien, nu slaapt iedereen maar ik blijf maar wakker zodat ik rustig kan douchen en aankleden voor ik de 5 jarige weer naar school moet brengen. Hier geven we soms wat water of klein beetje melk en dan slaapt ie wel verder.. dat afleren zal vast energie kosten maar we zijn te moe om naar uuurrreennn gekrijs te luisteren. Sterkte mama

11 dagen geleden

Oh leuk, als toetje staat de 5 jarige om 5.37 naast mm bed want die is nog steeds niet aan die klote wintertijd gewend

11 dagen geleden

Reactie op Djennn

Oh leuk, als toetje staat de 5 jarige om 5.37 naast mm bed want die is nog ...
Omg too much!! 🥹 we need a vacation 2 weeks without kids!!!! Hahahaha…. Help

11 dagen geleden

Hahaha we waren ons vannacht net aan het afvragen of dit weer een sprong of slaapregressie was en toen zag ik dit topic geopend worden 3 minuten later. Heel herkenbaar dus. Altijd alle nachten doorslapen, nu ineens om 04.00 paniek. En elke keer na 10 minuten slapen hetzelfde. Even doorbijten!

11 dagen geleden

Pittig is het zeker! Ons zoontje was vannacht ook elk uur wakker, hard huilen en onrust. Als we er heen gaat dan wordt de onrust meer omdat we heb dan helemaal wakker maken dus we laten hem eventjes huilen en dan valt die zelf weer in slaap (meestal). Overdag probeer ik ondanks die super energiek en ondernemend is veel rust in te brengen maar in de nacht verwerken ze het allemaal. Bij ons duurt de sprong volgens de app tot 7/12 dus nog even te gaan….

11 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ons dochtertje zit ook zeer merkbaar in sprong 10. Nieuwe vaardigheden, woordjes, verbanden leggen etc. Ze probeerde papa voor het eerst in de maling te nemen! Slapen is ook minder, helaas. Langer wakker s nachts en moeilijker te kalmeren. Lief is wel dat ze heel knuffelig is. Dat maakt het dan weer goed

11 dagen geleden

Dank voor jullie reactie, fijn om soortgelijke ervaringen te lezen al zijn de ervaringen zelf niet zo fijn 😅 hopelijk is het snel voorbij...

10 dagen geleden

Reactie op Djennn

Ik dacht even dat ik na deze verschrikkelijke nacht ergens tussen alle wakk ...
Wij geven ook water of melk. Dan slaapt ze snel weer verder. Het afleren zal misschien wel tijd kosten, maar inderdaad alles beter dan uren gekrijs. Anders is het niet vol te houden 😅

10 dagen geleden

Sliep hij hier maar weer na een beetje melk, al ruim 3 uur met hem bezig en dat is eerder gewoonte dan uitzondering de afgelopen 4 weken 😕

10 dagen geleden

Reactie op YP1991

Sliep hij hier maar weer na een beetje melk, al ruim 3 uur met hem bezig en ...
Jeetje 3 uur. Is dat dan bij het inslapen of random in de nacht. Sterkte!

10 dagen geleden

Reactie op YP1991

Sliep hij hier maar weer na een beetje melk, al ruim 3 uur met hem bezig en ...
Ohhhh ik voel met je mee... hier ook

10 dagen geleden

Reactie op Emmily23

Jeetje 3 uur. Is dat dan bij het inslapen of random in de nacht. Sterkte!
Nee dat is in de nacht, inslapen gaat wel prima, maar ergens in de nacht wordt hij wakker en gaat het los. En bij ons in bed gaat hij spelen of ook huilen

10 dagen geleden

Wij hebben het hier vooral met overdag slapen. Of eigelijk bijna niet slapen. Man man.. wat een drama. Daardoor hele dag chaggie en s avonds erg onrustig slapen

9 dagen geleden

Het slapen ging de laatste maanden echt goed maar nu word hij in de avond vaak gillend wakker. En is dan nog moeilijk rustig te krijgen. Ik ga dan even met hem naar beneden toe. Want zelfs met een melkflesje word hij niet rustig in zijn bedje.

7 dagen geleden

Hier 3,5 week lang iedere avond zoveel moeite moeten doen om haar in slaap te krijgen. Buiten uren wandelen en dan overleggen, uren op de grond langs haar bedje liggen… vandaag was de eerste avond dat ik haar kon wegleggen zonder te troosten, op haar kamer te wachten of te wandelen. Ik hoop zo dat dit het was 🙏🙏. Eten gaat ook sinds een paar dagen een stuk beter. Nu alleen hopen dat ze niet meer in de nachten wakker wordt (dat is gemiddeld om de nacht, soms zo erg dat we haar bij ons moeten leggen). Maar goed, we duimen !! Sterkte allemaal, hier duurde het dus 3,5 week, lijkt het..