8 Reacties
6 maanden geleden
Heel herkenbaar hier!! Gelukkig niet de enige haha.. brood gaat hartstikke goed. Maar laatst had ik geprakte wortel met aardappeltje erdoor, nou dit was kokhalzen tot de max. Vreselijk! Dus tips zijn welkom haha.. ik denk dat het gewoon vanzelf wel komt, maar dat sommige kindjes wat meer tijd nodig hebben om te wennen.
6 maanden geleden
Hier precies hetzelfde en ineens wilde hij het wel?! Gewoon vanzelf.
Vanaf 8 maanden gaf ik hem eten met stukjes, maar hij moest er echt niks van hebben. Spuugde alles uit. En van de ene op de andere dag at hij het wel. Eerst vond hij fruit met stukjes prima, maar avondeten nog niet. Daarna ook ineens het avondeten. Gewoon blijven proberen. Komt echt wel goed.
6 maanden geleden
Mijn dochter krijgt alles vers gemaakt en in principe gewoon plat gepureerd maar ene keer iets beter dan de andere keer. Straks als ze een jaar is krijgt ze gewoon zoals wij het eten. Bij de andere 2 is dat ook goed gegaan. De middelste begon toen pas met meer dan 2 a 3 happen te eten. Dus pakken het bij nr 3 hetzelfde aan.
Kan ze wel al zelfstandig van lig naar zit komen? Dat kan ook wel heel veel schelen in het eten want ze is dan pas sterk genoeg om zichzelf volledig te ondersteunen en dus ook meer ontspanning om de stukjes goed te kauwen.
6 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Mijn dochter krijgt alles vers gemaakt en in principe gewoon plat gepureerd ...
Ja hier krijgt ze potjes, op aanraden van de diëtiste ivm de koemelkallergie. Ze kan al lopen aan de handjes en zitten en kruipen doet ze al n hele poos. Dus daar zal t niet aan liggen. Ze vind t gewoon vies haha 🫢
6 maanden geleden
Reactie op MariaG
Hier precies hetzelfde en ineens wilde hij het wel?! Gewoon vanzelf.
Vanaf ...
Dat klinkt dan hoopvol 🙏 😉 Dan gaan we ervoor dat ze het uit zichzelf wel ooit begint te eten 😅
6 maanden geleden
Reactie op Rosanne31
Heel herkenbaar hier!! Gelukkig niet de enige haha.. brood gaat hartstikke ...
Klinkt heel herkenbaar! Inderdaad zal het tijd nodig hebben.
6 maanden geleden
Reactie op MamaVanLiv!
Ja hier krijgt ze potjes, op aanraden van de diëtiste ivm de koemelkallergi ...
Het gaat echt om het zelfstandig van lig naar zit gaan. Pas als ze dat kunnen, is de core stevig genoeg en kunnen de spieren voldoende samenwerken. Dan heb ik het niet over neerzetten op de billen en blijven zitten maar echt, zonder hulp van een object zelf vanuit lig naar zit gaan.
Wil niet zeggen dat als ze dat kan, ze gelijk goed gaat eten maar het wel kunnen kan bijdragen aan het wel willen maar niet voldoende kunnen.