6 Reacties
4 maanden geleden
Jaa mijn zoontje is ook wel veel aan 't mopperen en miepen, heel de dag vanalles onder de kast gooien en vervolgens boos zijn dat hij er niet meer bij kan bijv, ieder klein stootje ergens tegen aan is huilen, handjes schoonmaken of eten wat niet snel genoeg komt, is huilen. Ja het is wel vermoeiend ja. Ben al blij dat hij inmiddels de betekenis van "nee" beter begrijpt.
Ik ga vaak gewoon lekker op de bank zitten, dan komt hij een beetje om mij heen spelen of ik ga even bij hem op de grond zitten, dan komt hij vaak kroelen (heel fijn in deze fase, versterkt de band wat meer), of ga in de buurt wat huishouden doen. Ook reageer ik niet meer op ieder huiltje waarvan ik denk of vind dat het wel meevalt, natuurlijk reageer ik wel als er echt wat is of als hij te van streek is. Maar anders kan ik bezig blijven, hij mag ook leren dat je niet overal om hoeft te miepen.
4 maanden geleden
Herkenbaar, dochter 13 maanden nu, doodop - ik heb dit bij mijn leidinggevende aangekaart uitgeput te zijn, ik ben 2 weken 1 dag minder gaan werken, nagels laten doen en zo vakantie in het vooruitzicht. Ik heb gesprek met partner dat ik meer hulp van hem nodig heb deze dagen en ik heb na enkele dagen al meer rust gevonden.
Dus herkenning - ja. Wat hier helpt - extra rust zorgt voor meer geduld bij mij en iedereen meer gelukkig thuis. Verder focus ik mij op de nieuwe dingen die ze kan en dat ze het moeilijk heeft en mij nodig heeft. Kortom: gebruik hulp als dat kan om zelf bij te tanken vooral, mijn ervaring is dat ik dan alles veel beter aan kan.
4 maanden geleden
Oeffff onze dame is van 5 juni en heeft ook een zwaar leven op het moment. Niks is goed. Veel huilen…. Meer aanhankelijk.
Normaal kan ze heel goed zelf spelen en is ze super vrolijk juist! Ik herken het gedrag niet zo. Sprongetje? Ik hou dat normaal niet zo bij maar zou me niks verbazen nu🫠🫠🫠
En de slaapregressie helpt niet mee🫣 we zijn kapot!