64 Reacties
3 jaar geleden
Hoi,
Ik heb zelf helaas ook streptokken B. Hier kom je niet meer vanaf begreep ik van de huisarts. Het blijft ‘inactief’ in je lichaam en kan ineens weer opvlammen. Door bijv een slechte weerstand. Wat ik begreep is dat het belangrijk is dat het vlak voor de bevalling wordt gecheckt of het actief is anders kan het namelijk tijdens de bevalling schadelijk zijn voor je kindje. Ik denk dat het dus met 25 weken misschien niet zichtbaar was omdat het ‘inactief’ was of je het pas net hebt opgelopen. Ik ben natuurlijk geen huisarts dus misschien je huisarts even om informatie vragen.
Bij mij is het gelukkig momenteel rustig.
Succes!! 🤗
3 jaar geleden
Reactie op cloverbeek
Hoi,
Ik heb zelf helaas ook streptokken B. Hier kom je niet meer vanaf begr ...
Bedankt ik gaat dan ook een afspraak maken bij de huisarts met 36 weken voor een nieuw kweekje om het te laten checken ☺️.
3 jaar geleden
Het hoeft volgens mij niet hand in hand te gaan, ik had bij mijn eerste blaasontsteking maar geen streptokokken, je zou dus denken als er uit het kweekje kwam dat je het niet hebt het gewoon een blaasontsteking is wat wel vaker voorkomt bij zwangerschappen, natuurlijk kan je het wel laten checken voor je eigen gemoedsrust
3 jaar geleden
Reactie op BAMPatricia
Het hoeft volgens mij niet hand in hand te gaan, ik had bij mijn eerste bla ...
Hoi bedankt voor je recatie ik gaat het toch extra laten checken met 35-36 weken in België doen ze dit al ☺️
3 jaar geleden
Hoi bedankt voor je recatie ik gaat het toch extra laten checken met 35-36 ...
Laten checken kan nooit kwaad😊
3 jaar geleden
Hoi dames ik word morgen getest op het streptokokken virus met 30 weken en 2 dagen m’n huisarts was heel begrip vol en zei dat je zeker altijd kan laten testen daarop dus zou alle dames zeggen doe dit je weet het nooit.👶🏼.
3 jaar geleden
Hoi, hier ook bekend met streptokok. Zowel bij de eerste zwangerschap als bij de huidige zwangerschap. Ongeveer de helft van de (zwangere) vrouwen zijn drager van streptokok, de helft ervaart klachten en de helft niet. Je zou kunnen kiezen voor een antibiotica kuur, dit heb ik ook gedaan en kan geen kwaad voor de baby. Als je je laat testen (wat ik aanraad), kan je ervoor kiezen, zodra de bevalling begint, om antibiotica via het infuus aan te sluiten. Dit doen ze elk 4/5 uur, zodat de bacterie gedood wordt. De gynaecoloog in het ziekenhuis vertelde mij, als je hier niet voor kiest wat ook prima is, de kans groot is dat de baby geboren word met streptokok, omdat de bacterie in de vagina zit waar het kind doorheen gaat (als het goed is). Kleine kans dat je kleintje er ziek van kan worden na de geboorte of wel besmet raakt maar geen klachten heeft. Ik raad het aan om tijdens de zwangerschap een antibiotica kuur te nemen als de uitslag is na een kereltje dat je inderdaad drager bent.
3 jaar geleden
Hoi, hier ook bekend met streptokok. Zowel bij de eerste zwangerschap als b ...
Inderdaad ik raad het iedereen aan om het toch te doen ik ken 2 verhalen waar baby’s zijn overleden aan dit virus bij dames die het niet wisten dat ze dit virus hadden. Ik zou zeker een antibiotica kuur nemen als ik merk dat ik een drager ben van het bacterie de huisarts gaf wel aan dat de kans klein is dat je hem bij je draagt omdat ik al eerder een kweekje heb gehad met 25 weken. En toen negatief was maar ik wil toch dat dit voor de zekerheid word nagekeken. ☺️☺️ nog een fijne zwangerschap
3 jaar geleden
Hoe wordt deze test gedaan? Ik heb recentelijk een urine test laten afnemen omdat ik een blaasontsteking had. Zou het hier dan ook uitgekomen zijn als ik drager ben?
3 jaar geleden
Reactie op xLotte1990
Hoe wordt deze test gedaan? Ik heb recentelijk een urine test laten afnemen ...
In urine denk ik niet weet ik niet zeker je kan het gewoon bij de huisarts laten testen met een kweekje dit heb ik zo aangevraagd bij de huisarts voor uit voorzorg.
3 jaar geleden
Reactie op xLotte1990
Hoe wordt deze test gedaan? Ik heb recentelijk een urine test laten afnemen ...
Nee, streptokok kan je laten testen via een uitstrijkje bij de huisarts.
3 jaar geleden
Inderdaad ik raad het iedereen aan om het toch te doen ik ken 2 verhalen wa ...
Doe je goed, gewoon na laten kijken. Een streptokok bacterie is zo in de vagina aanwezig, ik doe het iedere 5 weken, omdat ik drager ben. De ene keer kan het negatief uitslaan en de andere keer positief.
3 jaar geleden
Doe je goed, gewoon na laten kijken. Een streptokok bacterie is zo in de va ...
Precies is ik doe hem dan ook weer met 36 weken. En dan lijkt het me goed 😊 vandaag ook ijzer morgen het kweekje met een staafje
3 jaar geleden
Oo goed om te weten! Dan vraag ik het ook zo rond 35 weken zwangerschap aan.
3 jaar geleden
Nee, streptokok kan je laten testen via een uitstrijkje bij de huisarts.
Heb je even een vriendschap verzoek gedaan wou wat vragen over dat uitstrijkje
3 jaar geleden
Hoi dames ik heb vandaag de uitslag gehad en ik heb het virus ook laat je testen want het kan echt heel gevaarlijk zijn als je dit niet weet ook al zeggen ze dat het een kleine kans is.
3 jaar geleden
Hoi, hier ook bekend met streptokok. Zowel bij de eerste zwangerschap als b ...
Heb je een privé berichtje gestuurd
3 jaar geleden
Hoi dames ik heb vandaag de uitslag gehad en ik heb het virus ook laat je t ...
Ik raad het ook aan om te testen, kleine moeite wat grote gevolgen kan hebben, hoe klein die kans ook is.