10 Reacties

4 dagen geleden

Ik heb een tandenborstel van Luvion, met lichtje en hij trilt een beetje. Mijn zoontje vindt het helemaal grappig. Maar hij heeft nooit echt moeite gehad met poetsen dus ik weet niet of het door de tandenborstel komt 🫢

4 dagen geleden

Laten liggen en achter gaan zitten en poetsen (handgreep) en na laten poetsen. Filmpjes laten zien waar er gepoetst wordt en dat het heel belangrijk is

4 dagen geleden

Ik lees mee. Hier ook echt drama, moet der vanaf het begin al in de houdgreep nemen en dan nog lukt het amper. En alles al geprobeerd

4 dagen geleden

Ik lees ook mee! Hier ook altijd drama ☹️

4 dagen geleden

Mijn dochter was eerst ook heel moeilijk met het tandenpoetsen. Wat heel erg hielp is mijn tandenborstel aan haar geven, ze mag dan mijn “tanden poetsen” (doe daar dan geen tandpasta op). Op deze manier is het iets leuks geworden wat we samen doen. Als ik dan ook zelf goed “aaaa” doe, volgt ze hierin mijn voorbeeld. Ik hoop dat het helpt!

4 dagen geleden

Mijn zoontje geef ik mijn eigen tandenborstel, dit vind hij heeel leuk want ja die is toch anders dan zijn eigen kleine. Dan leg ik hem neer op ons bed en dan poetst hij mijn tanden en ik ondertussen zijn tanden maar soms moet die ook huilen hoor maar dan kan ik er juist goed bij🫣

3 dagen geleden

Gek doen, tandpastatube dop in mn mond en gekke bekken trekken. Dan is ie zo afgeleid en moet lachen dat ik kan poetsen. Mal, maar het werkt. Hoe gekker, hoe beter. En daarna poetst hij zelf na

3 dagen geleden

Ik geef haar meestal iets in haar handen: een boekje, een eigen tandenborstel of iets van een speeltje. Dan is ze een beetje afgeleid. Ze probeert ook vaak mijn tanden te poetsen met haar tandenborstel (we hebben er 2 voor haar, 1 om te spelen en 1 om te poetsen). Als ze dat niet wil ga ik met haar borstel eerst haar neusje, oor, voorhoofd enz "poetsen", daar moet ze altijd heel hard om lachen en dan mag ik daarna alsnog haar tanden poetsen. Soms staan we samen voor de spiegel. En als dat allemaal niet werkt gaat ze in de houdgreep, dan moet ze heel even huilen maar kan ik er wel goed bij en is het zo klaar. Dat gebeurt niet zo heel vaak, zo eens in de 2 weken ofzo.

3 dagen geleden

Ging hier ook helemaal niet, tot we samen zijn gaan poetsen. Ik poets nu elke avond m’n tanden samen met’m (hij heeft z’n eigen tandenborstel) en dat gaat goed! Oké, hij poetst misschien niet 100 % maar ik vind de succeservaring en routine nu belangrijker 🤭

één dag geleden

Ik doe het samen anders wordt ze boos. Ze zit nu heel.erg in de nadoen fase dus dat scheelt! 100% wordt het niet gepoetst maar strijd voeren heeft ook geen zin😅 Volgens mijn tandarts is dit niet erg, die zegt ga zo door en als de tandpasta een seconde de tanden raakt zijn we al blij🤣 het komt vanzelf goed.