6 Reacties
5 maanden geleden
Ik zou bijvoorbeeld ochtend en avond idd wel melk fles geven als je die geeft. En verder overdag alleen uit een rietjesfles/360g beker (wel bij 1 soort houden) laten drinken.
Als je 2 goede flessen geeft hoeft ze nog maar 300 ml vocht, wat ook uit eten kan gehaald worden.
Hopelijk heeft ze het naar een week goed door, maar denk dat je er wel even doorheen moet cold Turkey
5 maanden geleden
Reactie op Maud93×
Ik zou bijvoorbeeld ochtend en avond idd wel melk fles geven als je die gee ...
300 valt mee inderdaad. Daarom kan ik het beter nu doen inderdaad dan dat ze straks geen fles meer krijgt.
Hopelijk kan ze troost in iets anders vinden mocht het een keer nodig zijn.
5 maanden geleden
Volgens mij moet je niet Coldplay Turken stoppen en is vocht belangrijker. Het drinken uit een fles is een reflex, heb ik geleegd van een logopedist, en die kunnen ze verleren. Zolang ze dus nog niet goed uit een andere beker kan drinken, ou ik er zeker wel een fles inhouden omdat toch aan t vocht te komen. En wat Maud93x zegt; overdag geen fles meer aanbieden en alleen maar rietjes/360/open beker. Hier doet een open beker soms ook juist wel heel goed, en dan zeker mijn glas. De eerste keren lukte dit nog niet zo goed, maar ga een paar dagen steeds beter. Hier ook een zeer slechte drinker... de 150 ml melk (gemixt met wat water) gaat hier 's morgens in een rietjesbeker en gaat vaak wel op. En in de avond nog een lekker flesje (gemak tijdens t omkleden omdat hij anders echt niet stil ligt en alvast lekker in de slaapstemming komt) zolang hij zo slecht drinkt, houden we het laatste flesje lekker aan 🙈
5 maanden geleden
Reactie op Jun001hum
Volgens mij moet je niet Coldplay Turken stoppen en is vocht belangrijker. ...
Ja vanaf gisterenmiddag alleen nog wat kleine slokjes uit een bekertje geprobeerd te laten drinken. Dan wel zoals altijd de avondfles gegeven.
Toen werd ze vannacht wakker omdat ze dorst had, terwijl ze al maanden doorslaapt. Cold turkey stoppen was niet helemaal een succes. Uit eigen glas of een open bekertje proberen te drinken blijven we nu wel proberen overdag. Munchkin wil ze nog steeds niet. Hopelijk over een tijdje wel.
5 maanden geleden
Heb je een rietjesbeker al geprobeerd? Dat lijkt een soort tussenweg, wel zuigen maar niet meer uit een speen. Onze dochter vind een open beker ook heel interessant, het meeste gaat over haar heen maar ze vind het wel leuk.
Je zou misschien ook iets anders uit een rietje kunnen laten drinken om het te leren. Een smoothie bijvoorbeeld. Of dunne yoghurt. Iets wat ze erg lekker vind.
Je kunt de rietjes proberen aan te leren door zelf een rietje vol te zuigen, vinger bovenop het gaatje zodat het er daarna niet uit loopt en dan de onderkant in de mond van je kindje. Eerst gewoon wat op de tong laten vallen, als ze doorkrijgen dat er iets uit het rietje komt kijken of ze het er zelf willen drinken. Als dat lukt het rietje in een beker en kijken wat er gebeurt.
Cold Turkey zou ik persoonlijk niet doen. Ivm het vocht wat ze wel nodig hebben.
Wij hadden het de andere kant op, onze dochter dronk ineens niet meer uit een fles, vanaf dat ik aan het werk ging. Geef borstvoeding en hebben toen alles geprobeerd om iets te vinden waar ze wel uit drinkt. Vanaf 6 maanden gaat een rietjesbeker top en sinds een maand of 10 lukt de mushkin beker ook goed.
5 maanden geleden
Reactie op CeFamke
Heb je een rietjesbeker al geprobeerd? Dat lijkt een soort tussenweg, wel z ...
Ja rietjesbeker ook geprobeerd, maar daar kauwt ze alleen maar op. De tip met je vinger op het rietje houden ga ik proberen.
De andere kant op lijkt me ook lastig inderdaad. Fijn dat het met de andere bekers zo goed gaat.
Onze dochter is er ook slim genoeg voor, maar ze vindt het wel best zo met de fles. We blijven het proberen, bedankt voor de tips.