15 Reacties

3 jaar geleden

Dat gebeurd normaal in het ziekenhuis wat ik weet

3 jaar geleden

Ik heb voor de glucose test ook een afspraak staan in het ziekenhuis, sochtends vroeg want je moet nuchter zijn. Daar prikken ze de eerste keer bloed, dan moet ik een drankje drinken en daar 2 uur blijven zitten en dan prikken ze weer bloed.

3 jaar geleden

Ik zou het bij de huisarts vragen. Meestal moet je de suikertest in het ziekenhuis doen of bij een bloedprikpost, en doen ze het sochtends omdat je nuchter moet komen.

3 jaar geleden

Ik heb dat ook in het ziekenhuis gehad. Je moet dan inderdaad nuchter zijn. Eerst wordt je geprikt dan moet je dat drankje drinken en 1 & 2 uur later wordt je ook geprikt. Tussendoor mag je dan ook verder niets eten of drinken

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie snelle reacties, ladies, maar hier (Belgi毛) gaat het een beetje anders 馃槉 De procedure is mij duidelijk, hier hoeft de 'kleine' glucosetest niet in het ziekenhuis te gebeuren. Ik wil eigenlijk gewoon weten of andere dames ook een zakje glucosepoeder kregen ipv een drankje 馃槉

3 jaar geleden

Ik kreeg hem wel in het ziekenhuis maar dat was ook een poeder met water waardoor het een soort suikerwater werd.

3 jaar geleden

Ik kreeg hem wel in het ziekenhuis maar dat was ook een poeder met water wa ...
Ah, dan zal ik toch het juiste in huis hebben. Hoeveel vloeistof was dat ongeveer dat je moest drinken? Een glas, meer, minder ?

3 jaar geleden

Reactie op LaritaV

Ah, dan zal ik toch het juiste in huis hebben. Hoeveel vloeistof was dat on ...
Het zat in een grote wegwerp beker. Ik schat zo鈥檔 300/350 ml? Veel roeren blijven. Laatste slok was heel dik en heel vies馃あ toen heeft ze er nog een beetje water bij gedaan omdat ik het niet weg kreeg.

3 jaar geleden

Ik heb het afgelopen maandag gehad in het ziekenhuis. En hun hadden daar het drankje klaar liggen.

3 jaar geleden

Reactie op LaritaV

Bedankt voor jullie snelle reacties, ladies, maar hier (Belgi毛) gaat het ee ...
Heb je het dan niet in de apotheek gevraagd?

3 jaar geleden

Heb je het dan niet in de apotheek gevraagd?
Ik vroeg de suikertest in de apotheek, maar had me idd geen vragen gesteld toen ik het zakje kreeg 馃槉 Ondertussen is het drankje op en het bloed geprikt, fingers crossed dat de bloedwaarde goed is!

3 jaar geleden

Reactie op LaritaV

Ik vroeg de suikertest in de apotheek, maar had me idd geen vragen gesteld ...
Bijzonder dat je het zo laat op de dag moet doen

3 jaar geleden

Bij mij was het ook 50 gram poederglucose die ik zelf moest oplossen in een glas water. Uurtje later bloedname. Mijn suiker stond iets te hoog dus ik vermoed dat ik voor de uitgebreide test naar het ziekenhuis zal moeten. Dat is dan voor een bloedname op nuchtere maag, dan 75gr glucose drinken, na een uurtje bloedname en na 2u opnieuw bloedname. Bah..

3 jaar geleden

Reactie op Sproetje87

Bij mij was het ook 50 gram poederglucose die ik zelf moest oplossen in een ...
Oh, da's niet leuk! Ik duim voor je dat de 2de test wel ok茅 is 馃槉

3 jaar geleden

Bijzonder dat je het zo laat op de dag moet doen
Een kleine suikertest hoeft niet nuchter te zijn, als die waarden afwijken kan een grote suikertest aangevraagd worden waarbij je nuchter bloed moet laten prikken + na het drankje. In Belgi毛 krijgen alle zwangere vrouwen de kleine test en de uitgebreide enkel bij afwijkende waardes. Iets anders dan nl dus