9 Reacties
6 maanden geleden
Ik weet niet hoe je kindje eruit ziet, maar tenzij dat tie er als een rolmops uit ziet zou ik me totaal geen zorgen maken hoor!
Hier ook een grote jongen die zeker niet dik is. Zit in maat 98 (denk 95-96 cm) en weegt 17,5kg. Hij is vorige week 2 jaar geworden en was met geboorte ook 9 pond.
Zn vader is ook groot dus niet vreemd.
Wat je kindje eet klinkt helemaal prima. Hier ook een jongetje die flink (gezond en gevarieert, ook wel eens ongezond) kan eten.
Ik heb volgende afspraak bij cb deze week. Ze hebben bij mij nog nooit iets gezegd.
Hopelijk heb je hier iets aan!
6 maanden geleden
Reactie op MartineL88
Ik weet niet hoe je kindje eruit ziet, maar tenzij dat tie er als een rolmo ...
Dit stelt me zeker wat gerust. Hij is stevig (nog een paar baby rolletjes op zn armen) maar verder niet extreem dik vind ik zelf. Ook beweegt hij heel goed dus dat vind ik ook zo tegenstrijdig. Dankjewel in ieder geval!
6 maanden geleden
Hoi! Onze jongen was ook 90cm en 16 kilo bij de controle vorige week. Het CB gaf aan dat de verhouding inderdaad wel boven de lijn zat, maar dat ze zich geen zorgen maakte. Ze verwachtte dat wanneer hij nog meer gaat bewegen, het wel wat recht trekt. Onze zoon eet ongeveer hetzelfde als de jouwe en dat vond ze ook prima. Dus geen zorgen maken, zolang je hem geen koek of chips als lunch geeft komt het vast goed 😉
6 maanden geleden
Hier woog mijn zoontje met 90cm 15 kilo was toen 20 maanden oud was iets boven gemiddeld hij eet de oren van mijn hoofd
Is nu inmiddels 94cm en 16 kilo en 2 jaar
Als ze een maal gaan rennen de hele dag trekt dat wel bij denk ik
Mijn zoontje zit geen moment stil
6 maanden geleden
Als ik t zo lees denk ik dat het cb zal aanraden ipv 2 x fruit 1 x fruit te geven (ivm suikers) en als 2e snackmoment dan geen fruit maar groente zoals komkommer, paprika, tomaat, wortel ofzo te geven. Die 180 cc melk is dat van die papmelk of peutermelk? dan zou je daar miss nog gewone hv melk van kunnen maken aangezien dat veel extra voedingstoffen zijn die hij al uit zn eten haalt.
Tips die ik denk dat ze zullen aangeven, maar vind persoonlijk niks mis met wat je vertelt hoor! Ze zijn in de groei, en hij is ook lang ♡
6 maanden geleden
Ach trek het je niet zo aan lieve mama! Als hij lekker gezond eet en beweegt lekker zeg je al dan komt het helemaal goed! Al die lijntjes waar de kinderen in moeten passen ieder kind is anders en groeit anders! Gelukkig maar daarom zijn we allemaal zo lekker verschillend! ❤️