5 Reacties

8 maanden geleden

*vanacht tussen de voedingen door ipv vanaf

8 maanden geleden

Onze dochter kreeg antibioticakuur voorgeschreven en ik had nergens last van, maar ik had er ook een zalf preventief moeten smeren (die kun je zonder recept bij apotheek halen). Dag of 4 later trok de KA spruw in twijfel en we moesten eerder met antibiotica stoppen of het was razendsnel weg maar alsnog dankzij antibiotica. Ik zou langs de HA gaan, anders blijf je volgens mij elkaar besmetten, jullie moeten beiden behandelend worden. Ik voedde overigens toen alleen live en kon dat doorzetten want ja nergens last van, maar je kan vers afgekolfde melk volgens mij alsnog aan je kind geven (check het even, maar het kan vrijwel zeker). Lanoline voor je tepels zolang je geen andere opties hebt en extra hygiëne na verschonen, voeden etc. Beterschap!

8 maanden geleden

Hier ook spruw gehad maar was na grondige aanpak wel al na 3 dagen over :-). - we hadden antibiotica van de huisarts. Ik las veel wisselende verhalen over de antibiotica dus ik gebruikte dit de helft van de voorgeschreven keren. De andere keren smeerde ik ongeraffineerde kokosolie - na elke voeding antischimmel crème of ongeraffineerde kokosolie rondom tepels smeren (de antischimmelcreme er wel weer afhalen voor de volgende voeding) - na élke voeding alles schoon en uitkoken wat hij in zn mond heeft gehad, zodat hij zichzelf niet opnieuw besmette (maar toen was dat een stuk minder dingen dan met deze leeftijd) Het was even echt veel werk, maar echt de moeite waard

8 maanden geleden

Wat vreselijk! Wij hebben ook spruw gehad in het begin. Ik heb dit zo natuurlijk mogelijk proberen op te lossen: https://www.instagram.com/reel/CpNmAoNDMMr/?igsh=YzUwZmFtbDJkbjdr Ik heb toen voor zwarte bessensap gekozen en dit heeft echt geholpen. Idd ook kokosolie op mijn tepels smeren iedere keer. En idd alles uitwassen/afwassen als het in aanraking is geweest met spruw. Ik kreeg ook nog als tip om geen toegevoegde suikers te eten. Bij mij was het met al deze zaken na 1 week weg. Heel veel succes!

8 maanden geleden

Dank voor jullie berichten! Had zelf ook gekeken naar de optie van kokosolie etc. Maar we mochten met geen mogelijkheid met een vinger in haar mondje. En als dat wel luktte begon ze te bijten. Was zelf in het ziekenhuis aan het werk zaterdag en op advies van de apotheek via de HAP een recept geregeld voor miconazol gel voor haar en (zonder recept) zalf voor mij. Zodat we het indien nodig konden gebruiken. Toen ik thuis kwam, nog geen 24 uur na het zien van het eerste vlekje in haar wang, was en de binnenkant van haar wang en lipjes helemaal wit. Toch maar gestart want ze had er echt veel last van, 12 uur later werd het al zichtbaar minder en 24 uur na start bijna niks meer te zien gelukkig. Zelf inmiddels ook bijna klachten vrij. Nu nog wel een week door met de medicatie. Smeer op haar billetjes sheabutter en 2x daags miconazol crème want die waren inmiddels ook heel rood, bobbelig en flink aan het keuken. Dat neemt gelukkig ook goed af.