Onze dochter drinkt alleen uit de fles. Ze krijgt al een hele tijd nog maar twee flessen melk, maar ook overdag wil ze alleen (water) drinken uit de fles.
Ik voel mij hier best schuldig over en schaam mij omdat ik dit niet goed heb aangepakt. Ik was met zes maanden begonnen met verschillende bekers, maar toen ze even in het ziekenhuis had gelegen zijn we niet consequent genoeg geweest.
Op het kinderdagverblijf staat er de hele dag een munchkin beker, maar ook daar drinkt ze er niet uit. Als ze de fles geven dan drinkt ze er zo twee leeg.
Toen ik dit artikel las viel het kwartje: https://mommytobe.nl/personal/mijn-kind-van-bijna-drie-wil-alleen-maar-een-fles/
Ik denk dat de fles haar comfort geeft. Een speen heeft ze nooit gehad. Ze kan 7 van de 10 keer zelfstandig in slaap vallen. Maar zoals net kon ze niet gelijk in slaap komen, maar na een paar slokjes uit de fles was ze rustig en is ze lekker gaan slapen. Zonder dat was ze gaan huilen. Voor de rest is het een lief en makkelijk meisje wat heel goed (door)slaapt en ook goed eet.
Ik zou het echt niet fijn vinden dat ze over een paar jaar nog steeds alleen uit de fles wil drinken. Heeft iemand tips. Cold turkey met de fles stoppen of toch iets anders proberen?