29 Reacties
2 jaar geleden
Yes! Erg hangerig. Niet geheel de fles drinken meer wakker en idd huilt meer
2 jaar geleden
Jaaa hier een mama in sprong 2. Mega pittig:
- veel huilen en moeilijker in slaap te brengen
- snachts om het uur melden om te drinken (bv)
- eenkennig, dus alleen bij mama of papa op schoot stil
Tip: draagzak, draagzak, draagzak. Zo komt hij aan zijn slaap en wordt hij niet over vermoeid. Want dutje in zijn co-sleeper of reiswieg zit er niet in hier
2 jaar geleden
Reactie op bobbiedil
Jaaa hier een mama in sprong 2. Mega pittig:
- veel huilen en moeilijker ...
Herkenbaar ! Ik geef ook bv en bij ons is het gelukkig overdag meer drinken en in de nacht gaat het nog wel. En idd in de avond ga ik vaak lekker met hem in de draagzak wandelen en krijgt hij daarna nog een lekker warm badje!
2 jaar geleden
Ik verdiep me totaal niet in sprongen want ik geloof er ook niet in. Hier 31 mei geboren en juist een super vrolijke baby, krijg alleen maar grote smiles de hele dag
2 jaar geleden
Ik verdiep me totaal niet in sprongen want ik geloof er ook niet in. Hier 3 ...
Wanneer: 8 weken oud
Wat: Je baby gaat interesse krijgen in patronen. Patronen zijn bijvoorbeeld stippen, strepen, maar ook gehoor, geur en smaak. Ook zal je merken dat je baby jouw gezicht ineens heel erg gaat bestuderen, hierin zitten namelijk ook allemaal patronen die hij interessant vind.
Vaardigheden die je baby kan na deze sprong:
Kan zijn hoofdje beter rechtop houden
Kijkt graag naar complexe vormen en snel bewegend beeld op TV
Draait zijn hoofd naar iets wat hem interesseert
Probeert zijn hoofd op te tillen als hij op zijn buik ligt
Gaat zijn eerste geluidjes maken
Probeert voorwerpen binnen zijn bereik te pakken (maar dit lukt nog niet)
Heb even gegoogled. Bovenstaande herken ik wel allemaal. Het baby ziet boekje is reuze interessant. Hij begint ook al flink te kletsen en grijpen naar zn boxmobiel. Hoofd rechtop houden deed hij hier al heel vroeg, zelfs de CB arts was hier verbaasd over. Boeren over de schouder is geen optie meer want meneer wil me alleen maar aanstaren 😂
2 jaar geleden
Ik verdiep me totaal niet in sprongen want ik geloof er ook niet in. Hier 3 ...
Het is ook niet perse van je kind moet nu in deze week huilerig zijn. De ene baby heeft er meer last van dan de ander. Maar het is wel gewoon een feit dat gemiddeld gezien baby's rond dezelfde aantal weken nieuwe ontwikkelingen doormaken en soms wat huileriger zijn. Dus dan is het wel fijn dat je met die sprongetjes een beetje herkenning hebt ! En natuurlijk hoeft het niet volgens het theorie boekje te gaan. Maar wat gaat er nou wel met een baby volgens het boekje whaha :)
2 jaar geleden
Wanneer: 8 weken oud
Wat: Je baby gaat interesse krijgen in patronen. Patr ...
Geloof je er nu nog steeds niet in?😜
2 jaar geleden
Reactie op BNoord
Het is ook niet perse van je kind moet nu in deze week huilerig zijn. De en ...
Oh ik geloof ook echt wel dat kinderen grote ontwikkelingen doormaken hoor. Maar wat heb ik eraan als ik weet dat het een "sprongetje" is. Je moet er toch doorheen. En kinderen hebben nou eenmaal ook wel eens dagen dat ze niet te genieten zijn, net zoals volwassenen. Maar ik hoef daar geen sprongetjes boek naast te leggen, daar ben ik echt te nuchter voor.
Er was hier een keer iemand op t forum die niet naar een feestje ging wat pas een paar maanden later plaats zou vinden omdat haar kindje dan volgens het Oei ik groei boek in een sprongetje zou zitten. Nou sorry hoor, maar dit gaat me echt te ver.
2 jaar geleden
Reactie op BNoord
Het is ook niet perse van je kind moet nu in deze week huilerig zijn. De en ...
En het hele Oei ik groei sprongen gebeuren is helemaal niet wetenschappelijk bewezen.
2 jaar geleden
Geloof je er nu nog steeds niet in?😜
Niet in het hele Oh een sprong dus mijn kind slaapt slecht en huilt alleen maar gebeuren, nee.
2 jaar geleden
Niet in het hele Oh een sprong dus mijn kind slaapt slecht en huilt alleen ...
Dat wordt er ook bij vermeld; niet ieder kind is hetzelfde en zal de sprong ook anders ervaren, maar het kan zijn dat …
Niet wetenschappelijk bewezen, maar wel geschreven door (gedrags)biologen en psychologen. ☺️
2 jaar geleden
Wij hebben een zeer tevreden meisje, maar wij merken wel precies wanneer de sprongetjes/regeldagen zijn en zijn geweest. Normaal meldt ze zich tussen de 3-4 uur voor voeding. Op regeldagen/sprongetjes blijven we maar voeden en hebben we totaaal geen ritme overdag en is het naast het slapen en voeden alleen maar huilen! Snachts hebben we nooit wat gemerkt want ze slaapt vanaf het begin alleen maar buiten de voedingen om.
2 jaar geleden
Dat wordt er ook bij vermeld; niet ieder kind is hetzelfde en zal de sprong ...
Tsja zo kan ik ook een boek schrijven. Maargoed genoeg discussie.
Ik kan me erg vinden in deze blog
https://www.lifesabout.nl/oei-groei-waarom-handleiding-baby-onzin-vind/
Wie weet is het nog een eye opener voor mensen die het lezen
2 jaar geleden
Tsja zo kan ik ook een boek schrijven. Maargoed genoeg discussie.
Ik kan ...
Fijn dat jij het een eye opener vond. Lijkt me gewoon alleen niet nodig om zo te blijven reageren op een post waarbij iemand gewoon herkenning zoekt bij andere mama's.
Als jij het niet in jouw kindje herkent prima dan zeg je dat. Maar je hoeft ons niet verder te overtuigen. Dan scroll je toch gewoon als je je niet in die sprongen kan vinden.
2 jaar geleden
Reactie op Jansjuni23
Wij hebben een zeer tevreden meisje, maar wij merken wel precies wanneer de ...
Ja heel herkenbaar. Ons mannetje is normaal zo makkelijk en eet gewoon om de 2 a 3 uur (bv) maar nu echt meerdere keren op een dag elk uur. En hij slaapt soms gewoon uren niet ! Gelukkig in de nacht maakt hij nog wel een slaapje van 6,5 uur en daarna 3 uurtjes.
2 jaar geleden
Reactie op BNoord
Ja heel herkenbaar. Ons mannetje is normaal zo makkelijk en eet gewoon om d ...
Jaa precies. En niet dat dat erg is ofzo maar ik vind het achteraf wel fijn om te weten dat ze waarschijnlijk regeldagen heeft gehad en ze een nieuw ritme zoekt en waarschijnlijk meer voeding nodig gaat hebben. Oo wow 6,5 uur.. Netjes. Hoe oud is jullie mannetje? Ik merk sinds paar dagen dat ze hier ook al een dag/nachtritme krijgt waarvan 1 slaapje nu ook 5-6 uur☺️